Nieuwe schijven. Galfer? waar?

KleijeRR

Die hard MF'er
6 dec 2009
902
1
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een nederlandse zaak die galfer remschijven verkoopt, maar ik vind eigenlijk alleen maar buitenlandse zaken. Iemand een idee?

Ik ben na veel lezen tot de conclusie gekomen dat galfer beter spul is als braking of EBC, maar ik kan het mis hebben. Zijn er gelijkwaardige alternatieven?
 
En galfer is beter omdat?

Galfer Wave discs bieden de volgende voordelen t.o.v originele schijven:

Betere rem eigenschappen,linear remvermogen over het gehele remgebied.
Gemiddeld een kilo besparing in gewicht voor 2 schijven, waardoor stuurreactie verbetert (lager onafgeveerd gewicht).
Betere bestendigheid tegen extreme rem temperaturen,vooral in samenwerking met Galfer remblokken.
Minder slijtage alsmede vervorming.
Veel beter remvermogen in de regen,de Wave discs hebben een zelfreinigende vorm.
Veel betere Look.
Eenvoudige montage op originele voor en achterwielen.


http://www.hollandmotorsports.nl/galfer.html#top
 
Goedemorgen,

Ik ben opzoek naar een nederlandse zaak die galfer remschijven verkoopt, maar ik vind eigenlijk alleen maar buitenlandse zaken. Iemand een idee?

Ik ben na veel lezen tot de conclusie gekomen dat galfer beter spul is als braking of EBC, maar ik kan het mis hebben. Zijn er gelijkwaardige alternatieven?

Ik snap het niet,ik toets Galfer op google in en 2e hit is Holland motorsport met prijslijst en al.En Galfer kan je waarschijnlijk in elke motorzaak kopen,zij bestellen het voor je.Er zijn geen zaken waar je naar binnen loopt en dan weer gelijk met een setje remschijven naar buiten wandelt.
 
Ik snap het niet,ik toets Galfer op google in en 2e hit is Holland motorsport met prijslijst en al.En Galfer kan je waarschijnlijk in elke motorzaak kopen,zij bestellen het voor je.Er zijn geen zaken waar je naar binnen loopt en dan weer gelijk met een setje remschijven naar buiten wandelt.

Ondat die site dateert uit 1950 en ze ook niet antwoorden op mail.
 
Galfer Wave discs bieden de volgende voordelen t.o.v originele schijven:

Betere rem eigenschappen,linear remvermogen over het gehele remgebied.
Gemiddeld een kilo besparing in gewicht voor 2 schijven, waardoor stuurreactie verbetert (lager onafgeveerd gewicht).
Betere bestendigheid tegen extreme rem temperaturen,vooral in samenwerking met Galfer remblokken.
Minder slijtage alsmede vervorming.
Veel beter remvermogen in de regen,de Wave discs hebben een zelfreinigende vorm.
Veel betere Look.
Eenvoudige montage op originele voor en achterwielen.


http://www.hollandmotorsports.nl/galfer.html#top
Ik bedoel dan ook niet ten opzichte van orginele schijven maar waarom zouden ze beter zijn dan braking en ebc?
 
Terug
Bovenaan Onderaan