Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Ja ja, maar als je nog goed bruikbare bochten hebt kan dit een heeeeel betaalbare oplossing zijn.
Ja zeker.
Destijds de verrotte einddempers van mijn Z650 ook vervangen door een setje dempers van Sito. Was ook niet duur en zag er prima uit. Ook kwalitatief goede dempers.
 
Ja ja, maar als je nog goed bruikbare bochten hebt kan dit een heeeeel betaalbare oplossing zijn.
Ja precies! In de originele dempers vielen gaten in... Deze dempers had ik nog liggen, was ooit bedoeld voor mijn vorige motor, een Honda CB500f uit 1972.
Even passend gemaakt en rijden maar!
 
Hoi bas, mooie motor
remt dat nou veel beter dan de originele rempartij of is vooral voor de leuk? :-)
ik ben em nog niet kwijtgeraakt, maar ik heb ook van die powerfiltertjes erop dus op de snelweg kunnen ze lekker lucht happen...

zo'n zijkapje heb ik niet liggen, maar op de websites waar ik normaal gesproken zoek vind je ze allemaal

Z1Parts.net
Ebay.de
Classic Kawa Parts
Webike Japan
Bedankt KawaKarel!
Tot nu toe lijkt het wat beter te remmen, al zijn ze nog niet goed 'ingeremt'. De rempomp heb ik niet vervangen, de 'oldie' is toch wat mooier, dus dat zou misschien ook nog iets verbetering kunnen brengen. En beter remmen wat wel de eerste insteek. Veel remklauwen zijn te dik om toegepast te worden, dan schrapen ze langs de spaken.
 
Laatst bewerkt:
Toch maar de onderdelen bij Willem besteld, zaterdag is de verf klaar en kan ik in weekend het kapje weer spuiten.
Nu hopen op mooi weer voor zaterdag 8 april... Schijnt iets te doen te zijn in Apeldoorn? ;)
 
Schijnt iets te doen te zijn in Apeldoorn? ;)
Ja, ik dacht ook zoiets op te hebben gevangen ;)

Ik heb nog een setje van deze beugels liggen.
Zit wel wat roest op en gezien de onderste bocht van de linker beschermer heeft die zijn werk al een keer gedaan.
Dingen in de bankschroef en dan met stroken oude lappen en polijstpasta aan de slag.
Afgezien van de afgevlakte hoek zal het best wel toonbaar worden..

full
 
Ik weet zeker dat Marcel, die zelfs een bijna doorgeroeste tuinstoel weer hochpoliert krijgt, dit mooier zou hebben gekregen, maar hier moet ik het maar mee doen zo. De rechter beschermer is zo goed als puntgaaf nu. Daar zaten alleen heel kleine pitjes en wat vliegroest in/op. Die verdwenen met Peek Polish redelijk als sneeuw voor de zon.
De kleine pitjes/putjes zijn zo klein dat ze niet opvallen.
De linker beschermer is er ook flink op vooruit gegaan, al zijn de grotere verroeste oppervlaktes niet meer goed te krijgen natuurlijk. Te grote ruwe oppervlakten, die blijf je zien.
In gemonteerde toestand zal het waarschijnlijk een stuk minder opvallen, en wat na montage echt nog steeds heel in het oog blijkt te springen kan ik altijd nog langer aandacht een polijstpasta aan besteden.

full


In gemonteerde toestand te zien op 8 april.
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er op letten, als ik een Z1000 zie met verdacht glanzende carter-beugels is ie van jou!
Morgen mijn Z650 ophalen, kijk er nu al naar uit... *O* Eindelijk heeft mijn maat met motortrailer tijd. Plaats waarschijnlijk dezelfde avond meer foto's ervan.

Groeten, en een fijne dag! :W
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er op letten, als ik een Z1000 zie met verdacht glanzende carter-beugels is ie van jou!
Morgen mijn Z650 ophalen, kijk er nu al naar uit... *O* Eindelijk heeft mijn maat met motortrailer tijd. Plaats waarschijnlijk dezelfde avond meer foto's ervan.
Groeten, en een fijne dag! :W
Nou 'glanzen' is het goede woord niet hoor. ;)
't is hoogstens enigzins acceptabel.
Ben benieuwd naar jouw Z650.
 
full

Op het moment de enige foto die ik er van heb....
Het plan is er weer een originele koplamp, tellerset en knippers op te monteren.
Nieuw zadeldekje, en verder beetje jaren 80. Vier in 1 blijft, m-stuurtje ook.
Affijn, ik zie verder wel wat ik ermee ga doen, je komt altijd wel wat tegen natuurlijk.
:)
 
Affijn, ik zie verder wel wat ik ermee ga doen, je komt altijd wel wat tegen natuurlijk.
:)
Jep, dat is de instelling. Originelere koplamp en tellerset kunnen optisch inderdaad geen kwaad ;).

Overweeg je ook nieuwe banden? Die Metzler die je voorop hebt (ME33 LASER, 't klonk toen helemaal hip) maken ze al decennia niet meer, dus veel grip zal ie niet meer bieden. :N
Achter zo'n lekkere Arrowmax 'worst' eromheen zeker ?? ;)

A8 en M59 (Michelin) is ook een bekende combi uit die tijd die er goed op paste.

Michelin maakt trouwens tegenwoordig weer banden speciaal voor de oude bakken in de originele maat.
3.25x19 en 4.00x18 voor de Z1000, en voor de Z650 zullen ze ze ook hebben.
Staat me bij dat de Z650 mogelijk wel eens dezelfde wielmaten kan hebben, want zo breed zijn de banden van de 1000 niet.

De voorband van de SV650 is zowat net zo breed als de achterband van de Z1000.. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Zien er toch weer strak uit! Zet je ze er ook op voor 8 april?
Nou,dat word een beetje kort dag vrees ik, ga hem morgen pas halen. Ben wel internet aan het afstruinen ervoor. Kom met de auto naar de Z-meeting aldaar, om onderdelen te scoren bij classic-kawa-parts, misschien vind ik daar ook wel andere delen.

Affijn, ik zie verder wel wat ik ermee ga doen, je komt altijd wel wat tegen natuurlijk.
:)
Jep, dat is de instelling. Originelere koplamp en tellerset kunnen optisch inderdaad geen kwaad ;).

Overweeg je ook nieuwe banden? Die Metzler die je voorop hebt (ME33 LASER, 't klonk toen helemaal hip) maken ze al decennia niet meer, dus veel grip zal ie niet meer bieden. :N
Achter zo'n lekkere Arrowmax 'worst' eromheen zeker ?? ;)

A59 en M48 (Michelin) is ook een bekende combi uit die tijd.

Michelin maakt trouwens tegenwoordig weer banden speciaal voor de oude bakken in de originele maat.
3.25x19 en 4.00x18 voor de Z1000, en voor de Z650 zullen ze ze ook hebben, heeft mogelijk wel dezelfde wielmaten, want zo breed zijn de banden van de 1000 niet. De voorband van de SV650 is zowat net zo breed als de achterband van de Z1000.. 8-)

Er moeten zowiezo nieuwe banden onder, achter is nogal gladjes, :X
Heb 1,5 jaar geleden een Bol d'Or verkocht,verschil tussen de SV achterband en die van de Bol was idd groot, hehe..
Welke moet ik nog bekijken, dacht zelf aan de BT45, maar als er betere zijn hoor ik het graag!
:t
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Pirelli Sport Demon er op... Bevallen ook goed, maar de Bridgestones BT45 schijnen ook erg fijn te zijn. Zo uit mijn hoofd had de BT meer grip bij nat weer en de Sport Demons meer bij droog weer...
 
Even een snel vraagje met hopelijk een snel antwoord.
Dit setje carterbeugels is voor een Z1000, maar gaat dat passen op een Z1000-A2?
Ik heb aan mijn frame geen mogelijkheid de middelste bevestiging vast te maken.

Zou dit setje voor een andere Z1000 dan de A1 of A2 zijn?
't Lijkt me sterk dat de middelste punten aan het blok vastgezet moeten worden.
Kent iemand deze beugels?
full

full


Van het setje dat ik eerder geplaatst en gepoetst heb weet ik zeker dat het op mijn Z1000 past. Het heeft de montagepunten in het midden niet, en zat bij mijn Z toen ik 'm kocht..
Maar hoe zit het met die andere van de bovenste twee plaatjes?
Het setje dat ik heb is inmiddels redelijk acceptabel, maar perfect is het zeker niet.
Als ik een mooiere set kan vinden zal ik het niet nalaten die te kopen, maar dan moet ie wel passen. *D

Iemand idee of het setje van de eerste twee foto's op de Z1000-A2 past, en zo ja, hoe dan?
 
Laatst bewerkt:
twee uiterste zitten volgens mij aan de motorbevestigingsplaten vast
de middelste moet je zelf met die U-ringen aan het frame bevestigen
174459164-valbeugel-valbeugels-kawasaki-z900-z1000-z-900-1000.jpg

denk ik
 
Dat is een goeie!
Als ik zoek op afbeeldingen van een Z1000 dan zie ik ook alleen jou gepolijste versies... Toch worden die andere ook aangeboden voor een z900 / z1000...
twee uiterste zitten volgens mij aan de motorbevestigingsplaten vast
de middelste moet je zelf met die U-ringen aan het frame bevestigen , denk ik
Ja, met deze attributen erbij lijkt het me ook heel aannemelijk.
Ik vind dat wat minder mooi dan de versie met twee bevestigingspunten.
Beetje goedkoop ogende constructie met die beugeltjes en moertjes die je prima als uitlaatklem voor een auto kunt gebruiken...
Thx.
 
Laatst bewerkt:
Ja, met deze attributen erbij lijkt het me ook heel aannemelijk.
Ik vind dat wat minder mooi dan de versie met twee bevestigingspunten.
Beetje goedkoop ogende constructie met die beugeltjes en moertjes die je prima als uitlaatklem voor een auto kunt gebruiken...
Thx.

Kan zijn, maar als je toch denkt dat je een soort steunwieltjes, sorry carterbeugeltjes nodig hebt zijn die met drie bevestegingen per kant een zekerdere keuze :+
 
Kan zijn, maar als je toch denkt dat je een soort steunwieltjes, sorry carterbeugeltjes nodig hebt zijn die met drie bevestegingen per kant een zekerdere keuze :+
Ja dat klopt, en 'nodig' is een groot woord. Het gaat me er eigenlijk alleen om dat ik niet bij elke bocht de voeten op de grond hoef te zetten, maar die af en toe op de stepjes durf te laten staan ;).
Uiteraard zijn die met 3-punt montage wel beter bestand tegen naar boven buigen en er zit wat meer bescherming aan de onderkant van de deksels. Als ik ermee op mijn plaat zou gaan is er waarschijnlijk toch al flinke schade, maar zo'n beugel kan net het verschil zijn tussen nog door kunnen rijden en een door het asfalt opgevreten ontsteking.
Daarnaast vind ik wat chroom op die plaats ook niet verkeerd.
 
Laatst bewerkt:
Mooi gerepareerd!, je moet inderdaad wat :Y
een koppelings- en remhandle passen wel ergens onder de buddy trouwens.
Duct tape altijd mee op vakantie *O*.
Maar waarom heb je in hemelsnaam een inbussleutel bij je?
Die hoort er eigenlijk niet bij.

Je hebt toch niet . . . . . ja tòch?

Volgende week in Apeldoorn staat Willem met een heel arsenaal aan Japanse kruiskoppen. *D
 
Laatst bewerkt:
Ja pffftt dat ga ik echt niet doen
zoveel waarde hecht ik niet aan kruiskoppen hoor!

ik heb bovendien geen JIS schroevendraaier en die inbus dat werkt altijd!




alhoewel... als ze niet van rvs zijn en nogal roestig dan worden het rondjes :+ sommigen zeggen dat je geen RVS moet kiezen vanwege... iets met het motorblok (is aluminium ,dus zachter... oid. dunno)
full
 
Potentiaal spanningsverschil ;)
Al valt dat wel mee, ten minste... Heb ik nog geen last van gehad. Ook ik heb veel RVS inbus. Al een jaar of 15 denk ik. :):)
 
Terug
Bovenaan Onderaan