Motor-Forum

Select Forum

Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

Reg. datum:
10 apr. 2016
quote:
robber57 schreef op 16 december 2017 @ 13:14:

[...]

Dat iets jou onwaarschijnlijk lijkt wil niet zeggen dat het waar is,
Idd iets met klok en klepel rond een wedstrijdje verpissen, https://www.peconl.nl/assortiment/rekbouten/

De eenheden in het laatste grafiekje zijn overigens gewoon verticaal aangebrachte kracht in n/mm2 tov horizontaal de rek in procenten, ik weet engelse woordjes zijn moeilijk maar je kunt ze gewoon opzoeken in een woordenboek, je weet wel zo’n tablet maar dan van papier waarin je zogenaamde “bladzijden” kunt swipen.

Niet zo zeer een wedstrijdje ver plassen, maar iemand die er duidelijk geen z*k van begrijpt en zo een heel vakgebied te kakken zet. Een vakgebied waar veel mensen heel veel tijd, moeite en geld in steken om goede kennis in op te bouwen. Dat wordt in het techniek gedeelte door en voor vakmonteurs niet getolereerd, dus waarom hier wel?

Ik zal me bij de feiten houden en je kleinerende aannames over mijn generatie over het hoofd zien: Spanning (stress) druk je uit in [N/mm2] of een andere equivalente eenheid en rek (strain) is dimensieloos. Krachten zijn niet hetzelfde als spanningen.
Silverarrow wijzigde dit bericht op zaterdag 16 december 2017 15:00 (5%)

Abject en infaam

Reg. datum:
14 jul. 2009
Pfffff
Heute ist nicht alle Tage, ich komm wieder, keine Frage!

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Silverarrow schreef op 16 december 2017 @ 14:43:

[...]

Niet zo zeer een wedstrijdje ver plassen, maar iemand die er duidelijk geen z*k van begrijpt en zo een heel vakgebied te kakken zet. Een vakgebied waar veel mensen heel veel tijd, moeite en geld in steken om goede kennis in op te bouwen. Dat wordt in het techniek gedeelte door en voor vakmonteurs niet getolereerd, dus waarom hier wel?

Ik zal me bij de feiten houden en je kleinerende aannames over mijn generatie over het hoofd zien: Spanning (stress) druk je uit in [N/mm2] of een andere equivalente eenheid en rek (strain) is dimensieloos. Krachten zijn niet hetzelfde als spanningen.

Mooi verwoord.
Dit gezegd hebbende, zou ik willen voorstellen (en dat is dwingend bedoeld ;) ) om het hier weer over dat gladde bouwmarktgoedje te hebben.

Wie toch nog wil doorgaan met verpissen opent maar een apart topic.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Tuono Fluo Rosso

Reg. datum:
23 apr. 2003
quote:
Stefan666 schreef op 16 december 2017 @ 14:19:
Invalzaag gescoord bij de Lidl, met de aluminium zaag-geleide-stukken ( 2x 70cm )

60 euro :) die verleng stukken van een b-merk kosten al meer per stuk.

Ding is normaal een stuk duurder, heb voor wat ik zaag toch geen pro materiaal nodig.

Ben verbaast hoe solide dat parkside ding gebouwd is

Mooie prijs!! Ik heb dat ding ook, een tijdje geleden voor de eerste keer gebruikt om zaagsnedes te maken in een dik eiken schaaldeel. (wel eerst wat instructie video's op youtube bekeken ivm veiligheid/hanteren van zo'n ding).

*Let wel op dat je voldoende druk blijft uitoefenen op de zaag als je 'uit de vrije hand' zaagt (wat makkelijk en goed 'recht' te doen is) en hou je ledematen (zoals knieŽn wanneer je een grote plank zaagt op de grond oid) uit de buurt houdt van je zaaglijn. Liever langzaam en beheerst dan "ff snel ", dit om te voorkomen dat de zaag uitschiet en wegloopt. Dit gebeurde bij mij de eerste keer, ik ben daar toch wel van geschrokken. :X
Het HOLEC - Ridderkerk topic

Fazerrider

Reg. datum:
16 apr. 2015
quote:
MaartenP schreef op 14 december 2017 @ 15:13:
hebben ze bij de action geloof ik altijd ?

quote:
Sjefman schreef op 15 december 2017 @ 06:29:

[...]

