Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Nee, hoop dat het deze week gaat lukken..moet het buiten doen ben dus afhankelijk van het weer.

Ben vanaf vrijdag bezig met mijn tuinhek en ingang van de schuur te verbreden, met die 4in1 ging het maar net dus 4in2 lukt dan zeker niet en beschadigen wil ik de boel niet.
Hoop werk verzet..vandaag laatste loodjes dan is de schuur/garage er klaar voor :t

Je moet er iets voor over hebben he ;)
 
Voor die enkeling die wel in dit topic zit, maar niet in Rob's Z1/Z900 topic of het 40-jaar-Z1000-meeting topic:

Met nog een dikke maand te gaan tot de 40 jaar Z1000 meeting is wat aanvullende informatie geplaatst over de activiteiten op die dag in het 40 jaar Z1000 meeting topic.

roger_SV in "40 jaar Z1000 meeting, 8 april 2017"

Met het beursgedeelte wellicht een mooie gelegenheid om naast het hebben van een gezellige dag nog wat onderdelen te verpatsen die al jaren in de garage stof liggen te vangen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ja pffff....,

't Zag er weertechnisch vanmorgen hartstikke mooi uit hier, dus kreeg ik direct zin te kijken of de Kawa nog de weg op wilt.
Ga ik even de banden oppompen, accu erin, zijkapjes erop, motor aantrappen en een beetje warm laten draaien. Kwartiertje werk of zo. Trek ik de garagedeur open . . . . . REGEN! :r
Lichte regen en nog geen nat wegdek, dus de hoop gehad dat het bij drie druppels zou blijven.
Helaas, volgens buienradar heeft het geen zin meer en inmiddels is alles wel nat. ;( |(

Ben eigenlijk wel blij dat ik niet een kwartiertje eerder klaar was met de after-winterstop-opstarthandelingen.

Marcel, de truc met het inspuiten van het blok met WD40 heeft goed gewerkt. Alle overige blanke en chroomdelen had ik er ook mee gedaan (ja, de remschijven niet, voor ik daar reactie op krijg ;)).

Voorheen kwam ie toch altijd licht aangeslagen de winterstalling uit, nu zoals ik 'm erin heb gezet.
Er kwam wel een typische geur vanaf en het rookte flink tijdens het warmdraaien, maar dat gaat wel weer over. :X

De buren kwamen hadden honger en vroegen of ik gezien had waar de oliebollenboer zijn kraam had uitgestald. _O-
 
Laatst bewerkt:
ik heb die dag anders heerlijk gereden in de ochtend... middag wat minder, maar daar had ik rekening mee gehouden, regenbroek en pinlock in je helm doen wonderen

je hoeft nu tenminste niet meer alles gereed te maken voor de volgende rit
dan zit je na 15 minuten rijden in de regen, ipv na 15 minuten opstarten naar regen te kijken vanuit je garage :+

Heb net de info gelezen voor de Z1000 meeting (in 3 verschillende topics), lijkt me een gezellige bedoeling te worden allemaal. Ben benieuwd, zal er zijn O-)

En qua promotiedoeleinden, je hebt zelf toch een nagenoeg originele Z1000? Zelfs gefotografeerd bij de voorkant van Premium motors als ik me zo'n foto nog kan herinneren!

edit: zie nu trouwens ook dat je een 4-4 hebt, beetje stom dat ik dat vergeten was die had je namelijk uit duitsland gehaald, meen ik te herinneren :Y
maar daarnaast: nagenoeg origineel!
 
Laatst bewerkt:
Klopt, op de 4-4 na is ie een heel eind origineel.
Ik heb verder nog helemaal niets (NIETS!!!!) ontvangen aan fotomateriaal of 'kraamvulling' via het mailadres, dus die oproep in het ander topic heeft niet veel effect gehad vrees ik.
Desnoods stuur ik mijn eigen Z1000 in, maar liever een helemaal originele dan in een mooi achtergrond of een zo vet verbouwde waar het origineel zowat niet meer in te herkennen is ;)
We'll see.
 
Laatst bewerkt:
Klopt, op de 4-4 na is ie een heel eind origineel.
Ik heb verder nog helemaal niets (NIETS!!!!) ontvangen aan fotomateriaal of 'kraamvulling' via het mailadres, dus die oproep in het ander topic heeft niet veel effect gehad vrees ik.
Desnoods stuur ik mijn eigen Z1000 in, maar liever een helemaal originele dan in een mooi achtergrond of een zo vet verbouwde waar het origineel zowat niet meer in te herkennen is ;)
We'll see.

Tja Roger
In dat andere toppick domineren 4 gebruikers die de dienst uit maken, keuren veel wat anderen zeggen en doen af , kom je bij hun in de buurt word je aan gevallen, val je in de " gratie" is alles koek en ei, hebben ze niks meer aan jou , laten ze je vallen als een baksteen |( |(
Ben ik inmiddels achter gekomen, waarom denk je dat ik daar niks meer post. :X
Vind het vrij LULLIG dat ze jou niks sturen of aanbieden voor de meet in Apeldoorn, maar ja zo zie je maar weer, hoop dat je wat kunt met mijn foto's, SUCCES :t

GREETZ
 
Tja Roger
In dat andere toppick domineren 4 gebruikers die de dienst uit maken, keuren veel wat anderen zeggen en doen af , kom je bij hun in de buurt word je aan gevallen, val je in de " gratie" is alles koek en ei, hebben ze niks meer aan jou , laten ze je vallen als een baksteen |( |(
Ben ik inmiddels achter gekomen, waarom denk je dat ik daar niks meer post. :X
Vind het vrij LULLIG dat ze jou niks sturen of aanbieden voor de meet in Apeldoorn, maar ja zo zie je maar weer, hoop dat je wat kunt met mijn foto's, SUCCES :t
Ik doelde niet specifiek op de gebruikers van het Z1 topic hoor.
Ik had van helemaal niemand iets ontvangen, ook niet van het Z1000 topic. Mijn direct mailing van gisteren heeft al wel het nodige materiaal opgeleverd, en niet alleen van leden uit het Z1000 topic. *O*
Iedereen die al iets heeft ingestuurd nogmaals hartelijk dank, en alvast bedankt voor wie het nog gaat doen of al heeft toegezegd.
't Komt goed!!
Zo even een stukje :] op de Z
 
Laatst bewerkt:
:t , Kawazakimerkclub ook al aangeschreven? Zullen ook vast wel leden zijn met een Zed, lijkt mij dat (ondanks dat de z1000 ivm 40 jaar centraal staat) ook de andere varianten welkom zijn. z650,550, 400, de amerikaanse Kz versie's, Ltd uitvoeringen etc

Mijn Zed is helaas nog niet klaar (roep ik al een paar jaar :$ ) dus kom ik even op de (gp)Z(ed)900 ;)

:W
 
Kawazakimerkclub ook al aangeschreven? Zullen ook vast wel leden zijn met een Zed, lijkt mij dat (ondanks dat de z1000 ivm 40 jaar centraal staat) ook de andere varianten welkom zijn. z650,550, 400, de amerikaanse Kz versie's, Ltd uitvoeringen etc
Mijn Zed is helaas nog niet klaar (roep ik al een paar jaar :$ ) dus kom ik even op de (gp)Z(ed)900 ;)
:W
Ja, even vooruitlopend op de zaak:
Voor het oude gedeelte inderdaad de Kawasakimerkclub en de bij jullie wel bekende Willem met zijn ClassicKawaParts die een kraampje zullen. Daarnaast een revisie expert die meekomt met Willem en 2 Z1's meeneemt.
Er zijn nog marktkramen beschikbaar voor anderen met klassieke Kawa onderdelen!!

Verder komt er een Classic-Z Parking Lane waarin alle luchtgekoelde Kawa 4-cilinders ongeacht cilinderinhoud wat mij betreft een plaatsje kunnen krijgen. Origineel of verbouwd en in welke staat maakt niet uit, mits het origineel maar een luchtgekoelde 4 van Kawa is. De Z650 en alle andere Kawa luchtgekoelde 4-pitters mogen als direct neefje van de Z1000 in die VIP lane, net zoals de Z1/Z900.
De Z650 is trouwens samen met de Z1000 geïntroduceerd in 1978, dus ook dàt model is 40 jaar. *O*

Je moet ergens een scheidslijn trekken, dus lijkt mij mooi en duidelijk om dit criterium aan te houden, en al het andere, vloeistofgekoeld, oliegekoeld, 2- of 6- cilinders , GPz, ZRX-en ZXR-en, ZZR-en, W800's, Kawa crossmotoren, buitenboordmotoren en JetSki's etc ergens buiten de VIP street te parkeren. Ook allemaal leuk en mooi, maar anders wordt de verjaardag van de Z wel heel erg 'verdund' met alles waar Kawa op staat.

Meer info tzt..
 
