Motor-Forum

Select Forum

Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

Oldskool.

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Ik heb een splinternieuwe AGM accu in mijn Aprilia gezet. Deze aangesloten met de Ultimate Speed van de Lidl. Standje * (programma 4 voor AGM) Kom ik een aantal dagen later kijken geeft dat ding 10.7 volt aan. Mijn Optimate 3 en dat Lidl ding willen hem niet meer opladen. Iemand iets soortgelijks meegemaakt of is dit een gevalletje rare pech?
No Man Can Judge Me ......

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
Hoe lang heeft die accu bij de motorzaak op de plank gestaan.

Onderhoudsvrije accu's moeten ook bij de motorzaak eens in de paar maanden aan een accu/druppellader gehangen worden.

Dit is blijkbaar een geval van vergaande sulfatering :Y
gehad: Honda CB250RS, Kawasaki 305Ltd, Honda CX500, Kawasaki GT550, nu: BMW R65

Oldskool.

Reg. datum:
23 sep. 2015
Misschien rare vraag maar geldt dat ook als de accu droog-geladen geleverd is? Na het vullen met vloeistof kwam deze netjes op 12.6.

Spreik Je Moeâhs Taal

Reg. datum:
26 feb. 2009
Nee, droog is droog.. wel erg vreemd. 10,7v is echt heulll diep ontladen... is die lader zeker wel goed?
Maar aan de andere kant; lood accu is 6 cellen van ongeveer 2,1v.. jij hebt nu 10.7

Zou zomaar kunnen zijn dat er gewoon een productie fout in de accu zit en dt er 1 cel stuk is.
Zou ermee terug gaan naar het verkooppunt. Wel melden dat je hem hebt opgeladen, niet melden dat het 3 dagen zijn geweest. Grote kans dat ze dan zeggen dat het “daardoor” komt.
Suzuki SV650SA K8

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
Bij van Cranenbroek een jumpstarter voor €19.95

https://www.foldersnl.com/van-cranenbroek-acties/
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Reg. datum:
30 mei. 2010
quote:
Eelco_ schreef op 20 december 2017 @ 10:46:

Totdat er een akkefietje is waarbij je buiten de officiële garantieperiode valt, en je diezelfde consumentenbond daarop aanspreekt.

Waarom zou je dat doen dan? Wat heb jij van hen gekocht dan?
Laat me raden: helemaal niets maar je vindt dat zij jouw zaakjes mogen opknappen.
huls

Brikkenrijder

Reg. datum:
28 mrt. 2006
Eelco spreekt de CB aan op hun advies om géén extra garantie bij te nemen.
1977 Honda CB750F2 Four SuperSport
1985 Kawasaki ZN1100LTD met velorex 592 bak (ombouw door EHE)
1986 Kawasaki KZ750LTD
1991 Suzuki VX800 met velorex 700 bak
1996 Yamaha YZF600R Thundercat

BMW R65

Reg. datum:
11 aug. 2008
quote:
Baron van Braaap schreef op 28 december 2017 @ 22:15:
Misschien rare vraag maar geldt dat ook als de accu droog-geladen geleverd is? Na het vullen met vloeistof kwam deze netjes op 12.6.
Tegenwoordig is elke lood-zwavel accu een droog voor-geladen accu en kan droog eindeloos lang op de plank staan.
gehad: Honda CB250RS, Kawasaki 305Ltd, Honda CX500, Kawasaki GT550, nu: BMW R65

Reg. datum:
20 jun. 2017
ik weet niet of deze al genoemd is... maar bij de action ligt een potkrik voor geloof 8 euro.

meegenomen.. vorige keer nodig gehad bij het voorband wisselen... toen creatied geweest met houthefbomen..
GSX 600F '99 & NT650V Deauville '00

HappyKoala

Sad "-vv" Bunny

Reg. datum:
22 jan. 2012
Functie:
HappyKoala
Is deze al langsgeweest?

https://www.youtube.com/watch?v=stw98A4zPuk
Reality is that which doesn't go away when you stop believing in it.

Oldskool.

Reg. datum:
23 sep. 2015
Ik heb maar even een mailtje verstuurd in mijn beste Google-translate Duits. *D

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
quote:
leroy84 schreef op 30 december 2017 @ 14:12:
ik weet niet of deze al genoemd is... maar bij de action ligt een potkrik voor geloof 8 euro.

meegenomen.. vorige keer nodig gehad bij het voorband wisselen...
toen creatief geweest met houthefbomen......

Dat is oa de reden dat ik ZEKER een middenbok op mijn motor wilde hebben.
Ook daarvoor creatief moeten zijn. Stukje uit de uitlaat geslepen (wat je dus niet ziet) en weer een plaatje ingelast zodat er aan de binnen-onderzijde een 'deukje' nodig voor de omhoog-geklapte standaard overbleef.

Bij voorband wisselen motor achterover trekken. Ketting smeren is een makkie. Achterwiel uithalen kan een kind. Bij een lekke band wordt het veel eenvoudiger. Op vakantie gemak met bagage opbinden.

Enig nadeel is dat tijdens vakantie vol beladen in een bocht met slecht wegdek de standaard wel eens op de grond kwam/ komt. Nu een nieuwe achterdemper met veer gemonteerd (oude was versleten)en ingesteld op de hoogste stand. Probleem opgelost? Maar dat moet nog gaan blijken.
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

2165 BHP

Reg. datum:
02 okt. 2005
quote:
leroy84 schreef op 30 december 2017 @ 14:12:

Bedankt voor de tip , ik heb er eentje gekocht :)
The secret of life is honesty and fair dealing. If you can fake that, you’ve got it made.

M1800R

Reg. datum:
05 feb. 2012
quote:

Hoe doe je dat dan als je geen geld hebt ? :+ :+

Reg. datum:
18 mei. 2015
Kennen jullie van Cranenbroek ?
Stond een Jumpstarter in de folder voor €19,95
Vandaag eens gekeken daar. Veel te laat natuurlijk. Het ging om opruiming oud model.
Het nieuwere model was nu ook wel in de reclame maar kostte alsnog €29,95.

Nu heb ik al zo'n zelfde Jumpstarter maar wilde ik er voor €20 wel een extra hebben, alleen al voor de accu (17Ah). Voor €30 daarom toch maar laten staan.
------------

Vroeg iemand aan personeel. Kan ik daar een diesel auto mee starten ?
Ja hoor, zei die man.
Nou ik heb een V40 diesel met een 74 Ah accu erin standaard.
Als die accu leeg is krijg je hem met een Jumpstarter van 17 Ah/ 400A echt niet gestart hoor.

Man man, wat kan het daar druk zijn. En ze jatten je karretje zo achter je rug om als je niet uitkijkt.

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Hervelt schreef op 05 januari 2018 @ 03:09:

Ja hoor, zei die man.
Als die accu leeg is krijg je hem met een Jumpstarter van 17 Ah/ 400A echt niet gestart hoor.

Als er een lithium-ion accu in zit, zal je nog raar staan te kijken. Let niet zozeer op de capaciteit, maar meer op de CCA.
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Reg. datum:
20 jun. 2017
quote:
mean-machine schreef op 31 december 2017 @ 03:13:

[...]

Dat is oa de reden dat ik ZEKER een middenbok op mijn motor wilde hebben.
Ook daarvoor creatief moeten zijn. Stukje uit de uitlaat geslepen (wat je dus niet ziet) en weer een plaatje ingelast zodat er aan de binnen-onderzijde een 'deukje' nodig voor de omhoog-geklapte standaard overbleef.

Bij voorband wisselen motor achterover trekken. Ketting smeren is een makkie. Achterwiel uithalen kan een kind. Bij een lekke band wordt het veel eenvoudiger. Op vakantie gemak met bagage opbinden.

Enig nadeel is dat tijdens vakantie vol beladen in een bocht met slecht wegdek de standaard wel eens op de grond kwam/ komt. Nu een nieuwe achterdemper met veer gemonteerd (oude was versleten)en ingesteld op de hoogste stand. Probleem opgelost? Maar dat moet nog gaan blijken.

beetje late reactie.. maar hij stond op de middenbok, aleen moest ik ervoor zorgen dat de voorvork hoog genoeg stond zodat het wiel er onderuit kon. Ik had niet genoeg gewicht om het achterwiel aan de grond te houden. dus dan maar houten blokken voor de bok...

quote:
Horse Power Junkie schreef op 04 januari 2018 @ 22:22:

[...]

Bedankt voor de tip , ik heb er eentje gekocht :)

geen dank, hoop dat je er profijt / plezier van hebt!
leroy84 wijzigde dit bericht op vrijdag 05 januari 2018 07:18 (9%)
GSX 600F '99 & NT650V Deauville '00

Reg. datum:
01 jan. 2017
quote:

Als je het niet hoeft te hebben van de informatie van de verkopers en het geen probleem vindt dat je nauwelijks garantie hebt kun je daar goed terecht. De prijs/kwaliteitverhouding van hun eigen merken elektrisch gereedschap is interessant. Ooit voor 12,99 een klopboormachine gehaald, die voor incidentele klussen echt meer dan voldoende is. En dan zat er nog een koffer omheen ook.

Wat jij hebt meegemaakt heb ik daar ook eerder gehad. Iets in de folder zetten, maar dat eigenlijk niet op voorraad hebben maar het betere en duurdere model toevallig ook in de aanbieding hebben...

Brikkenrijder

Reg. datum:
28 mrt. 2006
Oude truuk.
1977 Honda CB750F2 Four SuperSport
1985 Kawasaki ZN1100LTD met velorex 592 bak (ombouw door EHE)
1986 Kawasaki KZ750LTD
1991 Suzuki VX800 met velorex 700 bak
1996 Yamaha YZF600R Thundercat

Reg. datum:
23 jul. 2015
Die bovendien niet is toegestaan als ik mij niet vergis.

Braaaaappp

Reg. datum:
19 mrt. 2007
Iemand die voorjaar superkoopjes weet staan in europese online shops? kledij, accesoires, uitrusting, werkmateriaal...
---- https://www.facebook.com/motorlikes -----

Reg. datum:
03 jun. 2009
quote:
Stond een Jumpstarter in de folder voor €19,95
Vandaag eens gekeken daar. Veel te laat natuurlijk. Het ging om opruiming oud model.
Het nieuwere model was nu ook wel in de reclame maar kostte alsnog €29,95.

Nu heb ik al zo'n zelfde Jumpstarter maar wilde ik er voor €20 wel een extra hebben, alleen al voor de accu (17Ah). Voor €30 daarom toch maar laten staan.
------------

Ja hoor, zei die man.

Man man, wat kan het daar druk zijn. En ze jatten je karretje zo achter je rug om als je niet uitkijkt.

Als zij een voltijd webshop waren geweest, waren ze al 10x failliet geweest vanwege de verkoop van hele erge meuk, de klachten die je dan krijgt + het misleidende adverteren.

Dat gezegd hebbende, wat kan je verwachten van een Jumpstarter die goedkoper is dan de accu die er in zit? Lowest budget meuk, ik heb ze zelfs in brand zien vliegen terwijl de zekering gewoon heel bleef.

Échte portable jumpstarters doen het wel erg goed, heb er nu een met ingebouwde diagnose functie die 700A levert en dus ook echt een V8 kan starten. Kost wel een heel stuk meer dan een paar tientjes :+
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
Mijn jumpstarter is goedkoper :+ gewoon de motor aan de auto of de auto aan de motor.
(beiden voorgekomen in het grijze verleden)

P1011978.jpg
~ Baby Blade - klein - lief - zuinig - stuurt als een motor met ballen ~

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.