Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

beetje mishandeld, maar dan nog.
Voor 35 Euri.....
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=14
full
 
Laatst bewerkt:
doch bij de banner bovenaan staat er geen een klassieke koplamp tussen :+
Ja, daar alleen de Tupperware versies van de Zeds. _O-
 
Laatst bewerkt:
Hallo allen,

Ik heb op mijn Z1000-1 een electronische Dyna S ontsteking zitten. Nu ben ik op zoek naar de ALUMINIUM rotor met 1 magneet (kleur donkerpaars).
Ik heb internet al afgestruind maar kan vooralsnog niks vinden.

Jullie nog tips?

greetZ, Rob
 
ik kan em zelf ook niet vinden op ebay etc. maar misschien kan je een e-mailtje sturen naar Willem info@classickawaparts.nl, van hem had ik een dyna ontsteking gekocht voor de Z1000, deze had volgens mij ook maar 1 magneetje op de rotor

ik zal even zoeken naar een foto van montage destijds
 
volgens mij is de lente begonnen hoor
heerlijke rit op de dijk gemaakt op de terugweg
full


ja dan verwacht je een foto op de dijk maar ik had dus geen fototoestel bij me :9
 
Hoi motormuizen,
Voor mij alweer even geleden dat ik hier op deze site ben... Bedankt Roger, om mij hier op te attenderen!
Onlangs mijn carburateurs eens een lekker sopje gegeven en een klein revisiebeurtje. Had wat last van benzine uit het luchtfilter. Afgelopen zondag een testritje gemaakt, wat denk je, wappert de rechter zijkap weg! Kom je natuurlijk altijd pas achter zodra je weer thuis bent... En nergens meer terug te vinden. Blijkbaar last van een versleten rubbertje.
Heeft iemand toevallig er nog eentje liggen? Van een z1000 A1...
 
volgens mij is de lente begonnen hoor
heerlijke rit op de dijk gemaakt op de terugweg
mooi decoratief element daar aan die schutting ;)
Hoi motormuizen,
Voor mij alweer even geleden dat ik hier op deze site ben
....
Heeft iemand toevallig er nog eentje liggen? Van een z1000 A1...
Hoi Bas , welkom op het topic door en voor Z1000 rijders.
Allicht iemand die nog iets heeft liggen, al zijn die zijkapjes wel gewilde objecten...
Als je een nieuwe hebt even een borgdraadje erdoor.
Er staan twee manieren dit te doen eerder in dit topic.
Succes met vinden en veel plezier met de Z1000 uiteraard.

Foto ??
 
Laatst bewerkt:
Beetje een bij elkaar geraapte kawa...
Z1000 A1, met een z900 blok, z1000st cilinders en kop, mikuni BS34 carbs, Yoshimura achterbrug, eigenbouw kontje.
 
Haha, nee, ik werk niet bij een motorzaak. Dit is de meest recente foto die ik heb. Hier zijn net de remklauwen gewijzigd. Dit wel bij een motorzaak laten doen.
 
Beetje een bij elkaar geraapte kawa...
Z1000 A1, met een z900 blok, z1000st cilinders en kop, mikuni BS34 carbs, Yoshimura achterbrug, eigenbouw kontje.
Maar wel een originele uitlaat van de Z1000. *O*
Zo ongeveer niet meer voor een normaal bedrag aan te komen.
Verder een mooie naar eigen inzicht aangepast Z1000.
Bijzondere kleur en striping ook. Is niet origineel Kawa, maar ziet er wel echt 70's uit.
 
Maar wel een originele uitlaat van de Z1000. *O*
Zo ongeveer niet meer voor een normaal bedrag aan te komen.
Verder een mooie naar eigen inzicht aangepast Z1000.
Bijzondere kleur en striping ook. Is niet origineel Kawa, maar ziet er wel echt 70's uit.

Zo te zien geen originele einddempers :N
Lijkt mij op Dunstall demper....
 
Maar wel een originele uitlaat van de Z1000. *O*
Zo ongeveer niet meer voor een normaal bedrag aan te komen.
Verder een mooie naar eigen inzicht aangepast Z1000.
Bijzondere kleur en striping ook. Is niet origineel Kawa, maar ziet er wel echt 70's uit.

Zo te zien geen originele einddempers :N
Lijkt voor mij meer op Dunstal dempers....
 
Nee, inderdaad, die zijn niet meer te krijgen voor een normaal bedrag. Dit zijn gewoon hele goedkope dempers van Motozoom. Destijds nog Louis...
 
Spuitwerk en striping ook zelf gedaan, niet slecht, maar had nog iets mooier gekunt. In 40min. bouw ik de motor zo weer om met de originele budy, kontje, beugel en het lange spatbord.
 
Ach, ik dacht gezien het grote aantal werkplaatsboeken op de achtergrond....

CBR/VFR remklauwen op de Kawa?

Goed gezien! Klauwen van een VfR. Complete set met rempomp voor €70,-
Maar het passend laten maken heeft me toch heel wat meer gekost. De remslangen moeten ook nog wat worden ingekort... En misschien (met de monosit) een andere uitlaat bouwen met de demper onder het kontje. En deze uitlaat gebruiken voor de originelere look. ;)
 
Laatst bewerkt:
Nee, inderdaad, die zijn niet meer te krijgen voor een normaal bedrag. Dit zijn gewoon hele goedkope dempers van Motozoom. Destijds nog Louis...
Ze zien er wel netjes uit. Ik kon ze trouwens niet vinden op MotoZoom, alleen de uitlaat van de nieuwe Z1000's (vanaf 2002 oid).
Voor het zijkapje kun je je vraag trouwens ook even op het Z1/Z900 topic posten.
Velen in dat topic hebben / doen Z1000. :Y
 
Laatst bewerkt:
Hoi bas, mooie motor
remt dat nou veel beter dan de originele rempartij of is vooral voor de leuk? :-)
ik ben em nog niet kwijtgeraakt, maar ik heb ook van die powerfiltertjes erop dus op de snelweg kunnen ze lekker lucht happen...

zo'n zijkapje heb ik niet liggen, maar op de websites waar ik normaal gesproken zoek vind je ze allemaal

Z1Parts.net
Ebay.de
Classic Kawa Parts
Webike Japan
 
Dit zijn die Dunstall (replica) dempers:
Aaah, alleen dempers. Dan moet je ook nog aan de bochtenset en igv de Z1000 de collector zien te komen.
Maar hogerop dit topic al wat nette vervangers tegengekomen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan