Motor-Forum

Select Forum

Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

Versys 650

Reg. datum:
06 okt. 2016
In Oud-Beijerland maar 30% eraf helaas

Aan of Uit

Reg. datum:
03 mei. 2009
Arnhem het broek, helemaal niets
Husqvarna 510 special ;)

Zoooooooef de dwaas!

Reg. datum:
28 nov. 2001
Net even in Delft gekeken: 0% korting, want daar liggen ze niet :)
Wel veel 50-70% korting maar geen motorgerelateerd spul, zoals bijv dit ding nieuw in doos met 70% korting. Nu dus voor 51 euro.
Voor die opruimingen loop ik nog weleens een Gamma binnen. Verder koop ik dr nauwelijks wat.
www.reparatieservice-digitenne.nl <-- Kabelontvanger, digitenne- en satelliet tuner reparatie voor schappelijke prijzen.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:
rvh schreef op 16 september 2017 @ 18:18:
https://www.gamma.nl/asso...-inrijklem/p/B457725?sg=b

Deze liggen nu bij Gamma in Rotterdam-Alexander met 70% korting. Kosten ze 30 euro.
Vandaag waren er nog 6 stuks beschikbaar.
Over één minuut ligt er nog eentje!
GOEDE TIP. ;) :t

quote:
In Ommoord nog drie, zag er verderop nog twee staan.
Worldbeater wijzigde dit bericht op dinsdag 19 september 2017 16:43 (10%)
~ Baby Blade - klein - lief - zuinig - stuurt als een motor met ballen ~

Reg. datum:
14 mei. 2005
Bij de action : metallic verf van spectrum voor slechts 1,49. Iemand deze al geprobeerd? Ik heb de matte en hoogglans bussen wel vaker gehad, maar de kwaliteit vind ik per kleur nogal verschillend. Maar ik denk dat ik maar een paar bussen van die metallic zwarte ga halen. Voor een XJ kuip die nu onder de krassen zit, die wordt allicht mooier dan ie nu is.
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x),

Tot in de kwikmijnen!!!!!

Reg. datum:
01 nov. 2008
quote:
Bol d'or Albert schreef op 20 september 2017 @ 20:23:
Bij de action : metallic verf van spectrum voor slechts 1,49. Iemand deze al geprobeerd? Ik heb de matte en hoogglans bussen wel vaker gehad, maar de kwaliteit vind ik per kleur nogal verschillend. Maar ik denk dat ik maar een paar bussen van die metallic zwarte ga halen. Voor een XJ kuip die nu onder de krassen zit, die wordt allicht mooier dan ie nu is.

Ik heb er twee motoren mee gespoten. 3 lagen op de tank, kappen en spatborden. Daarna 3 lagen 2k lak er overheen gespoten. Onder de metallic lak zat ook primer van de action.

Ik zal een volgende keer ook weer deze lak gebruiken.

Reg. datum:
14 mei. 2005
quote:
Vulcanrider schreef op 20 september 2017 @ 20:40:

[...]

Ik heb er twee motoren mee gespoten. 3 lagen op de tank, kappen en spatborden. Daarna 3 lagen 2k lak er overheen gespoten. Onder de metallic lak zat ook primer van de action.

Ik zal een volgende keer ook weer deze lak gebruiken.

Ik was van plan er 2 te gaan halen om te proberen, maar ik denk dat ik er gelijk maar 6 haal dan. ;)
Weet je nog welke 2k lak je er overheen gespoten hebt?
XJ900F(4BB), XJ900F(58L 2x),

Tot in de kwikmijnen!!!!!

Reg. datum:
01 nov. 2008
quote:
Bol d'or Albert schreef op 20 september 2017 @ 20:44:

[...]

Ik was van plan er 2 te gaan halen om te proberen, maar ik denk dat ik er gelijk maar 6 haal dan. ;)
Weet je nog welke 2k lak je er overheen gespoten hebt?

De action metallic lak moet je wel goed schudden ivm de schilfers. Ook af en toe tussen de spuit bewegingen.

De 2k lak heb ik bij een spuiter gehaald in De Heining te Amsterdam. Dat zit een doe het zelf garage annex spuiterij. Maar je kan die 2k lak ook via internet bestellen bij div. leveranciers.
Vulcanrider wijzigde dit bericht op woensdag 20 september 2017 21:23 (10%)

Wat had je dan!

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Iemand ervaring met deze twee dingen? Recipro en boormachine.
Het is je boi, Braaapie. Little Fluffy Clouds ......

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
Waarom wil je die op perslucht ?

Genoeg goede accu varianten tegenwoordig.
Mijn motor leeft: Hij wipt, rook en hij zuipt.

It's the Sjefman

Reg. datum:
22 mei. 2017
Op lucht heb je (mits je compressor genoeg levert) vaak meer power, langer beschikbaar, voor minder geld.

Accu gereedschap is simpelweg niet gemaakt om lang en zwaar belast te worden. Luchtgereedschap mits goed gesmeerd wel.
XJ900F '93 The Sjefman's Youtube kanaal

Reg. datum:
18 mrt. 2009
Heb daar een kleine luchtratel van. Dikke miskoop, supertraag. Onbruikbaar.
GSX-R 1000 K3, GSX-R 1000 K8 Trackbike & KTM 450 EXC '12

Reg. datum:
14 mrt. 2007
quote:
Sjefman schreef op 23 september 2017 @ 08:23:
Op lucht heb je (mits je compressor genoeg levert) vaak meer power, langer beschikbaar, voor minder geld.

Accu gereedschap is simpelweg niet gemaakt om lang en zwaar belast te worden. Luchtgereedschap mits goed gesmeerd wel.

In aanschaf wel goedkoper. Maar lucht samenpersen kost een hoop geld, vergis je daar niet in. En die dingen hebben best wel wat lucht nodig.

Hoezo is accugereedschap niet gemaakt om lang en zwaar te belasten? Op het werk doen we niet anders...

Ik zou zelf alleen luchtgereedschap willen omdat ze over het algemeen een stuk compacter zijn dan accuvariant of 230v.
Suzuki GS650 Katana, BMW R60/7, BMW K100RS, BMW R1150R

It's the Sjefman

Reg. datum:
22 mei. 2017
quote:
DAF400 schreef op 23 september 2017 @ 12:27:

[...]

In aanschaf wel goedkoper. Maar lucht samenpersen kost een hoop geld, vergis je daar niet in. En die dingen hebben best wel wat lucht nodig.

Hoezo is accugereedschap niet gemaakt om lang en zwaar te belasten? Op het werk doen we niet anders...

Ik zou zelf alleen luchtgereedschap willen omdat ze over het algemeen een stuk compacter zijn dan accuvariant of 230v.

Op het werk wordt Accu gereedschap aan de lopende band gesloopt. De professionele 18 volt lijn van metabo heb ik het dan over.

Voor thuis lijkt het me overigens ideaal hoor, erg makkelijk om alles op accu te hebben. Sterk zat voor normaal gebruik.
XJ900F '93 The Sjefman's Youtube kanaal

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
quote:

Ik gebruik mijn accu gereedschap flink, decoupeerzaag gaat tegenwoordig een gehele dag op 1 lading. Wel wat beters dan metabo kopen.

Reg. datum:
14 mrt. 2007
quote:
Sjefman schreef op 23 september 2017 @ 12:53:

[...]

Op het werk wordt Accu gereedschap aan de lopende band gesloopt. De professionele 18 volt lijn van metabo heb ik het dan over.

Voor thuis lijkt het me overigens ideaal hoor, erg makkelijk om alles op accu te hebben. Sterk zat voor normaal gebruik.

Op het werk is alles van makita. 14,4 en 18V
Ook in productie (assemblage) worden bijvoorbreeld slagschroevendraaiers constant gebruikt.
Verder vooral schroefboormachines en 1/2" slagmoermachines. Ze zijn weinig tot nooit kapot. Zelfs verschillende oude machines met ni-cad batterijen blijven het gewoon doen

Wat had je dan!

