Motor-Forum

Select Forum

Het grote Lidl/Aldi/Gamma/Action etc. topic deel 5

monkeylovesyou

Reg. datum:
23 sep. 2015
Tussen Den Helder en Amsterdam, maar misschien ook in Texel.
Net een doosje vers geurende rubbertjes gehaald. *snif* aaah. Het lag er bomvol mee.
Winter. ......

Team Circuitslet

Reg. datum:
30 mrt. 2008
Ik stond bij een kassa met zijn drieen ,en alledrie een doos ringen :) :P
Offerings to the God of Speed

www.vvzw.nl

Reg. datum:
03 apr. 2006
quote:
PatrickSoler schreef op 05 februari 2018 @ 13:15:

[...]

Als je doorklikt naar de webshop heb je de keus tussen afdichtingsringen en o-ringen, niet tussen rood/blauw

De volgende beschrijving staat eronder:

Afdichtingsringen (383-delig):

Voor gebruik in loodgieterwerkzaamheden, de tuin of klussen
Verhindert het lekken van vloeistoffen en het binnendringen van onder andere zand en lucht

O-ringen (420-delig):

Voor het afdichten van onder andere cilinders en buizen
Gesorteerd in verschillende groottes: 3 - 50 mm
Bestand tegen zuur, benzine en olie

Ik ben geen kenner, maar op basis van die info zou ik kiezen voor de o-ringen :)

:?

Bijzondere conclusie.....

de o-ringen zijn rond en de afdichtingsringen zijn plat.
Probeer maar eens een o-ring in je Gardena koppeling op de kraan te zetten, gegarandeerd dat ie lekt. Zo'n platte ring is daar perfect voor.
De o-ring is dan weer geschikt voor het smalle tuutje waar de koppeling van de slang weer op komt.
Zo heeft elke ring zijn toepassing.

Er zijn voor de o-ringen ook wel erotische toepassingen, daarom gaan ze misschien ook zo hard. :+
ootje wijzigde dit bericht op maandag 05 februari 2018 18:28 (12%)
if nothing goes right ...........................................................................................................................................<--- go left ! :)

www.vvzw.nl

Reg. datum:
03 apr. 2006
quote:
downsider schreef op 05 februari 2018 @ 18:23:
Ik stond bij een kassa met zijn drieen ,en alledrie een doos ringen :) :P

zie je wel ! _O-
if nothing goes right ...........................................................................................................................................<--- go left ! :)

Reg. datum:
18 mei. 2015
quote:
smeck schreef op 05 februari 2018 @ 16:49:
O well, koop wel een nieuwe en maak er foto van met speciale bonnetjes app die k tegenwoordig wel gebruik

Welke App ?
Ook wel handig voor mij.

monkeylovesyou

Reg. datum:
23 sep. 2015
De speciale bonnetjes app. Stond boven in toen ik typte "speciale bonnetjes app."
quote:
Hervelt schreef op 05 februari 2018 @ 19:14:
Welke App ?
Ook wel handig voor mij.
Winter. ......

Just keep on going!

Reg. datum:
03 jun. 2013
Zekers! Niet alle bonnetjes bewaren.

Onlangs een jumpstarter van €25 gekocht bij v Cranenbroek.
Garantie met vooral veel uitsluitingen.
Verder bij storing opsturen op eigen kosten naar Duitsland ter beoordeling.
Maw garantie heeft een praktische waarde van NIHIL. Alle papieren dus in de afvalbak.

Gaat ie stuk, dan 'Pech gehad' en 't spul gewoon naar de afval-verzamelaar!
(maar dat was onderliggend eigenlijk ook zo door importeur bedoeld)

Gaat ie (ooit) eens stuk, dan afhankelijk levensduur en gebruik, beoordelen voor nieuwe.
Bij te kort, dan nooit meer. Anders gewoon bij v Cr. weer een nieuwe kopen.
De tijd zal het leren....................
Rappe Brommerd: Da's krek wa'k wou!

Reg. datum:
06 jan. 2015
quote:
Hervelt schreef op 05 februari 2018 @ 19:14:

[...]

Welke App ?
Ook wel handig voor mij.

Ik gebruik CamScanner. Optimaliseert je foto en je kan je scans in mapjes indelen.
gsx750es gsxr750 gsxr1100 + yzf1000r

*THE NAKED BIKER*

Reg. datum:
10 okt. 2002
quote:

Ik ben geen kenner, maar op basis van die info zou ik kiezen voor de o-ringen :)

Een O-ring draai je direct stuk als er in het oorspronkelijke ontwerp een vlakke dichting is toegepast. ;)

Nuttig leesvoer over O-ringen.
22/01/2018: RIP ~ Baby Blade - je was klein - lief - zuinig - stuurde als een motor met ballen ~
Je wordt gemist.

Fazerrijder

Reg. datum:
16 apr. 2015
quote:
Worldbeater schreef op 05 februari 2018 @ 22:42:
quote:

Een O-ring draai je direct stuk als er in het oorspronkelijke ontwerp een vlakke dichting is toegepast. ;)

Nuttig leesvoer over O-ringen.

quote:
ootje schreef op 05 februari 2018 @ 18:24:

[...]

:?

Bijzondere conclusie.....

de o-ringen zijn rond en de afdichtingsringen zijn plat.
Probeer maar eens een o-ring in je Gardena koppeling op de kraan te zetten, gegarandeerd dat ie lekt. Zo'n platte ring is daar perfect voor.
De o-ring is dan weer geschikt voor het smalle tuutje waar de koppeling van de slang weer op komt.
Zo heeft elke ring zijn toepassing.

Er zijn voor de o-ringen ook wel erotische toepassingen, daarom gaan ze misschien ook zo hard. :+

Bedankt voor de toelichting. Ben ik weer wat kennis rijker :)
Yamaha FZS600 Fazer '02

Reg. datum:
15 dec. 2017
Jammer dat de o-ringen zuur, olie en benzine bestendig zijn. Maar dat de afdicht ringen dat niet zijn, en je deze dan ook weer niet in leiding water toepassingen mag gebruiken.
Zal in praktijk vast niet zo nauw komen....

Voor erotische toepassingen kan je beter flipperrubbers pakken....🤣😂

twee wielen is maar een halve

Reg. datum:
09 apr. 2004
quote:
mean-machine schreef op 05 februari 2018 @ 20:13:
Zekers! Niet alle bonnetjes bewaren.

Onlangs een jumpstarter van €25 gekocht bij v Cranenbroek.
Garantie met vooral veel uitsluitingen.
Verder bij storing opsturen op eigen kosten naar Duitsland ter beoordeling.
Maw garantie heeft een praktische waarde van NIHIL. Alle papieren dus in de afvalbak.

Gaat ie stuk, dan 'Pech gehad' en 't spul gewoon naar de afval-verzamelaar!
(maar dat was onderliggend eigenlijk ook zo door importeur bedoeld)

Gaat ie (ooit) eens stuk, dan afhankelijk levensduur en gebruik, beoordelen voor nieuwe.
Bij te kort, dan nooit meer. Anders gewoon bij v Cr. weer een nieuwe kopen.
De tijd zal het leren....................

Fout!
Je hebt hem bij Cranenbroek gekocht. Zij moeten de garantie verzorgen. Met de importeur of de fabrikant heb jij als consument niets te maken.
Dan nog kan het zijn dat het niet loont om naar Cranenbroek te rijden maar dat is jouw beslissing.
viercylinders zitten in een opel kadett en water hoort in de sloot, doe mij maar een luchtgekoelde twin

Reg. datum:
03 jun. 2009
quote:
halflive schreef op 06 februari 2018 @ 13:48:

[...]

Fout!
Je hebt hem bij Cranenbroek gekocht. Zij moeten de garantie verzorgen. Met de importeur of de fabrikant heb jij als consument niets te maken.
Dan nog kan het zijn dat het niet loont om naar Cranenbroek te rijden maar dat is jouw beslissing.

Zij hebben een handje van deze manier van "garantie verlenen".
Is verdomd goedkoop als je er mee weg komt.
I strive to understand the inner-workings of my machine, from the most basic to the most complex. I will learn everything I can about my machine, so that I am reliant upon no one but myself for its health and wellbeing.

Reg. datum:
01 jan. 2017
En als de verhalen kloppen komen ze er al jaren mee weg. Toch kom ik er graag. Mijn ervaring met de kwaliteit van hun eigen merken is niet slecht. Je krijgt waar voor je geld, en het is allemaal behoorlijk voordelig. Voor professioneel gebruik moet je er niet aan beginnen, maar voor mijn gehobby is het goed zat.

Reg. datum:
06 mrt. 2004
quote:
HCx schreef op 06 februari 2018 @ 15:13:
En als de verhalen kloppen komen ze er al jaren mee weg. Toch kom ik er graag. Mijn ervaring met de kwaliteit van hun eigen merken is niet slecht. Je krijgt waar voor je geld, en het is allemaal behoorlijk voordelig. Voor professioneel gebruik moet je er niet aan beginnen, maar voor mijn gehobby is het goed zat.

Wat betreft eigen merk , meestal in andere winkels zijn de zelfde schuurmachines enzo tekoop met een ander kleurtje , maar bijv de schoormachine bij hornbach voor het dubbele
Dan kan ik als ik hornbach ben ook wel wat service verlenen
Wat betreft kleding is cranenbroek wel een aanrader
Prima jas gekocht vorige week , zo'n lekker fluoriserende , voor 26€ en een gewatteerd geruite bloes voor 14€

Moderator

Reg. datum:
29 okt. 2003
Functie:
Moderator
quote:
Mechanism schreef op 06 februari 2018 @ 13:53:

[...]

Zij hebben een handje van deze manier van "garantie verlenen".
Is verdomd goedkoop als je er mee weg komt.

Mocht u problemen hebben met uw Bestway zwembad, vragen hebben over garantie of andere zaken,meld u zich dan bij de technische dienst van uw dichtstbijzijnde Van Cranenbroek filiaal. Neemt u de originele aankoopbon (=garantiebewijs) dan mee.

Mocht er zich daarna nog een probleem voordoen, neem dan rechtstreeks contact op met Bestway:
www.uitlaatstore.nl - Uitlaten, accu's, remmen, Barracuda styling parts, bougies, luchtfilters, kettingsets etc.

Daytona 675 '06

Reg. datum:
20 aug. 2006
Net bij de Lidl (halsteren bij bergen op zoom) weer de hele motor-mikmak. Helmen, handschoenen, thermokleding.

monkeylovesyou

Reg. datum:
23 sep. 2015
Hoe bevallen die thermosjurtjes?
Winter. ......

Daytona 675 '06

Reg. datum:
20 aug. 2006
quote:

Heel goed!! Shirtje heb ik al jaaaaren. Draag het altijd bij toertjes. Heb gisteren de bijpassende broek gehaald.

Honda VFR750F

Reg. datum:
05 aug. 2007
quote:
Tijsjuh schreef op 05 februari 2018 @ 13:43:
iemand toevallig ervaring met de Lidl kolomboor machine van parkside.
zie onderstaande link.
ik zou hem dan gebruiken om regelmatig wat gaatjes in metaal te boren.
niet een dag lang maar wel lekker wat klussen in de avond uurtjes.

https://www.lidl-shop.nl/PARKSIDE-Kolomboor/p100231735

Ik heb zo'n soortgelijke kolomboor van een ander merk, maar verder precies hetzelfde.
Het is wel een bruikbaar ding voor het boren van wat gaatjes, maar niet te vergelijken met een professionele machine. De boor slingert een beetje door speling waardoor centreren soms lastig is. Verder wordt de motor snel warm. Na een kwartiertje boren laat ik hem afkoelen.
VFR750F CB450S

Reg. datum:
13 jun. 2008
quote:
Ik heb zo'n soortgelijke kolomboor van een ander merk, maar verder precies hetzelfde.
Het is wel een bruikbaar ding voor het boren van wat gaatjes, maar niet te vergelijken met een professionele machine. De boor slingert een beetje door speling waardoor centreren soms lastig is. Verder wordt de motor snel warm. Na een kwartiertje boren laat ik hem afkoelen.

Hoe word het toerental geregeld bij deze machines ?
Die ik heb moet je de V-riem verstellen , en heb je 5 snelheden , en de boorkop grijpt niet lekker aan , boor slipt door bij boor uitgang ( bij metaal )

monkeylovesyou

Reg. datum:
23 sep. 2015
Twee besteld. :t

quote:
thijsschetters schreef op 15 februari 2018 @ 09:49:
Heel goed!! Shirtje heb ik al jaaaaren. Draag het altijd bij toertjes. Heb gisteren de bijpassende broek gehaald.
Winter. ......

Brikkenrijder

Reg. datum:
28 mrt. 2006
quote:
RedHenk schreef op 15 februari 2018 @ 11:02:

[...]

Hoe word het toerental geregeld bij deze machines ?
Die ik heb moet je de V-riem verstellen , en heb je 5 snelheden , en de boorkop grijpt niet lekker aan , boor slipt door bij boor uitgang ( bij metaal )

Riem op poelie
1977 Honda CB750F2 Four SuperSport
1985 Kawasaki ZN1100LTD met velorex 592 bak (ombouw door EHE)
1986 Kawasaki KZ750LTD
1991 Suzuki VX800 met velorex 700 bak
1996 Yamaha YZF600R Thundercat

Reg. datum:
08 mei. 2008
quote:

Mijn vouw en ik hebben allebei een setje Thermomeuk gehaald bij de Lidl. Zag en zat degelijk dus ben benieuwd.. Vallen wel heul klein :+

Reg. datum:
26 jan. 2014
Die bivak aangeschaft, zag er goed uit.

Select Forum

© 2001-2018 Motor-Forum - Served by Webserver 2

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.