Remlicht brand continu

TripleSteve

MF veteraan
7 apr 2013
2.406
1.413
Grunn
Instagram
Heren technici, er is weer een probleempje die we gezellig met zijn allen kunnen gaan oplossen *O*

Ik heb een probleem met het achterlicht van mijn Monster 900 uit 1994!
Het remlicht brand namelijk altijd..

Ik heb de schakelaar bij de achterrem en de voorrem al schoongemaakt en deze blijven beide niet hangen. Ik heb het lampje zelf als verwisseld en gekeken of deze er misschien verkeerd om in zit of de polen verkeerd om zitten maar dat is ook niet zo. :?

En ik was van plan een LED achterlicht te installeren, dus dat even geprobeerd, maar die geeft hetzelfde probleem!

Ik begin de draad een beetje kwijt te raken _O-

Wie o wie ?
 
Ja, beide tegelijk losgekoppeld en het remlicht blijft dan branden.

Automatisch denk je dan natuurlijk aan omgewisselde of niet goed aangesloten stekkers, net als ik vanmiddag, en hier ben ik mee aan het spelen gegaan. Tevergeefs..
 
Laatst bewerkt:
Je zegt beide schakelaars schoon gemaakt en blijven niet hangen? heb je dit gemeten met een multimeter dat ze volledig werken?

Blijft je remlicht ook branden als beide schakelaars (tegelijk) los zijn gehaald (stekker los)?
blijft hij branden, dan moeten we gaan kijken naar je draadboom.
gaat hij uit dan is 1 van de schakelaars niet meer goed.
 
Ik heb het probleem sinds ik de motor heb gekocht, 2 weken terug.

Heb de schakelaars nog niet doorgemeten, echter als ik beide schakelaars loskoppel (stekker) dan veranderd er niets. Dus ik denk dat doormeten niet hoeft.

Bedankt voor het meedenken, prachtig!
 
@Norwin

Ja ik heb een Haynes met een correct schema erin.

Multimeter is even uitgeleend, vrijdag maar eens beginnen met alles zorgvuldig en stap voor stal doormeten!
 
ja stekker los, dan is de schakelaar(circuit) echt onderbroken :-)
nou ja meten is weten... ben benieuwd wat er uitkomt! ik dacht dat het rem licht echt gevoed wordt met 12V... en niet dat hij naar massa wordt geschakeld! met de stekkers los en toch branden... Doet verder alles wel oke? gewoon licht knpper licht e.d.? rustig met het schema stapje voor stapje meten, dan kom je er absoluut uit. succes dit weekend.
 
Nu breekt mijn klomp!

Alles los gehad en schoongemaakt en nu werkt het remlicht perfect!

Nu doet alleen het normale licht het niet meer...

Ik neem een biertje...
 
Joe!

Alles is goed, biertje heeft geholpen!

Allen hartelijk dank!

Heb gewoon alles los gehad en opnieuw aangesloten, sommige stekkertje waren niet helemaal 100% meer dus die heb ik opnieuw gedaan!

Hier mag een slotje op
 
Terug
Bovenaan Onderaan