Motor-Forum

Select Forum

Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

Reg. datum:
26 jan. 2014
quote:
ech wel schreef op 18 augustus 2017 @ 22:58:

[...]

Op zich een goede tip, ga ik doen, maar volgens mij gaat de verkoper over de garantie en niet de importeur.

Dat klopt maar als importeur wil je wel graag weten of je verkooppunten klanten een beetje fatsoenlijk behandelen, het gaat wel om de naam van je producten.

ja toch, niet dan?

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
Erasmos schreef op 19 augustus 2017 @ 09:44:

[...]

Dat klopt maar als importeur wil je wel graag weten of je verkooppunten klanten een beetje fatsoenlijk behandelen, het gaat wel om de naam van je producten.

En wat als Van Cranenbroek aan parallel-Grisport-import doet, ben je als officiŽle importeur dubbel de lul...

Op internet kost een paar Grisport 72715C ruwweg € 100,- a € 110 ex. BTW, dus tot € 130,-- incl BTW.
Bij Van Cranenbroek € 99,-- incl BTW, nemen ze daar genoegen met minder marge of boren ze een grijs kanaal aan?

It's the Sjefman

Reg. datum:
22 mei. 2017
Van Cranenbroek is ruk qua garantie en retourneren. Ik heb er pas een compressor gekocht en werd ook gewaarschuwd dat wat er ook gebeurt, als ik betaald heb en de deur uit loop en de compressor ligt al in stukken in de doos is het mijn probleem.

Leuke winkel voor goedkope meuk en kerstversiering *O* .

Overigens ben ik goed tevreden over het compressortje en de accessoires. Een bandenpomp, blaaspistool en een eind slang voor de prijs waar ik bij de Gamma alleen het blaaspistooltje gekocht had.

Over de Gamma:
Mijn vriendin heeft haar helm (ze rijdt alleen mee achterop dus gaat ze geen honderden euro's uitgeven aan een dure helm..) daar gekocht. Best een aardig modelletje, afwerking is redelijk voor de 50 euro die hij gekost heeft, en ben ook aangenaam verrast door de mogelijkheid om alle voering er uit te halen en de ruimte die er al inzit voor speakertjes in te bouwen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht bij een cheapo van de bouwmarkt.
XJ900F '93

Reg. datum:
06 mrt. 2004
Best slechte ervaringen met huismerk van cranenbroek , maar hun kleding is best goed en belachelijk goedkoop
Zo'n oranje jas 20€ en die is lekker warm en waterdicht , gewatteerde overhemden kosten nog minder , kosten bij hippe merken 5 keer zoveel

kop-ieter

Reg. datum:
08 okt. 2004
Ik geloof nooit dat cranenbroek daar mee wegkomt als je er een geschil van maakt...
Garantie kan niet door goedkopere prijs of dozenschuiver maar even veranderen van voorwaarde..
Je hebt als consument gewoon volledige garantie, en een product wat je koopt moet aan de verwachtingen voldoen, ook al is het een aanbieding...
Aldi en Lidl doen daar ook nooit moeilijk over, bon bewaren, is het kaopt wordt het gerepareerd of vergoed...punt
Bij overspel heb je geen winnaars, alleen verliezers, maar meedoen is belangrijker dan winnen

Reg. datum:
17 apr. 2015
Hoeveel mensen beginnen een procedure voor een product van <500 euro?
En de rechtbijstand doet dat ook niet. Of je bereikt het bedrag niet (eigen claim) of ze kopen het af.

Daardoor komen die bedrijven er meestal mee weg. Die ene die er wel een zaak van maakt, doen ze dan wel afhandelen. Maar 99,9% in de gevallen druipt de klant af.

Recht hebben is niet hetzelfde als recht krijgen.

Reg. datum:
03 sep. 2016
Klacht indienen bij de consumentenbond. Als ze veel binnenkrijgen ondernemen die wel actie.

