Carbs afstellen Honda CB750 Sevenfifty RC42 - bj 1995

Nickzzz

MF'er
6 mrt 2015
46
0
Ik heb mijn carbs schoongemaakt, waarbij de 4 carbs niet gescheiden zijn geweest. De rest is wel allemaal gedemonteerd en netjes schoongemaakt.

Nu loopt de motor onregelmatig en blijft alleen lopen bij choke half-open. Al de choke uit is, valt ie dood.

Wie zou mij kunnen helpen met het afstellen? Uiteraard tegen vergoeding. Liefst in Rotterdam of in de buurt.

Of een goed adresje die niet de hoofdprijs vraagt, is ook welkom.
 
Zou kunnen, ik heb bij de rubbers die van de carbs naar het luchtfilterhuis gaan een randje afgesneden die normaal in het luchtfilterhuis gaan omdat ik ze met geen mogelijkheid meer erin gedrukt kreeg.

Ze sluiten wel strak aan, maar kan inderdaad wel de oorzaak zijn, nu je het zegt.

Optie zou zijn dichtkitten, maar weet niet of ik er nu wel overal goed bij kan.

Zuig je niet ergens valse lucht?
 
Mengselschroeven zaten voor het openmaken al helemaal vast. Ik heb ze bij het in elkaar zetten dus weer helemaal vast gedraaid.

Synchroon weet ik niet. Heb de vier carbs niet van elkaar los gehad.

Zo net nog even de test gedaan met een spuitbus remmenreiniger. Gespoten op de carbs, op de aansluitingen tussen rubbers en carbs, bij het luchtfliterhuis. Op geen van de plekken verschil opgemerkt in motorloop.

Wel de stationair stelschroef een kwartslag gedraaid, toen liep de motor een stuk netter waarbij ik de choke niet meer hoef te gebruiken.
Stationair toerental is nu rond de 1200.

Ook opgemerkt dat er eerst witte rook was, voordat ik aan de stationair stelschroef zat. Na een kwart slag, geen witte rook meer.

Motor loopt nu iets beter, maar nog niet helemaal lekker.

Ik denk dat ie met nog wat fine-tunen en synchroniseren weer helemaal perfect gaat lopen.
Heb al een aanbod van Tomcat_ om te helpen met synchroniseren :-)
 
Mengselschroeven zaten voor het openmaken al helemaal vast. Ik heb ze bij het in elkaar zetten dus weer helemaal vast gedraaid.

:')

misschien volgende keer eerst eens bijlezen over carbu's voor je eraan begint.
mengselschoreven staan NOOIT voledig dicht. als hij toch het best draait met ze volledig dicht, is er iets grondig mis ;)

als je geen idee hebt hoe ver ze uit moeten, begin dan met 1 volledig toer uitdraaien.
 
2 tot 2,75 volledige draaien uit.

Haal ze er eerst eens helemaal is uit, om te checken of t puntje niet is afgebroken.
Dan licht tegen de zitten indraaien, en dan die draaien uit.
 
Had wel een en ander gelezen, maar dit niet goed blijkbaar :-)

:')

misschien volgende keer eerst eens bijlezen over carbu's voor je eraan begint.
mengselschoreven staan NOOIT voledig dicht. als hij toch het best draait met ze volledig dicht, is er iets grondig mis ;)

als je geen idee hebt hoe ver ze uit moeten, begin dan met 1 volledig toer uitdraaien.
 
Laatst bewerkt:
Mengselschroeven eruit gehaald. Zien er zo uit.
Volgens mij wel ok?

IMG_5228_zpst4wpbrhh.jpg


IMG_5227_zpslmcan1q8.jpg


IMG_5226_zpsgmsbffpz.jpg


IMG_5225_zpsdptvejil.jpg


Ik heb ze nu lichtjes tegen de zitting aangedraaid en toen 2,5 slag uitgedraaid.

Morgenochtend alles weer monteren en kijken hoe het loopt.
 
Laatst bewerkt:
Vanochtend bij Tomcat_ geweest om de carbs te synchroniseren, tegen alle verwachtingen in stonden ze zo goed als gelijk. Carb 1 en 4 een heel heel klein beetje bijgesteld.

Voor de rest rijd het zoals vanouds, alleen als ie koud is moet ik nog wel met choke en gas spelen.

Bedankt Kees, voor de hulp en gastvrijheid!
 
Terug
Bovenaan Onderaan