BMW boxer startgeluid

Dat is de startkoppeling in je startmotor die giert. Ze doen het wel vaker als ze oud worden. Je kan het gedeelte van de startkoppeling open maken en schoonmaken, dan is ie weer effe stil, maar een langetermijnoplossing is vervangen. Die startmotoren zijn overigens niet zo duur.
 
Het kan dus geen kwaad op lang termijn, blij dat te horen.

Als ik bij BMW zelf kijk kost de gehele startmotor toch 370USD (bron:www.realoem.com).
Maar als ik dan weer het OEM nummer (12412306700) google kom ik verschillende starters tegen van meerdere fabrikanten, passen die dan ook zonder problemen?
 
Het kan dus geen kwaad op lang termijn, blij dat te horen.

Als ik bij BMW zelf kijk kost de gehele startmotor toch 370USD (bron:www.realoem.com).
Maar als ik dan weer het OEM nummer (12412306700) google kom ik verschillende starters tegen van meerdere fabrikanten, passen die dan ook zonder problemen?
Er zijn zat alternatieven. Er zijn verschillende auto's waarvan je (delen van) de startmotor kan gebruiken. Je kunt voor ongeveer vijftig euro een Chinese vervanger kopen. Veel fora lezen. ADV forum BMW GS forum. Om de een of andere reden zijn GS rijders de knutselaars. Bij RT rijders wordt kennelijk alles door de dealer vervangen
 
Je kunt de startmotor ook laten reviseren, dat is de oplossing die ik regelmatig bij deze startmotoren toe pas.

Bij een goed revisiebedrijf draait de startmotor na de reparatie/revisie stiller en mooier dan ze nieuw ooit gedaan hebben.Het is misschien iets duurder dan een imitatiestartmotor maar wel met een beter resultaat op langere termijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan