Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Dit is toch wel een nette basis voor een op zich een nette prijs.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=21
Een beetje vreemd is ie wel. Afgezien van niet originele onderdelen die iedereen direct herkent ook een frame met de duosteuntjes van de z900, een benzinekraan die ik niet kan rijmen met de tank die op deze Z1000 ligt, en een kleppendeksel dat voor het beeld 'niet klopt' voor een Z1000. Datum eerste toelating is 1981 (en sinds 1991 in NL). Zou een vierkante tank en kont ophoren dan ... Waarschijnlijk een bij-elkaar-raapsel van Z1000 varianten, maar als het niet origineel hoeft een leuke basis. Tank, kontje en zijpanelen verkopen en je koopt er weer een vierkant setje voor als origineel maken het doel is.
Anders gewoon verder opleuken. *D
full

In elk geval een leuke voor een ClassicSuperBike 8-)
 
Laatst bewerkt:
gezien de banden, het zadel dat je erbij krijgt (dus niet die er nu op gemonteerd zit) en de mijlenteller lijkt het me eerder dat het een ltd was dan een mkii

het kraantje is volgens mij wel van een z900, die had een schroefaansluiting ipv 2boutjes

da's opzich niet veel geld voor een begin? ;)

vb. ltd 1981
kawasaki-z1000-ltd-1981-7.jpg

mkii
4d1caa2a9b63977339e4d94eb569cfab.jpg
 
Laatst bewerkt:
gezien de banden, het zadel dat je erbij krijgt (dus niet die er nu op gemonteerd zit) en de mijlenteller lijkt het me eerder dat het een ltd was dan een mkii
Ja, nu ik de foto's zo zie lijkt me jouw aanname wel heel duidelijk. alle uiterlijke kenmerken aan het blok, de spatborden de bevestiging van de duosteunen en de duogreep wijzen die kant op. Ik heb zo'n Ltd nog nooit in het wild gezien.
 
Ik vind de LTD uitvoering best wel leuk.Het zadel is een beetje lomp en is er een kleinere tank maar het blijft een z900/z1000 met kickstarter.Ook ben ik wel gecharmeerd van het 16" achterwiel (niet zo'n skinny 18" wieltje) En inderdaad zijn er in Olland niet veel van.Was meer bestemd voor de USA markt.Stiekem heb ik door de loop der jaren wat LTD onderdelen verzamelt om zelf mijn uitvoering te kunnen realiseren op basis van mijn restant Z1A frame en blok (de resten aan std onderdelen is alreeds verpatst in de afgelopen jaren)en het uiteindelijke resultaat hoeft voor mij niet 100% origineel te zijn.....wordt vervolgt....
 
Iemand enig idee of de offset van de kroonplaat van een kawasaki Z1000J 1/2 verschilt van de GPZ 1100 B1/B2 ? Want heb de bovenste kroonplaat van een J en wil deze graag hergebruiken.
Ik ben nog steeds op zoek naar een voorvork van een J1/J2 want één iemand vertelde me dat deze verschillend zouden zijn.
Part numbers zijn "bijna" identiek de ene is 44037 en de J is 44037A..
 
Iemand enig idee of de offset van de kroonplaat van een kawasaki Z1000J 1/2 verschilt van de GPZ 1100 B1/B2 ? Want heb de bovenste kroonplaat van een J en wil deze graag hergebruiken.
Ik ben nog steeds op zoek naar een voorvork van een J1/J2 want één iemand vertelde me dat deze verschillend zouden zijn.
Part numbers zijn "bijna" identiek de ene is 44037 en de J is 44037A..

Ben niet zeker maar de A kan staan voor Aluminium....
 
Wat is er mis met leden van het motor forum?
Blijkbaar is er iets heel ergs met ons aan de hand aangezien de hele groep over een kam wordt geschoren.
Er zal best een aantal 'klunzen' op MF actief zijn, maar hufters heb je net zo goed onder de niet-MFers, lijkt me.
Of zijn we we toevallig óók een criminele organisatie met motoren als dekmantel ?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=7

...
Let op:
Je bent niet welkom als je deelneemt aan het motor-forum.
-Wij weren al ruim 5 jaar lang ongezond publiek cq ongezonde forums
en we zijn de eerste motorzaak in Nederland die dit openbaar kenbaar maakt.

Oplichting, beledigen, opruiing, smaden, lasteren en schaden,
valt niet goed te praten onder vrijheid van meningsuiting.

Het motor-forum hebben wij op 1 Januari 2012
(na 2x aangiftes tegen de forumbeheerder),
gebanned, geboycot & blacklisted bij het CBP
Dit terzake het wangedrag van het publiek aldaar
en terzake het wanbeleid van de forumbeheerder.

Wij bestaan al bijna 27 jaar en wij hanteren principes
we accepteren geen flauwekul en laten ons niet openaar voor schut zetten.
Wij ontvangen dan ook absoluut niemand van dat ongezonde motor-forum.

Een ieder ander is welkom,
(mits persoonlijk iets anders aan je gemeld is).

Als je iets wilt hebben onder valse naam doen dan maar ??
Ze hebben best nog wat leuke spullen liggen en als je die nou net nodig hebt ...
 
Laatst bewerkt:
Wat is er mis met leden van het motor forum?
Blijkbaar is er iets heel ergs met ons aan de hand aangezien de hele groep over een kam wordt geschoren.
Er zal best een aantal 'klunzen' op MF actief zijn, maar hufters heb je net zo goed onder de niet-MFers, lijkt me.
Of zijn we we toevallig óók een criminele organisatie met motoren als dekmantel ?

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=7Als je iets wilt hebben onder valse naam doen dan maar ??
Ze hebben best nog wat leuke spullen liggen en als je die nou net nodig hebt ...


Als je echt niks te doen hebt, doodziek in bed ligt en ALLES op MF al hebt gelezen;
Waar heeft Elmo last van?

:Z
 
Als je echt niks te doen hebt, doodziek in bed ligt en ALLES op MF al hebt gelezen;
Waar heeft Elmo last van?
:Z
Nee, ik had er nog nooit van gehoord, maar dank voor de link, ik ga eens even kijken wat de reden van de MF-aversie is geweest. Als het echt te slaapverwekkend wordt doe ik de oogjes dicht, en aangezien het één kant van het verhaal zal zijn zal ik er direct een korreltje zout bijdoen. De wegbeheerder heeft het hopelijk niet meer nodig en deze week gaat het flink gieten dus regent die troep mooi weg om over 8 dagen ... :Y , *O*
 
Laatst bewerkt:
Veel leesplezier! :) Die kerel spoort echt niet,maar dat zal je zelf zien.Er is niks mis met MF hoor Roger,dat weet je zelf ook wel. :Y
 
Veel leesplezier! :) Die kerel spoort echt niet,maar dat zal je zelf zien.Er is niks mis met MF hoor Roger,dat weet je zelf ook wel. :Y
Mwaah, ik heb een gedeelte van het topic even gescand.
Niet veel woorden meer aan besteden inderdaad.
 
Laatst bewerkt:
Na de hele winter speuren naar originele 4in2 uitlaten voor mijn z1000 heb ik de knoop doorgehakt en de "kopie" uitlaten van London-exhaust gekocht, volgens L.E. zijn ze 100% nagemaakt dus ook het binnenwerk en het geluid volgens de man...ben benieuwd (de schildjes die op de overgang bocht/pijp zitten zijn er niet bij...100%?..nou ja), had liever originele maar het zij zo...ga dan voor de originele look :) de 4in1 van jama is ook niet origineel (voor de liefhebber is de jama 4in1 tzt te koop)

Ik vind de kwaliteit van de uitlaten erg goed, de pasvorm moet ik nog afwachten natuurlijk maar zal de bevindingen hier posten.

Moet nog even wat aanpassingen doen in schuur en tuin en verwacht dat ik (als het weer meewerkt) het weekend 4/5 maart ze erop te hebben.

Nog een vraag voor de techneuten, ik heb 8 halve maantjes (92027-170) gekocht maar die omsluiten de uitlaatbocht niet geheel...hoort dat zo?

Groeten Ko
full
 
Dat ziet er prachtig uit! Veel mooier dan een 4-1.
De halve maantjes moeten de uitlaat in de uitlaatopening in de kop vastzetten, dat is hun hoofdtaak. Ze hoeven niet helemaal de bochtdiameter te omvatten, als ze maar netjes aansluiten aan de diameter zodat de rand van de pijp en de uitlaatflens goed raken. Dus niet dat ze in de kop gaan klemmen oid. Zit meestal een paar mm in de aansluiting.
 
Na de hele winter speuren naar originele 4in2 uitlaten voor mijn z1000 heb ik de knoop doorgehakt en de "kopie" uitlaten van London-exhaust gekocht, volgens L.E. zijn ze 100% nagemaakt dus ook het binnenwerk en het geluid volgens de man...ben benieuwd (de schildjes die op de overgang bocht/pijp zitten zijn er niet bij...100%?..nou ja), had liever originele maar het zij zo...ga dan voor de originele look :) de 4in1 van jama is ook niet origineel (voor de liefhebber is de jama 4in1 tzt te koop)

Ik vind de kwaliteit van de uitlaten erg goed, de pasvorm moet ik nog afwachten natuurlijk maar zal de bevindingen hier posten.

Moet nog even wat aanpassingen doen in schuur en tuin en verwacht dat ik (als het weer meewerkt) het weekend 4/5 maart ze erop te hebben.

Nog een vraag voor de techneuten, ik heb 8 halve maantjes (92027-170) gekocht maar die omsluiten de uitlaatbocht niet geheel...hoort dat zo?

Groeten Ko
[afbeelding]


Zoals Mathh al schreef, de maantjes gaan niez 100% rondom.

Ben heel benieuwd hoe de pijpen er in gemonteerde toestand uit zien.
Foto´s die ik eerder gezien heb lieten een heel grote "deuk" zien bij de middenbok. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is.
 
Dat ziet er prachtig uit! Veel mooier dan een 4-1.
De halve maantjes moeten de uitlaat in de uitlaatopening in de kop vastzetten, dat is hun hoofdtaak. Ze hoeven niet helemaal de bochtdiameter te omvatten, als ze maar netjes aansluiten aan de diameter zodat de rand van de pijp en de uitlaatflens goed raken. Dus niet dat ze in de kop gaan klemmen oid. Zit meestal een paar mm in de aansluiting.


Dank je man :t ...ja..vind ze ook prachtig.

Ja, de diameter is perfect...had een bocht meegenomen naar Horeon (kawa dealer)om te passen...had alleen gekeken naar de diameter met 1tje, bij thuiskomst zag ik het pas..ok dus...bedankt voor je snelle antwoord.
 
Zoals Mathh al schreef, de maantjes gaan niez 100% rondom.

Ben heel benieuwd hoe de pijpen er in gemonteerde toestand uit zien.
Foto´s die ik eerder gezien heb lieten een heel grote "deuk" zien bij de middenbok. Ben benieuwd of dat nog steeds zo is.

Goed om te horen allemaal :)

ben ook heel benieuwd...er stond in die uitlaat fabriek een verwaarloosde z1000 die ze gebruikt hebben voor de maten..,de oude uitlaten waren helemaal rot en die hebben ze gebruikt om deze na te maken, hopen maar dat de stand van de uitlaten overeen komt met het orgineel.
De grote "deuk" zit er in kan ik je vertellen.

Zit ook nog een nummer in zag ik thuis pas...geen idee waar dat voor staat? bovenste begrijp ik nog.

Zodra ze erop zitten zal ik een foto plaatsen.

Gr. Ko

full
 
Na de hele winter speuren naar originele 4in2 uitlaten voor mijn z1000 heb ik de knoop doorgehakt en de "kopie" uitlaten van London-exhaust gekocht, volgens L.E. zijn ze 100% nagemaakt dus ook het binnenwerk en het geluid volgens de man...ben benieuwd (de schildjes die op de overgang bocht/pijp zitten zijn er niet bij...100%?..nou ja), had liever originele maar het zij zo...ga dan voor de originele look :) de 4in1 van jama is ook niet origineel (voor de liefhebber is de jama 4in1 tzt te koop)

Ik vind de kwaliteit van de uitlaten erg goed, de pasvorm moet ik nog afwachten natuurlijk maar zal de bevindingen hier posten.

Moet nog even wat aanpassingen doen in schuur en tuin en verwacht dat ik (als het weer meewerkt) het weekend 4/5 maart ze erop te hebben.

Nog een vraag voor de techneuten, ik heb 8 halve maantjes (92027-170) gekocht maar die omsluiten de uitlaatbocht niet geheel...hoort dat zo?

Groeten Ko
[afbeelding]

Mooie bochtenset. Als ik verder ga met mij z1000 restaurant wil ik ook wel zo'n bochtenset. Zijn deze prijzig?

P.s. was ook nog bij Horeon en er stond een mooie z900. Veel mooier dan de nieuwe...
 
Goed om te horen allemaal :)

ben ook heel benieuwd...er stond in die uitlaat fabriek een verwaarloosde z1000 die ze gebruikt hebben voor de maten..,de oude uitlaten waren helemaal rot en die hebben ze gebruikt om deze na te maken, hopen maar dat de stand van de uitlaten overeen komt met het orgineel.
De grote "deuk" zit er in kan ik je vertellen.

Zit ook nog een nummer in zag ik thuis pas...geen idee waar dat voor staat? bovenste begrijp ik nog.

Zodra ze erop zitten zal ik een foto plaatsen.

Gr. Ko

[afbeelding]

DGM nummer bedoel je? Dat is het homologatienummer van de uitlaat. DGM = Direzione Generale Motorizzazione, werd geeist door de Italiaanse regering en werd voor het gemak in onderdelen voor alle andere markten gebruikt. Staat ook ergens op de luchtfilterkasten en vervangingsframes...
 
Laatst bewerkt:
DGM nummer bedoel je? Dat is het homologatienummer van de uitlaat. DGM = Direzione Generale Motorizzazione, werd geeist door de Italiaanse regering en werd voor het gemak in onderdelen voor alle andere markten gebruikt. Staat ook ergens op de luchtfilterkasten en vervangingsframes...

Ok, nooit te oud om te leren...bedankt :)
 
Mooie bochtenset. Als ik verder ga met mij z1000 restaurant wil ik ook wel zo'n bochtenset. Zijn deze prijzig?

P.s. was ook nog bij Horeon en er stond een mooie z900. Veel mooier dan de nieuwe...

Heb de oude z900 ook gezien, was voor de introductiedag van de nieuwe z900 ter vergelijking techniek e.d.

Voor de uitlaten moet je rekenen op een bedrag boven de duizend euro maar eerder op dit forum (of was het nou het z900 forum :? ) heb ik ook z1000 uitlaten gezien www.bussosilencers.com en die kosten meen ik 700 euro.
full
 
Zit het uitlaatsysteem er al op?
Foto ?? :Y

Nee, hoop dat het deze week gaat lukken..moet het buiten doen ben dus afhankelijk van het weer.

Ben vanaf vrijdag bezig met mijn tuinhek en ingang van de schuur te verbreden, met die 4in1 ging het maar net dus 4in2 lukt dan zeker niet en beschadigen wil ik de boel niet.
Hoop werk verzet..vandaag laatste loodjes dan is de schuur/garage er klaar voor :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan