Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Wat de lift van de nokkenassen is weet ik eigenlijk niet precies.
Sterker nog ik wist niet eens dat deze nokkenassen er in zaten, we kwamen erachter toen ik bij Jan Smit het blok aan het opbouwen was en Jan zei "Hey er zitten Yoshimura's in" ??
Mijn collega waarvan ik hem heb gekocht heeft wel eens verteld dat er wat aan het blok gedaan was bij Rene Cortie ergens in de jaren 80 maar dit was een verassing.
Ik heb wel een oude folder gevonden van Yoshimura waar 2 type's in staan, 101.01 Road Special Cam en 102.01 Bonneville Cam.
Ga er van uit dat het de Road Special Cam's zijn maar zou de lift een keer op moeten meten wanneer ze er uit zijn.
full
 
Wat de lift van de nokkenassen is weet ik eigenlijk niet precies.
Sterker nog ik wist niet eens dat deze nokkenassen er in zaten, we kwamen erachter toen ik bij Jan Smit het blok aan het opbouwen was en Jan zei "Hey er zitten Yoshimura's in" ??
Mijn collega waarvan ik hem heb gekocht heeft wel eens verteld dat er wat aan het blok gedaan was bij Rene Cortie ergens in de jaren 80 maar dit was een verassing.
Ik heb wel een oude folder gevonden van Yoshimura waar 2 type's in staan, 101.01 Road Special Cam en 102.01 Bonneville Cam.
Ga er van uit dat het de Road Special Cam's zijn maar zou de lift een keer op moeten meten wanneer ze er uit zijn.[afbeelding]

Mooi allemaal. Ik zie aan de grafiek dat er nog enige verbetering inzit.
 
Ziet er echt supergaaf uit allemaal.
En 9500 rpm met een weliswaar opgefokt Z1000 blok :} :}
Ik ga niet hoger dan 7-8k. Meer dan genoeg voor zo'n oudje ;)
 
Laatst bewerkt:
Daar heb je niet zo veel an :N
Is zònde van je geld, als je al een MKII hebt _O-
O, wat is ie weer subtiel ;)
 
Laatst bewerkt:
Kan ik hier iemand blij mee maken?
Liggen al een tijdje, dus zijn een beetje aangeslagen, maar dat is eraf te poetsen. Geen roest.
Voor de handige jongens met een lasapparaat. ;)
full
 
Hé dit is geinig, wist niet dat de service van de RDW zo ver ging.

404 | RDW

"Het kan zijn dat u persoonsgegevens van iemand anders op wilt vragen. Bijvoorbeeld als u een voertuig zoekt in verband met schade. Of als u interesse heeft voor de aankoop van een voertuig en u weet niet wie de eigenaar/houder is, maar wel wat het kenteken is."

Dit is ook te gebruiken als alle andere middelen om met de huidige eigenaar van je ouwe trouwe Z1000 of ander gekentekend voertuig in contact te komen niets opleveren, en als je toch nog eens wilt zien hoe je oude motor er nu bijstaat.

In geval van mijn oude Z650: die is er nu vééééél beter aan toe. :Y
Ik had toen geen geld en 'kennis,' dus heb er toen alleen maar olie en benzine in gekiept en in 1.5 jaar 30.000 km op gereden. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan