ducati 1098 uitval probleem

Blue-954-Blade

Die hard MF'er
15 jan 2013
351
0
Ridderkerk
beste,

ik ben sinds een paar maanden trotse eigenaar van een ducati 1098 uit 2007.

nu heb ik er een km of 600 mee gereden en had ik last van slecht starten en uitvallen bij lage toeren (stapvoets rijden) en stationair draaien. nu is de fiets al 2x terug geweest naar de dealer. de 2e keer is hij afgesteld en is er een andere accu in gegaan. het slecht starten is verholpen, het uitvallen ook dachten we.

nu was het afgelopen zaterdag mooi weer dus tijd voor een ritje. nu is de motor weer een aantal keer uitgevallen voor het stoplicht en 1x in de bocht met stapvoets rijden. met tot gevolg dat ik bijna onderuit ging.

hij valt in 1x weg zonder hier enige aanleiding toe te geven. ik ben een beetje ten einde raad vandaar dat ik hier even een berichtje post.

graag zie ik uw reactie tegemoet.

gr sander
 
Bij mij was het ook een wereld van verschil na vervangen uitlaten door Termis en bijbehorende eprom.

Vooral bij lage toeren is hij veel 'lineairder' geworden, waar er standaard een duidelijke dip zat. Gek genoeg nog zuiniger ook.

ik heb niet het idee dat die duc zuinig is. maar dat ook de kleine tank inhoud zijn. op mijn vorige motor was het bijna 300 km rijden op een tank van 18 liter.
 
ik geloof dat ik nooit veel verder dan 190 km ben gekomen, zonder me oncomfortabel te gaan voelen. Met de standaard Eprom ging vaak na 140 km het reservelampje al branden. Nu haal ik meestal toch wel 170 km.
 
Terug
Bovenaan Onderaan