Laatst bewerkt:
Begint duidelijk te worden, wordt een leuk feestje. *O*

Die scheidslijn is altijd lastig, een mooie z1300 is EN 6-cyl EN waterkoeling, een z750 is er in de 4 maar ook in 2 cylinder uitvoering, evenals de z400.

Terwijl ze alledrie in de classic oude zed serie thuis horen, hangt misschien ook beetje van het aantal aanmeldingen af die geschikt zijn voor de vip-lane.

:]
 
Begint duidelijk te worden, wordt een leuk feestje. *O*
Dat is inderdaad precies de bedoeling. ;)
Als het weer een beetje wilt meewerken zal dat helemaal lukken. 8-)

Die scheidslijn is altijd lastig, een mooie z1300 is EN 6-cyl EN waterkoeling, een z750 is er in de 4 maar ook in 2 cylinder uitvoering, evenals de z400.
Terwijl ze alledrie in de classic oude zed serie thuis horen, hangt misschien ook beetje van het aantal aanmeldingen af die geschikt zijn voor de vip-lane.
:]
Blijft altijd lastig, maar je moet iets doen om te beperken toch?

"Luchtgekoelde 4-cilinder Kawa" lijkt me niet tè beperkt en toch beperkt genoeg om alles wat nog enigzins op een Z1000 lijkt in de rij te kunnen zetten.

't Is niet dat ik al het andere niet mooi vind hoor, maar het thema van deze meet and greet is "40 jaar Z1000" en niet "Alle Zeds uit de 70-er en 80-er jaren."
tov. Een luchtgekoelde 4-cilinder is een 2- of 6-cilinder toch wel iets heel anders..

Ik denk dat ik mijn 'zielige 4 pittertje' ook niet tussen de Z1300 mastodonten mag zetten als het thema van de meeting de Z1300 zal zijn. Niets mis met een Z1000-je, leuke motor, maar hij voldoet in dat geval niet aan de 'eisen.'

Maar ik ben de beroerdste niet.
Als iemand met een mooie andere Kawa aankomt die helemaal in de tijdgeest past ben ik de laatste die je 'm laan uit zal sturen. Al is het een twee-takt. ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja Roger
In dat andere toppick domineren 4 gebruikers die de dienst uit maken, keuren veel wat anderen zeggen en doen af , kom je bij hun in de buurt word je aan gevallen, val je in de " gratie" is alles koek en ei, hebben ze niks meer aan jou , laten ze je vallen als een baksteen |( |(
Ben ik inmiddels achter gekomen, waarom denk je dat ik daar niks meer post. :X
Vind het vrij LULLIG dat ze jou niks sturen of aanbieden voor de meet in Apeldoorn, maar ja zo zie je maar weer, hoop dat je wat kunt met mijn foto's, SUCCES :t

GREETZ

Ik ben benieuwd wie die 4 zijn, afgelopen jaar met Rob bij Huibert geweest om wat ik van hem gekocht had op te halen,
aan de koffie, overal over gepraat, niks aan de hand zou je zeggen.
Oh ja, van mij geen foto's, geen tijd op dit moment zit meer in het ziekenhuis als in de schuur.
word ook geen show of iets dergelijks dit jaar. :N :N
wel zielig van je Huibert.
 
Laatst bewerkt:
Ja, even vooruitlopend op de zaak:
Voor het oude gedeelte inderdaad de Kawasakimerkclub en de bij jullie wel bekende Willem met zijn ClassicKawaParts die een kraampje zullen. Daarnaast een revisie expert die meekomt met Willem en 2 Z1's meeneemt.
Er zijn nog marktkramen beschikbaar voor anderen met klassieke Kawa onderdelen!!

Verder komt er een Classic-Z Parking Lane waarin alle luchtgekoelde Kawa 4-cilinders ongeacht cilinderinhoud wat mij betreft een plaatsje kunnen krijgen. Origineel of verbouwd en in welke staat maakt niet uit, mits het origineel maar een luchtgekoelde 4 van Kawa is. De Z650 en alle andere Kawa luchtgekoelde 4-pitters mogen als direct neefje van de Z1000 in die VIP lane, net zoals de Z1/Z900.
De Z650 is trouwens samen met de Z1000 geïntroduceerd in 1978, dus ook dàt model is 40 jaar. *O*

Je moet ergens een scheidslijn trekken, dus lijkt mij mooi en duidelijk om dit criterium aan te houden, en al het andere, vloeistofgekoeld, oliegekoeld, 2- of 6- cilinders , GPz, ZRX-en ZXR-en, ZZR-en, W800's, Kawa crossmotoren, buitenboordmotoren en JetSki's etc ergens buiten de VIP street te parkeren. Ook allemaal leuk en mooi, maar anders wordt de verjaardag van de Z wel heel erg 'verdund' met alles waar Kawa op staat.

Meer info tzt..

je bent goed bezig man.... :t jammer dat het op een zaterdag is (werkdag voor mij) en ik geen passend merk rijdbaar heb anders was ik even langsgewaaid...
 
Voor iedereen die foto's heeft opgestuurd :
Heel hartelijk bedankt!

Het is inmiddels meer dan genoeg om de 40 jaar Z1000 meet and greet met mooie plaatjes aan te kunnen kondigen.

De PR rondom het Z-Event wordt gedaan door Premium Motors. Zij hebben veel meer kanalen beschikbaar dan ik, dus brengen het bij een veel breder publiek onder de aandacht.
Jan van de KawasakiMerkClub heeft het overigens ook al in zijn evenmentenlijst op de website gezet.
Aan het programma voor die Z-dag en de PR eromheen kan het haast niet meer liggen.
Ik ga nu eens even zoeken waar ik net zulk mooi weer voor vandaag kan reserveren. :}

Houd FaceBook, de banners van diverse motorwebsites, de MotoPlus en de website van Premium Motors is de gaten.
Met een beetje geluk kom je er joúw Z tegen. *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ben benieuwd wie die 4 zijn, afgelopen jaar met Rob bij Huibert geweest om wat ik van hem gekocht had op te halen,
aan de koffie, overal over gepraat, niks aan de hand zou je zeggen.
Oh ja, van mij geen foto's, geen tijd op dit moment zit meer in het ziekenhuis als in de schuur.
word ook geen show of iets dergelijks dit jaar. :N :N
wel zielig van je Huibert.

:X :X
 
Gisteren de motor maar eens grondig gepoetst en gesmeerd
Vandaag lekker ritje gemaakt in't zonnetje *O* is 't al lente ofzo?
full

full

full
 
Mooi hoor!
Wat heb je daar nog meer staan onder die motorhoezen??
Niet geschikt voor dit topic??

Jouw achternaaf is trouwens ook walgelijk schoon. Hoe heb je dat gedaan, ik kom er op de eerste plaats niet echt lekker bij, maar daarnaast heb ik niets waarmee in de donkergrijze aanslag eraf kan krijgen. Polijstpasta op een doek heeft geen zin, want echt lekker poetsen kun je niet..

Ik had zelf trouwens de stationairsproeier-luchtschroeven op mijn lijstje.
Gisteren mijn tweede rondje voor dit jaar gereden en de schroeven allemaal op 2,5 slag open gezet. Dat loopt mooie dan met alles 2 slagen open. De dopjes zitten er nu weer op , en ik kan daar nog +1/4 slag mee maken. Volgende keer als ie warm is even testen of het toerental nog stijgt als ik die 1/4 slag extra geef.
Zo niet, dan staan ze nu goed..
 
Laatst bewerkt:
haha, ook echt 'walgelijk' :P
die donkergrijze aanslag is denk ik vet van je ketting, als je dan een beetje dasty ontvetter erop spritst dan kan je het er zo afvegen, dan met de poetsdoek + alupolish en dan kom je een heel eind. Het is inderdaad priegelwerk, daarom deed ik er ook lang over met heel wat pauzes tussendoor. En bijhouden is altijd beter dan genezen!

en onder de andere hoezen staan niet nog meer Z1000s nee, dat zou ik wel leuk gevonden hebben *D

2-2,5 slag op de 'benzine' schroefjes; bijna gelijk aan de 2-2,5 slag aan de 'lucht' kant :)
 
die donkergrijze aanslag is denk ik vet van je ketting, als je dan een beetje dasty ontvetter erop spritst dan kan je het er zo afvegen, dan met de poetsdoek + alupolish en dan kom je een heel eind. Het is inderdaad priegelwerk, daarom deed ik er ook lang over met heel wat pauzes tussendoor. En bijhouden is altijd beter dan genezen!
Ga ik een keer proberen..
en onder de andere hoezen staan niet nog meer Z1000s nee, dat zou ik wel leuk gevonden hebben *D
jammer .....
 
idemdito

Scroll even naar onder voor jullie foto's !!
Dit moet jullie toch allemaal wel erg bekend voorkomen. :Y
 
Laatst bewerkt:
doch bij de banner bovenaan staat er geen een klassieke koplamp tussen :+

heb je al mooi weer kunnen regelen? :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan