Motor-Forum

Select Forum

Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Reg. datum:
14 feb. 2011
quote:
roger_SV schreef op 19 december 2016 @ 22:51:

[...]
Bij deze 'z900' (voor het gemak) zit het toch goed? Ik vind het er goed en absoluut niet vreemd uitzien.
Volgens mij heb ik hetzelfde lage buisstuur..... Inderdaad een leuk ding.

Er zitten trouwens ook (nog) geen knipperlichten op de Z.
Ookniet om negatief te zijn, want het is een goed geslaagde ombouw in mijn ogen, maar ik zou nog een duogreepje monteren. Geeft icm knipperlichten net iets meer body aan de achterkant, maar 't is ook zo al een supermooie. :Y

Volgens mij had de lamp iets lager moeten staan dan hadden de tellers iets naar voren gekund , maar de maker vond dit blijkbaar ok :} gelukkig maar ! :Y

GREETZ

green meanie

Reg. datum:
03 dec. 2006
quote:
dolorfin schreef op 19 december 2016 @ 21:32:

[...]

naam en datum???

nog maar een plaatje dan van een z900/zrx conversie....
is gebouwd door een FB kennisje..
Hij heeft de schokbreker punten ook verplaatst... ;)

[afbeelding [snelkoppeling]]

zelfs dan staan ze niet overdreven schuin....

En mooie adapters voor de remklauwen :]

Reg. datum:
04 aug. 2005
quote:
roger_SV schreef op 19 december 2016 @ 22:44:

[...]

Kijk, deze is ook weer mooi.
Gewoon mooi en niet t opgedirkt.
En bekeuringen krijg je er ook niet mee!
Alleen als je staande wordt gehouden . . .

Bekeuringen krijg je niet met zulke oude motoren,volgens mij gaat hun database niet zo ver terug. _O-
Dit jaar nog ondervonden met een aanhouding, ze konden geen meting doen op snelheid, want we reden gewoon snel richting de 100 km per uur , dus gingen ze mierenn..ken over knipperlichten,spiegels en uitlaat dempers. :(
Remember there`s no quicker way to go faster than to lose weigt [ muzzys]

Nieuw = beter! Nee, toch niet

Reg. datum:
05 apr. 2015
quote:
waarom zou je er bekeuringen mee krijgen?

Hoe weten ze die waar ze die naartoe moeten sturen ?? Database of niet, doet niet ter zake. ;)
Er zit geen kentekenplaat op (of ik moet een grotere monitor) dus zullen ze je toch op zijn minst staande moeten houden voor een prent. Ik begrijp zelf ook wel dat die er nog op moest hoor, en dat ook dat er nog wel knippers op zullen zijn gezet. ;)

Dat ie spijt zou krijgen van het verkopen van zo'n motor had ik 'm ook van tevoren kunnen vertellen.
Je weet vaak pas wat je had als je het niet meer hebt (beetje Cruyferiaans, maar wel waar).

De koplamp zit inderdaad iets hoger en iets verder naar voren dan origineel, maar ik vind het absoluut niet storend.
Ik kan trouwens grotere verschillen tov het origineel ontdekken die me ook niet storen. ;)

Mooie 'in balans' zijnde machine, maar misschien vertellen we dit beter niet aan de bouwer.........
roger_SV wijzigde dit bericht op dinsdag 20 december 2016 19:00 (24%)
Kawasaki Z650 B2 ('78), Suzuki GSX600F (2x '95, '98), Kawasaki Z1000 A2 ('78), Suzuki SV650N ('99), Gilera DNA 180 ('02), Suzuki SV650S ('01) - 8 april 2017: 40 jaar Z1000 meeting, Apeldoorn.

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
Even voor Hessel........

De races in Bremerhaven:

http://www.fischereihafen-rennen.de/
Vroegah kon je geen CDs branden, wel je kuiten aan de uitlaat van je Kawa. Kawasaki Z900, Z650 "voor de vrouw", Transalp 650 als werkezel. De kinderen hebben we weg moeten doen omdat onze katten allergisch voor ze bleken te zijn.

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
Fotoke (zoals Mathh zou zeggen :+ )

FHR2015-Vorstart-Klase-6-CN_IMG_2635.jpg
Vroegah kon je geen CDs branden, wel je kuiten aan de uitlaat van je Kawa. Kawasaki Z900, Z650 "voor de vrouw", Transalp 650 als werkezel. De kinderen hebben we weg moeten doen omdat onze katten allergisch voor ze bleken te zijn.

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
Filmpke (leider nur in der Deutsche Sprache _O- )

http://www.ndr.de/fernseh...,dienordreportage696.html

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
Kwajesaki schreef op 20 december 2016 @ 10:46:

[...]