SP-1

Reg. datum:
11 mrt. 2009
Als ik zie hoe druk het altijd is bij cranenbroek, zijn er genoeg mensen die de prijs belangrijker vinden dan service/garantie (of ze weten niet dat die gewoon heel slecht is)
Yahaha XJ750Seca - Yamaha XT250 - Kawasaki ZXR750 - Kawasaki GPZ1000RX - Suzuki GSXR1100 SF - Suzuki GSXR750 - Kawasaki ZX9R - Honda VTR1000SP1

R1150R

Reg. datum:
12 mei. 2010
Klachtenkompas van de Consumentenbond
of Klacht nl
CB500, CB750, GS850G, Z1000, Z1100, GL1200, GL1500, K1100LT R1150R

ja toch, niet dan?

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
superduc again schreef op 19 augustus 2017 @ 13:26:
Best slechte ervaringen met huismerk van cranenbroek , maar hun kleding is best goed en belachelijk goedkoop
Zo'n oranje jas 20€ en die is lekker warm en waterdicht , gewatteerde overhemden kosten nog minder , kosten bij hippe merken 5 keer zoveel

Rij al jaren in de winter met een Cratex gevoerde geel reflecterend 'veiligheids' vest/bodywarmer, gewoon over leren combi tot tegen het vriespunt geen probleem. Niets mis mee, klappert of flappert niet, blijft op kleur, voor nog geen € 20,-- warm en zichtbaar :}

Een Huismerk kettingzaagbroek kost ong. € 35,-- Zo'n ding, krek eender, kost bij een gemiddelde handelsonderneming op internet € 70,-- ex. btw.
Kettingzaagolie kost hier in de buurt € 6,-- per liter(Stihl, dat wel), bij Van Cranenbroek heb je voor € 6,-- een can van 4 liter, zaagt prima.

Ooit een grasmaaimachine voor vaders gekocht bij Van Cranenbroek, een HVC in de aanbieding van € 1800,-- voor € 1500,--. Dacht eerst dat het een Chinees prul was, maar op het frame zat een plaatje van AL-KO (Made in Oostenrijk). Die kosten dik dubbele bij een speciaalzaak :Y Enig verschil tussen een Alco en een HVC zijn de stickers....

Als je een beetje oplet, zijn er best goede dingen te vinden, maar ja, de garantie......

FZ750 1985 20-valve

Reg. datum:
03 jun. 2013
Bij Cranenbroek kost het niks. Verwacht dan ook niks!

Ik heb al vele, vele jaren bergschoenen van Meindl. Nee, die waren zeker niet goedkoop. Daarvoor koop je het halve magazijn van Cranenbroek. Ik heb die Meindl's veel gebruikt waaronder flinke mishandeling op rotsen hoog in de bergen. Ze zien er van buiten ook flink gehavend uit. Nog nooit problemen mee gehad en nog steeds waterdicht.

1x per jaar invetten, en ik heb een keer de veters vervangen.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!
Niet poetsen, maar rijden!

ja toch, niet dan?

Reg. datum:
16 mrt. 2004
quote:
mean-machine schreef op 20 augustus 2017 @ 00:56:
Bij Cranenbroek kost het niks. Verwacht dan ook niks!

Ik heb al vele, vele jaren bergschoenen van Meindl. Nee, die waren zeker niet goedkoop. Daarvoor koop je het halve magazijn van Cranenbroek. Ik heb die Meindl's veel gebruikt waaronder flinke mishandeling op rotsen hoog in de bergen. Ze zien er van buiten ook flink gehavend uit. Nog nooit problemen mee gehad en nog steeds waterdicht.

1x per jaar invetten, en ik heb een keer de veters vervangen.
Het kost wat, maar dan heb je ook wat!

Inderdaad, niets mis met Meindl:

Meindl-15jaar.JPG

Na een jaar of 15 intensief gebruik (en zeer regelmatig invetten) is de zool een beetje zoek :)

Meindl-2jaar.JPG

Na 2 jaar zitten (en lopen) ze bijna net zo fijn als de oude, nog 13 jaar te gaan :Y

Zo zien de Grisport laarzen er uit na een paar maanden licht gebruik:

Grisport72715C.JPG

Rits kapot en een vette scheur bij de achternaad, of Grisport maakt klote laarzen, of het is een productiefout. Of ik ze nu bij Van Cranenbroek koop of bij bijvoorbeeld de Boerenbond of Welkoop zou voor de garantie niet hoeven uit te maken. In de praktijk blijkt dat bij Van Cranenbroek :( dus anders te lopen en voor € 100,-- ga je geen juridische stappen nemen, althans ik niet :N

Genderneutraal atheÔst.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
ech wel schreef op 20 augustus 2017 @ 10:03:

Na een jaar of 15 intensief gebruik (en zeer regelmatig invetten) is de zool een beetje zoek :)

Voor mij geen Meindl meer. Maar dat ligt meer aan mijn (kromme) voeten dan aan Meindl.

Goede schoenen kan je laten verzolen bij Paul den Ouden: http://www.de-schoenmaker.nl/

@TS. El Cheapo spul van van Cranenbroek: Niet niet om gaan vechten, echt de moeite niet waard.

Wie gaat vechten om een koe, geeft er een op toe. :Y
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontleed worden.

FZ750 1985 20-valve

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:

http://www.motor-forum.nl/forum/download_document/1300742/8bf9df1ab5ccafd708d3ac62d14bb54f

Bij deze zijn vooral de zolen helemaal OP. Mijn zolen zijn nu halfsleets, maar vooral het bovenleer heeft veel diepe krassen door scherpe rotspunten in de bergen. Soms is er bijv niet een plek om op te staan maar is er wel een spleet waar je je schoen in wringt. Je begrijpt dat de schoen daar zeker niet mooier van wordt.

Mss zijn deze schoenen weer net iets T… veel afgelopen.
Maar normaal zijn de Vibram-zolen wel gewoon te vervangen.
Voor zover ik weet zit in Veenendaal een reparateur (speciaal tbv Meindl?) voor bergschoenen.

Je kan wel zeggen ik koop nieuwe.............
Maar meestal zitten de oude als gegoten om je voeten en WIL je helemaal geen nieuwe.
mean-machine wijzigde dit bericht op zondag 20 augustus 2017 13:47 (7%)

Genderneutraal atheÔst.

Reg. datum:
24 mei. 2012
quote:
mean-machine schreef op 20 augustus 2017 @ 13:45:

[...]

Bij deze zijn vooral de zolen helemaal OP. Mijn zolen zijn nu halfsleets, maar vooral het bovenleer heeft veel diepe krassen door scherpe rotspunten in de bergen. Soms is er bijv niet een plek om op te staan maar is er wel een spleet waar je je schoen in wringt. Je begrijpt dat de schoen daar zeker niet mooier van wordt.

Voor zover ik weet zit in Veenendaal een reparateur (speciaal tbv Meindl?) voor bergschoenen. Dat is Paul den Ouden: http://www.de-schoenmaker.nl/

Je kan wel zeggen ik koop nieuwe.............
Maar meestal zitten de oude als gegoten om je voeten en WIL je helemaal geen nieuwe.

:Y

Maar voordat we nog verder afdwalen, voor de betere wandel(schoen)info gaat men naar: www.walkers4walkers.nl :W
Bosso wijzigde dit bericht op zondag 20 augustus 2017 14:23 (6%)
Aan mijn uitlatingen kunnen en mogen geen rechten ontleed worden.

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
https://www.hbm-machines....paign=Nieuwsbrief-week-34

Misschien wel handig voor iemand, bekleding clipjes in de aanbieding.
Zijn volgens mij dezelfde soort dingen waar bepaalde kuipdelen mee vast zitten.
If you value your life as much as I value this bike.....dont't touch it!!!

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:

[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

Na 2 jaar zitten (en lopen) ze bijna net zo fijn als de oude, nog 13 jaar te gaan :Y

Zo zien de Grisport laarzen er uit na een paar maanden licht gebruik:

[afbeelding]

Rits kapot en een vette scheur bij de achternaad, of Grisport maakt klote laarzen, of het is een productiefout. Of ik ze nu bij Van Cranenbroek koop of bij bijvoorbeeld de Boerenbond of Welkoop zou voor de garantie niet hoeven uit te maken. In de praktijk blijkt dat bij Van Cranenbroek :( dus anders te lopen en voor € 100,-- ga je geen juridische stappen nemen, althans ik niet :N

Dit zijn zelfde eigenaren of zijn het compleet andere winkels.
Je hebt toch gewoon garantie bij de winkel waar je ze koopt?
Anders gewoon de fabrikant eens een mail sturen met de vraag wat je kunt doen.

Z750

Reg. datum:
17 mrt. 2012
quote:
Sjefman schreef op 19 augustus 2017 @ 12:47:
Van Cranenbroek is ruk qua garantie en retourneren. Ik heb er pas een compressor gekocht en werd ook gewaarschuwd dat wat er ook gebeurt, als ik betaald heb en de deur uit loop en de compressor ligt al in stukken in de doos is het mijn probleem.

Leuke winkel voor goedkope meuk en kerstversiering *O* .

Overigens ben ik goed tevreden over het compressortje en de accessoires. Een bandenpomp, blaaspistool en een eind slang voor de prijs waar ik bij de Gamma alleen het blaaspistooltje gekocht had.

Over de Gamma:
Mijn vriendin heeft haar helm (ze rijdt alleen mee achterop dus gaat ze geen honderden euro's uitgeven aan een dure helm..) daar gekocht. Best een aardig modelletje, afwerking is redelijk voor de 50 euro die hij gekost heeft, en ben ook aangenaam verrast door de mogelijkheid om alle voering er uit te halen en de ruimte die er al inzit voor speakertjes in te bouwen. Had ik eerlijk gezegd niet verwacht bij een cheapo van de bouwmarkt.

Helaas voor hun is denkt de wet daar anders over gezien het feit je een degelijk product mag verwachten.

Aan of Uit

Reg. datum:
03 mei. 2009
iemand toevallig die lidl inverter generator gekocht en getest? Op youtube ziet het er goed uit.
Husqvarna 510 special ;)

Yamaha Diversion XJ600S 1994

Reg. datum:
20 jan. 2007
quote:
stefan1990 schreef op 25 augustus 2017 @ 11:35:
https://www.hbm-machines....paign=Nieuwsbrief-week-34

Misschien wel handig voor iemand, bekleding clipjes in de aanbieding.
Zijn volgens mij dezelfde soort dingen waar bepaalde kuipdelen mee vast zitten.

Bedankt voor de tip..gelukkig had ik er van een tijdje geleden nog een aantal liggen via Ebay besteld kost geen drol daar duurt alleen een maand, en moet je vaak op de juiste naam komen.

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=eNcZQkngMl0 door hem waren ze nodig.
Ze zeggen dat ik het altijd beter weet, echt niet.

FZ750 1985 20-valve

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
Bosso schreef op 20 augustus 2017 @ 14:20:

Voor zover ik weet zit in Veenendaal een reparateur (speciaal tbv Meindl?) voor bergschoenen.

Dat is Paul den Ouden: http://www.de-schoenmaker.nl/

Maar voordat we nog verder afdwalen, voor de betere wandel(schoen)info gaat men naar: www.walkers4walkers.nl :W

Je had het zelf al aangevuld met Paul den Ouden. KLOPT!
Dit is idd die ik bedoelde. Ik had zelf niet zo snel meer de naam en adres.

2010 S1000RR

Reg. datum:
30 jun. 2015
quote:
Mr. R. schreef op 25 augustus 2017 @ 11:55:

[...]

Bedankt voor de tip..gelukkig had ik er van een tijdje geleden nog een aantal liggen via Ebay besteld kost geen drol daar duurt alleen een maand, en moet je vaak op de juiste naam komen.

https://www.youtube.com/edit?o=U&video_id=eNcZQkngMl0 door hem waren ze nodig.

Je video linkje werkt niet.

R1150R

Reg. datum:
12 mei. 2010
Je zult maar nodig hebben, bijvoorbeeld om je lekkende laarzen te dichten.
Weerbestendige reparatietape bij de Aldi
CB500, CB750, GS850G, Z1000, Z1100, GL1200, GL1500, K1100LT R1150R

VFR 1200X a.k.a. Crosstourer

Reg. datum:
22 feb. 2006
quote:
daan944 schreef op 25 augustus 2017 @ 12:51:

[...]

Je video linkje werkt niet.

Dan heb je denk ik geen youtube kanaal.

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.