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Ik "ga" voor lucht omdat ik al een compressor heb staan en de prijs mij relatief gunstig lijkt. Boormachine zou eventueel ook 240 kunnen. Als "beginnend" motorrijder en doehetonderhoudzelver moet ik iedere maand wel wat gereedschap en dergelijke kopen. Helaas voor mij heb ik niet (tot dat het compleet is) het budget om meteen het mooie spul te kopen.

Ik heb nog zo een ouderwetse Makita accutol liggen waar ik door mijn eigen schuld de batterijen van heb gesloopt. 7.2 Ni-cd 1.3A. Ik geloof dat ze rond de 15 jaar oud zijn en net pas overleden. Ze zijn vreselijk mishandeld in hun actieve bestaan op de bouw.
Het is je boi, Braaapie. Little Fluffy Clouds ......

fka Wild Chocolate

Reg. datum:
11 jan. 2010
quote:
DAF400 schreef op 23 september 2017 @ 14:00:

[...]

Op het werk is alles van makita. 14,4 en 18V
Ook in productie (assemblage) worden bijvoorbreeld slagschroevendraaiers constant gebruikt.
Verder vooral schroefboormachines en 1/2" slagmoermachines. Ze zijn weinig tot nooit kapot. Zelfs verschillende oude machines met ni-cad batterijen blijven het gewoon doen

Voor mij is de hoodfdreden om bedraad gereedschap te kopen, dat accu's ook slijten als je ze niet gebruikt. Dus voor gereedschap wat ik niet veel/regelmatig gebruik, wil ik geen accu-gereedschap. Je weet van tevoren dat accu's maximaal een jaar of 5 meegaan, terwijl ik mijn bedrade boorhamer over 20 jaar nog verwacht te gebruiken.
BMW K100RS 1986 / Yamaha XJ600S Diversion 1992 na 14 jaar trouwe dienst nu Diversion-topic onderdelenfiets

Reg. datum:
06 mrt. 2004
quote:

Dan heb je het verkeerde accu gereedschap , heb een milwaukee die is ongeveer onverwoestbaar
En zo'n compressor met die herrie nee dank je

R1150R

Reg. datum:
12 mei. 2010
Heb pas 2 van mijn 20 jaar oude accu schroevendraaiers weggedaan omdat ze kracht te kort kwamen voor een paar klussen waar ik mee bezig ben.
Waren geen van twee van Makita of Metabo, maar van de V&D en de Praxis huismerken. Allebei met levenslange garantie. Heb ze maar naar de kringloopwinkel gebracht. Kan de volgende er nog wat plezier van hebben. Wat nou, na 5 jaar is de accu op?
Beekberger wijzigde dit bericht op zaterdag 23 september 2017 21:40 (7%)
CB500, CB750, GS850G, Z1000, Z1100, GL1200, GL1500, K1100LT R1150R

Reg. datum:
26 jan. 2014
Wellicht met oude Ni-Cad accu's maar met lithium heb je daar geen last van.

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
quote:
Baron van Braaap schreef op 23 september 2017 @ 20:08:
Ik "ga" voor lucht omdat ik al een compressor heb staan en de prijs mij relatief gunstig lijkt. Boormachine zou eventueel ook 240 kunnen. Als "beginnend" motorrijder en doehetonderhoudzelver moet ik iedere maand wel wat gereedschap en dergelijke kopen. Helaas voor mij heb ik niet (tot dat het compleet is) het budget om meteen het mooie spul te kopen.

Ik heb nog zo een ouderwetse Makita accutol liggen waar ik door mijn eigen schuld de batterijen van heb gesloopt. 7.2 Ni-cd 1.3A. Ik geloof dat ze rond de 15 jaar oud zijn en net pas overleden. Ze zijn vreselijk mishandeld in hun actieve bestaan op de bouw.

https://www.google.nl/sea...hrome-mobile&ie=UTF-8

Reg. datum:
14 mrt. 2007
quote:
Remco met een K schreef op 23 september 2017 @ 20:18:

[...]

Voor mij is de hoodfdreden om bedraad gereedschap te kopen, dat accu's ook slijten als je ze niet gebruikt. Dus voor gereedschap wat ik niet veel/regelmatig gebruik, wil ik geen accu-gereedschap. Je weet van tevoren dat accu's maximaal een jaar of 5 meegaan, terwijl ik mijn bedrade boorhamer over 20 jaar nog verwacht te gebruiken.

Dat argument is wat voor te zeggen.
Maar ik zou liever elke 5 jaar een andere accu kopen dan dat ik steeds met kabels en verlengsnoeren moet slepen.
Daarnaast past in al mijn accugereedschap dezelfde maat accu. Dus de accu zelf gebruik ik sowieso regelmatig

fka Wild Chocolate

Reg. datum:
11 jan. 2010
quote:
DAF400 schreef op 24 september 2017 @ 12:22:

[...]

Dat argument is wat voor te zeggen.
Maar ik zou liever elke 5 jaar een andere accu kopen dan dat ik steeds met kabels en verlengsnoeren moet slepen.
Daarnaast past in al mijn accugereedschap dezelfde maat accu. Dus de accu zelf gebruik ik sowieso regelmatig

Als je het vaak gebruikt wel, maar voor dingen die ik hooguit een paar keer per jaar gebruik, maakt het me niets uit om met een verlengsnoer te werken. In mijn garage heb ik overal waar ik werk een wcd binnen armlengte.

Dus het enige wat ik op accu heb, is de accuboor, en een paar lampen.
BMW K100RS 1986 / Yamaha XJ600S Diversion 1992 na 14 jaar trouwe dienst nu Diversion-topic onderdelenfiets

Poetsen, huh?

Reg. datum:
25 mei. 2012
quote:
Beekberger schreef op 23 september 2017 @ 21:39:
Heb pas 2 van mijn 20 jaar oude accu schroevendraaiers weggedaan omdat ze kracht te kort kwamen voor een paar klussen waar ik mee bezig ben.
...
Kan de volgende er nog wat plezier van hebben. Wat nou, na 5 jaar is de accu op?

Ik weet waar dat vandaan komt. Het probleem hier is LiIon accu's. Ja, die dingen in een laptop en telefoon. Een LiIon accu heeft een levensduur van een jaar of 5. Ongeacht of je hem gebruikt. Dit in tegenstelling to NiMH en NICd batterijen (die "ouderwetse") die vooral beperkt zijn door het aantal laadcycli. (ongeveer 1000 x)

Er is tegenwoordig een soort hype, waarbij allerlei oplaadbaar LiIon gereedschap verkocht wordt. Want professioneel. Ja, als je die dingen professioneel gebruikt, dag in, dag uit, dan maakt het voor de levensduur van de accu weinig uit. Hij sneuvelt vanzelf op de laadcycli.

Voor thuisgebruik daarentegen heb je veel meer aan een NiMH/NiCd accu. Je gebruikt hem immers veel minder. Ik heb een Makita, die laad ik misschien 3 keer per jaar op (per accu). Bij veel klussen wordt dat iets meer, maar voordat ik aan 1000 keer laden zit...

Het probleem is dus dat mensen tegenwoordig professionele machines kopen, maar dan meten ook voor de LiIon versie gaan. (Hierbij niet geholpen door allerlei reclame die net doet of dat heeeeel professioneel is) Niet doen dus.

Koop een goede, professionele Makita oplaadbare boormachine, maar wel een versie met NiCd accu's.

Nog een ding: Trek een NiCd accu nooit helemaal leeg. Dat mag je alleen voor enkel-cels accu's doen (1.2 V). Een 12V accu heeft 10 cellen. Zodra je kracht verliest: Opladen, je loopt het risico dat je het accupack sloopt. (voor de liefhebber: omgekeerd opladen en polariseren van een cel)
Eelco_ wijzigde dit bericht op zondag 24 september 2017 16:09 (1%)

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.