En mooie adapters voor de remklauwen :]

radiale brembos als je het mij vraagt...
ik zie het nut er niet van in (ik pak gewoon de originele van een zrx)
het is wel mooi...
honda cbr1000rr & kawa z1000a2

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:

he bedankt marcel...
net zoiets als hier in eext denk ik...
wel leuk mischien eens te gaan rumschauen volgend jaar... ;)
bremerhaven ben ik zo vanaf hier...

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
lawson 12 schreef op 20 december 2016 @ 11:48:

[...]

Bekeuringen krijg je niet met zulke oude motoren,volgens mij gaat hun database niet zo ver terug. _O-
Dit jaar nog ondervonden met een aanhouding, ze konden geen meting doen op snelheid, want we reden gewoon snel richting de 100 km per uur , dus gingen ze mierenn..ken over knipperlichten,spiegels en uitlaat dempers. :(

ik denk dat het ook wel meevalt als je zorgt dat alles er een beetje aanzit (knippers,claxon en spiegeltjes desnoods) en er voor zorgt dat ie niet al te luid is...

Reg. datum:
29 sep. 2007
nog even een fotootje van zijn huidige fiets ook zelf gebouwd...
dit is een kerel met veel tijd en voldoende geld om flink te graaien in het magazijn bij webike..
hij bouwt ze zelf maar een ruim budget voor onderdelen zie je toch direkt vind ik...
Het voordeel voor mij is dat hij in een aantal gevallen het lesgeld heeft betaald wat het voor mij makkelijker maakt.
andersom heeft hij bij die andere fiets de balhoofdpen om laten persen terwijl de zrx pen zo past in een z-frame... _O- _O-
onderste lager past 1 op 1 en boven is gewoon te bestellen...lengte is ook goed...

maar goed,hij is aardig behulpzaam met tips wat hij achteraf anders zou hebben gedaan bij die 900 en zaken waar ik tegenaan loop

hoe dan ook, fotootje....ook weer mooi gelukt ding vind ik..(vind die mk2 zowiezo wel geinig ook in verbouwde trim dan... ;) )

http://i1312.photobucket.com/albums/t522/dolorfin/14707816_977100522402153_5294545518056199561_o_zpshvnmiesq.jpg

ik vind het voorspatbord niet mooi maar verder een geslaagd fietsie...
de koplamp zit ook beter in verhouding... ;)

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
quote:
dolorfin schreef op 20 december 2016 @ 20:51:

[...]

he bedankt marcel...
net zoiets als hier in eext denk ik...
wel leuk mischien eens te gaan rumschauen volgend jaar... ;)
bremerhaven ben ik zo vanaf hier...

In Eext heb ik ook wel eens gereden :Y
Met twee verschillende motorfietsen van mijn ex-baas :Y

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
madvo69 schreef op 20 december 2016 @ 21:20:

[...]

In Eext heb ik ook wel eens gereden :Y
Met twee verschillende motorfietsen van mijn ex-baas :Y

leuk man...ik heb ook in Eext gereden.. :Y

oud brood op snelle fiets

Reg. datum:
12 jul. 2005
quote:
dolorfin schreef op 20 december 2016 @ 21:19:
dit is een kerel met veel tijd en voldoende geld om flink te graaien in het magazijn bij webike..
hij bouwt ze zelf maar een ruim budget voor onderdelen zie je toch direkt vind ik...
Het voordeel voor mij is dat hij in een aantal gevallen het lesgeld heeft betaald wat het voor mij makkelijker maakt.
andersom heeft hij bij die andere fiets de balhoofdpen om laten persen terwijl de zrx pen zo past in een z-frame... _O- _O-
onderste lager past 1 op 1 en boven is gewoon te bestellen...lengte is ook goed...

maar goed,hij is aardig behulpzaam met tips wat hij achteraf anders zou hebben gedaan bij die 900 en zaken waar ik tegenaan loop

hoe dan ook, fotootje....ook weer mooi gelukt ding vind ik..(vind die mk2 zowiezo wel geinig ook in verbouwde trim dan... ;) )

Ook erg mooi, koplamp / tellers niks op aan te merken ;)

Reg. datum:
08 jun. 2013
quote:
madvo69 schreef op 15 december 2016 @ 22:31:

[...]

Op de achtergrond een Z1000r.... :9~ :}

Ik denk dat je dat goed gezien hebt.
Ook niet geheel standaard meer......

2005 Frank Bach Wittlich (21).JPG

Reg. datum:
08 jun. 2013
quote:

Marcel.......je was me te snel af.
Gewoon racen in de straatjes bij de haven met wat strobalen hier en daar voor de vishallen langs en andere bedrijven..
Kwas er in 2012 en ik heb me daar prima vermaakt.
Van oude gebakjes jaren 50-60 tot dikke vier cilinder van latere origine.
En nog wat zijspan en twins.........ach van alles en nog wat.
Wat foto's ter vermaak........

01+.jpg
02+.jpg
03+.jpg
04+.jpg
05+.jpg
06+.jpg

green meanie

Reg. datum:
03 dec. 2006
quote:
dolorfin schreef op 20 december 2016 @ 21:19:

Mooie fiets vindt m mooier als zo'n imitatie zrx geval. :]

green meanie

Reg. datum:
03 dec. 2006
Prettige feestdagen,
3111417466_db1f0d3d08_o.jpg :}
En waarom orgineel ?
Gpz 1100.jpg :]

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
quote:
Kwajesaki schreef op 21 december 2016 @ 14:55:
Prettige feestdagen,
[afbeelding] :}
En waarom orgineel ?
[afbeelding] :]

Waarom zon "mooie" Kerstwens hier en bij het Z1 topic n zonder motorfiets :+ _O-

Z1000R ziet er best goed uit maar die bananenbrug vind ik nt t........... :X

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
[quote]huizebuys schreef op 21 december 2016 @ 00:08:

[...]

Even snel de Turbo van mn RAV4 op de Z900 gezet _O-

Leuke fotos van de visserijhaven races :Y

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
:9~ :P *O* :}

11225262_689789751154387_8295284957276038883_n.jpg

Nieuw = beter! Nee, toch niet

Reg. datum:
05 apr. 2015
http://www.motor-forum.nl/global/templates/com-tpl/html/image.html
Waar heeft deze motor de dynamo??

Plaatje werkt niet, maar ik bedoel de onderste 2 fietsen (ZRX1100 en GPz1100 van dit bericht.
quote:
Gewoon racen in de straatjes bij de haven met wat strobalen hier en daar voor de vishallen langs en andere bedrijven..
Kwas er in 2012 en ik heb me daar prima vermaakt.
Van oude gebakjes jaren 50-60 tot dikke vier cilinder van latere origine.
En nog wat zijspan en twins.........ach van alles en nog wat.
Wat foto's ter vermaak........
roger_SV wijzigde dit bericht op woensdag 21 december 2016 19:37 (68%)
Kawasaki Z650 B2 ('78), Suzuki GSX600F (2x '95, '98), Kawasaki Z1000 A2 ('78), Suzuki SV650N ('99), Gilera DNA 180 ('02), Suzuki SV650S ('01) - 8 april 2017: 40 jaar Z1000 meeting, Apeldoorn.

Nostalgie is een "Z"

Reg. datum:
16 jan. 2011
quote:
roger_SV schreef op 21 december 2016 @ 19:33:
[afbeelding]
Waar heeft deze motor de dynamo??

Plaatje werkt niet, maar ik bedoel de onderste 2 fietsen (ZRX1100 en GPz1100 van dit bericht.

[...]

NIET dus :+

Zijn race brommers. Volle Accu is genoeg voor een race.

Je wilt niet weten hoe snel een fiets op toeren komt zonder vliegwiel (en dus dynamo)

GEEN dynamos dus op deze fietsen _O-

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
Kwajesaki schreef op 21 december 2016 @ 13:43:

[...]

Mooie fiets vindt m mooier als zo'n imitatie zrx geval. :]

ach weet je...kawasaki cloned zelf de ene na de andere imitatie van hun eigen modellen...

zrx is een cloon van de eerder 1000r lawson rep...en niet te vergeten die z900/z1000 cloon de 1100 zephyr

een konstante herhaling van zetten bij kwawa dus wat is dan nog een cloon als de officiele modellen al klonen zijn??? _O- _O- _O-

Reg. datum:
29 sep. 2007
quote:
madvo69 schreef op 21 december 2016 @ 18:02:

[...]

Waarom zon "mooie" Kerstwens hier en bij het Z1 topic n zonder motorfiets :+ _O-

Z1000R ziet er best goed uit maar die bananenbrug vind ik nt t........... :X

waar komt die brug vandaan :? ik vind het ook niet echt passen maar wel netjes gedaan..

Select Forum

© 2001-2017 Motor-Forum - Served by Webserver 3

Cookies?

Motor-Forum maakt gebruik van cookies om de website correct te laten functioneren, voor analyse en verbetering en om relevante advertenties te tonen.
Door gebruik te maken van Motor-Forum geef je aan hiermee akkoord te zijn. Klik hier voor meer informatie of om je instellingen aan te passen.