Mijn vriendin blijft ze pikken... Ze heeft ontdekt dat die dingen makkelijker zijn dan een speldenkussen.. :P

Action heeft ze zoals hierboven al gezegd standaard in het assortiment.

Ik kan die schaaltjes niet vinden op de website van de Action. Hebben jullie een actueel linkje of fotootje?
Yamaha FZS600 Fazer '02 (A2)

Reg. datum:
13 jun. 2014
Heb de websjop van de action nog nooit bezocht, ik weet wel dat ze in de echte winkel gewoon in het schap liggen.

via google, ze zien er zo uit.
https://www.google.nl/sea...iw=1855&bih=974#imgrc=9RyGH7RWaGCuNM:&spf=1513590590844

Fazerrider

Reg. datum:
16 apr. 2015
quote:
martin117 schreef op 18 december 2017 @ 10:50:
Heb de websjop van de action nog nooit bezocht, ik weet wel dat ze in de echte winkel gewoon in het schap liggen.

via google, ze zien er zo uit.
https://www.google.nl/sea...iw=1855&bih=974#imgrc=9RyGH7RWaGCuNM:&spf=1513590590844

Heb ze bij mij niet zien liggen. De Action hier is echter wat kleiner dus ook beperkter assortiment. Binnenkort maar even naar een andere dan :]
Yamaha FZS600 Fazer '02 (A2)

Reg. datum:
13 aug. 2014

offtopic:

De webshop van Action, die vond ik erg grappig. Een paar jaar geleden had een klant van de hostingboer waar ik voor werkte een nieuwe site voor ze gemaakt. Met webshop waarbij je meuk in een winkelwagentje kon leggen (volgens mij is dat niet de huidige site, trouwens). Maar afrekenen kon niet, dus vroeg ik in een overleg waarom er dan wel een winkelwagentje was.

De uitleg: zij willen niet dat je online besteld, maar je mag wel een lijstje maken die je dan kunt uitprinten en meenemen naar de winkel. Zo loop je toch de winkel door en hopen ze dat je nog veel meer van ze koopt. :+
KFFR - Metal! | Suzuki V-Strom DL1000 2002

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
quote:
Smit schreef op 18 december 2017 @ 07:51:

[...]

Mooie prijs!! Ik heb dat ding ook, een tijdje geleden voor de eerste keer gebruikt om zaagsnedes te maken in een dik eiken schaaldeel. (wel eerst wat instructie video's op youtube bekeken ivm veiligheid/hanteren van zo'n ding).

*Let wel op dat je voldoende druk blijft uitoefenen op de zaag als je 'uit de vrije hand' zaagt (wat makkelijk en goed 'recht' te doen is) en hou je ledematen (zoals knieŽn wanneer je een grote plank zaagt op de grond oid) uit de buurt houdt van je zaaglijn. Liever langzaam en beheerst dan "ff snel ", dit om te voorkomen dat de zaag uitschiet en wegloopt. Dit gebeurde bij mij de eerste keer, ik ben daar toch wel van geschrokken. :X

Het voordeel van een invalzaag is, dat de zaag uit de zool wordt geduwd en daar verdwijnt hij razendsnel weer in, als hij uit een werkstuk knalt. Overkomt mij na meer dan 15 jaar werken met invalzagen ook nog wel eens. Mijn oude festool geleide rails zijn redelijk gehavend, maar zelf altijd heel gebleven. Een invalzaag is een stuk veiliger als een gewone circelzaag. En veel nauwkeuriger. Goede zaagbladen haal je bij ecotools. Machines van parkside zijn goed, ik was niet onder de indruk van lidl zaagbladen.
Mijn motor leeft: Hij wipt, rook en hij zuipt.

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
Kennis had laatst een vervelend akkefietje met zo'n zaag. Een knoest uit het hout werd weggeslagen en brak een vinger.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Moderator

Jeg elsker deg ogsŚ

Reg. datum:
08 jan. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Silverarrow schreef op 16 december 2017 @ 14:43:

[...]

Niet zo zeer een wedstrijdje ver plassen, maar iemand die er duidelijk geen z*k van begrijpt en zo een heel vakgebied te kakken zet. Een vakgebied waar veel mensen heel veel tijd, moeite en geld in steken om goede kennis in op te bouwen.

Relax, dat maak ik hier dagelijks mee ;)
Pastafarian
The devil does not exist, it's just God when he's drunk.
All that is needed for evil to succeed is that decent human beings do nothing.

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
quote:
Bolski schreef op 18 december 2017 @ 11:12:
Kennis had laatst een vervelend akkefietje met zo'n zaag. Een knoest uit het hout werd weggeslagen en brak een vinger.

Dat is auw en pech. Maar het kan hard gaan met een circelzaag. Heb wel eens een punt hout gehad, die via mijn hand een gat in het stucwerk sloeg. Ik lek, wand stuk.

Reg. datum:
23 jan. 2013
quote:
Smit schreef op 18 december 2017 @ 07:51:

[...]

Zal hem in de gaten houden, wil er vooral platen mee zagen. ( multiplex of die andere spaan-meuk )
En aangezien ik al een tijdje zat te azen op een variant met geleiderail ...

Al, denk ik.. gezien hoe het doosje stond.. dat ik niet helemaal de correcte prijs heb betaald
( volgens mij waren ze altijd behoorlijk veel hoger in de prijs )

naja.. mot af en toe een beetje mazzel hebben :)
The devil did not make me do it, i did it !

'81 XJ550,2003 Road king

Reg. datum:
19 mei. 2001
Doen de accu slagschroevendraaiers het ook een beetje fatsoenlijk? Gebruik zal niet zo vaak zijn dus een Makita van 200,- zonder accu en lader is ook wat te gek....
You see, in this world there's two kinds of people, my friend: Those with loaded guns and those who dig. You dig.

Reg. datum:
23 jan. 2013
quote:
Duncan schreef op 18 december 2017 @ 16:14:
Doen de accu slagschroevendraaiers het ook een beetje fatsoenlijk? Gebruik zal niet zo vaak zijn dus een Makita van 200,- zonder accu en lader is ook wat te gek....

Schoonbroertje ( bouwvakker ) had hem als nood tijdens een klus gekocht.

"hij leeft nog"

Nu, mijn schattige en voorzichtige schoonbroer kennende als het langer als een
uur vol houd...
Gaat het bij een ander jaren mee...

Je kan ook naar een hitatchi kijken, die gaat bij mij al jaren mee,
inclusief een huis bouwen.
Kost zeker geen makita geld , misschien een mooie tussenweg ?
Stefan666 wijzigde dit bericht op maandag 18 december 2017 16:23 (13%)
The devil did not make me do it, i did it !

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
De parkside slagschroevendraaier, die ik heb, doet het prima. Ik heb er wel een 2e accu bijgekocht. Kostte slechts 20 euries, voor een 2ah 18 volt. Gebruik hem vooral bij het sleutelen, scheelt me gesleep met compressor en luchtslang. Wiel moeren even lostrekken met een wielsleutel en dan met de tol snel er op en af. En voor kleine bouten en moeren is hij sterk zat.

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
quote:
Duncan schreef op 18 december 2017 @ 16:14:

Makita body kost bij toolmax 99 euries.

Versys 650

Reg. datum:
04 mei. 2009
quote:
vroembert schreef op 18 december 2017 @ 18:20:
De parkside slagschroevendraaier, die ik heb, doet het prima. Ik heb er wel een 2e accu bijgekocht. Kostte slechts 20 euries, voor een 2ah 18 volt. Gebruik hem vooral bij het sleutelen, scheelt me gesleep met compressor en luchtslang. Wiel moeren even lostrekken met een wielsleutel en dan met de tol snel er op en af. En voor kleine bouten en moeren is hij sterk zat.

Als je het toch al los hebt lukt het meestal met een gewoon accu boormachine ook wel voor het los en vastdraaien. In mijn ogen is hij dan ook niet sterk genoeg om hem als slagschroevendraaier te gebruiken.
Greetz MP. __________ Zoals het toetsenbordje thuis tikt, tikt het nergens! __________ It's never enough..

V4 NOZEM

Reg. datum:
24 mrt. 2003
Lichter spul gaat prima, wielbouten gaan los als ze een kwartslag hebben gehad met een lange wielsleutel. M12 bouten van een caravan koppeling rammelde hij zo los. Op papier doet hij 180 nm, dat is net iets te licht voor mijn wielbouten, die zitten met 210 nm vast. Dan is een twinhammer op lucht beter. Schroefwerk in hout gaat perfect. Evenals imbus boutje onderin de vorkpoot. Net waar je hem voor wil gebruiken. Het werkt een stuk makkelijker als met luchtgereedschap.

Tuono Fluo Rosso

Reg. datum:
23 apr. 2003
quote:
Stefan666 schreef op 18 december 2017 @ 15:26:

[...]

Zal hem in de gaten houden, wil er vooral platen mee zagen. ( multiplex of die andere spaan-meuk )
En aangezien ik al een tijdje zat te azen op een variant met geleiderail ...

Al, denk ik.. gezien hoe het doosje stond.. dat ik niet helemaal de correcte prijs heb betaald
( volgens mij waren ze altijd behoorlijk veel hoger in de prijs )

naja.. mot af en toe een beetje mazzel hebben :)

klopt, ze zijn normaal 89. Ook geen geld.
https://www.lidl-shop.nl/...t-geleiderails/p100218858

Tuono Fluo Rosso

Reg. datum:
23 apr. 2003
Ik ben wel fan van Makita, ooit zo'n setje eens gekocht: klop/schroef/boor machine (sterk model) en daarbij de DTD slagschroefmachine inclusief 2xAccu en lader. Dat soort spul koop ik meestal bij HD tools of Toolmax. Na aankoop dan even je machine registreren bij Makita (serie nr) voor langere garantie. (3jr ofzo).

(linkje: https://hd-gereedschap.nl...ccu-opvolger-dk18000.html )

Reg. datum:
30 mei. 2010
quote:
Smit schreef op 19 december 2017 @ 09:50:
Na aankoop dan even je machine registreren bij Makita (serie nr) voor langere garantie. (3jr ofzo).

Zo werkt garantie niet. De enige partij met wie de koper te maken heeft is de verkoper. Garantie heb je altijd en is gerelateerd aan de normale levensduur van het product.

Importeurs en of fabrikanten neuzelen maar wat om aan jouw adres/email/andere gegevens te komen.
huls

Reg. datum:
01 jan. 2017
quote:
huls schreef op 20 december 2017 @ 08:17:

[...]

Zo werkt garantie niet. De enige partij met wie de koper te maken heeft is de verkoper. Garantie heb je altijd en is gerelateerd aan de normale levensduur van het product.

Importeurs en of fabrikanten neuzelen maar wat om aan jouw adres/email/andere gegevens te komen.

Dat is wettelijke garantie. Dan heb je ook nog fabrieksgarantie. In ruil voor dat e-mailadres kun je jezelf mogelijk een hoop gedoe besparen.

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
HCx schreef op 20 december 2017 @ 08:22:

[...]

Dat is wettelijke garantie. Dan heb je ook nog fabrieksgarantie. In ruil voor dat e-mailadres kun je jezelf mogelijk een hoop gedoe besparen.

Dat kan je ook pas doen als je die garantie nodig hebt.

Poetsen, huh?

Reg. datum:
25 mei. 2012
quote:
huls schreef op 20 december 2017 @ 08:17:
Garantie heb je altijd en is gerelateerd aan de normale levensduur van het product.
Hmm, daar moet ik wel wat over kwijt. Bijvoorbeeld die eikels van de consumentenbond, die roepen altijd dat het onzin is om garantie bij te kopen, want "te verwachten levensduur voorwerp".

Totdat er een akkefietje is waarbij je buiten de officiŽle garantieperiode valt, en je diezelfde consumentenbond daarop aanspreekt. Dan is het ineens anders. Neeee, verwachte levensduur is 5 jaar, hij is nu 3 jaar oud, dus dan kunt u eisen dat het gerepareerd wordt, maar dan zijn wel 60% van de kosten voor u. En dat laatste, dat zeggen ze er normaal niet bij (en daarom vind ik het eikels)

Kijk, uit een kosten/baten analyse kan nog steeds naar voren komen dat garantie bijkopen het gewoon niet waard is, maar dat over die te verwachten levensduur ligt wel een heel stuk genuanceerder. Hoef je je in geval van een email adres alleen maar af te vragen wat de waarde is van dat email adres dat je speciaal voor al dit soort acties aan hebt gemaakt :)

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.