Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Zondag 15 april is de Kawasaki-dag bij Premium Motors.
Niet specifiek Z en al helemaal niet specifiek de oude Zeds, dus ook geen 'officiële' Zed-street. -O-

De nadruk komt deze keer te liggen op de jonge bestuurders, lees: de A2 motoren, 35 kW.
Met flink lekke zuigerveren kunnen die van ons daar best voor in aanmerking komen, maar onze Zeds zijn niet opgenomen in het programma deze keer. Het is geen probleem om met een aantal oudjes bij elkaar te komen op die dag, want Kawa is Kawa, maar dan moeten we dat zelf even organiseren.

Ik ga er wel even kijken hoor, dus als er meer liefhebbers zijn even via dit topic of PB iets afstemmen.
dezelfde dag is ook nationale tweetaktdag in moergestel Nationale Tweetaktdag dus dat loopt lekker door elkaar -O-
 
Gaat nog iemand van jullie naar de Z dag aanstaande zondag in Apeldoorn?
Het is een normale Kawasaki demo-dag deze keer, dus geen specifieke aandacht of kramen voor oude Kawa's, maar we zijn van harte welkom met onze brikken. Wellicht leuk onze eerste officieuze klassieke Z meeting van dit jaar daar te organiseren.

15 april van 11:00 tot 16:00 bij Premium Motors in Apeldoorn

idemdito
 
Laatst bewerkt:
ja die is meestal zo eind mei.
Als je de datum weet post je 'm in het topic toch?
Knetterze! ;)
 
https://www.marktplaats.nl/a/motore...0e0388e6d92801da23b01cd75831b&previousPage=lr

Z1325 'special'
full
 
Gaat nog iemand van jullie naar de Z dag aanstaande zondag in Apeldoorn?
Het is een normale Kawasaki demo-dag deze keer, dus geen specifieke aandacht of kramen voor oude Kawa's, maar we zijn van harte welkom met onze brikken. Wellicht leuk onze eerste officieuze klassieke Z meeting van dit jaar daar te organiseren.

15 april van 11:00 tot 16:00 bij Premium Motors in Apeldoorn

idemdito
Jep, ik ben er ook even 's ochtends!
Zou leuk zijn als er nog meer komen...
 
Vandaag de Z uit de winterslaap laten ontwaken.
Accu er weer in en de bandenspanning op peil gebracht.
Benzinekraan in de prime stand, choke 3/4 open, 2 trappen en lopen!!
Wat prachtig weer, maar wat ontzettend zwaar. De afgelopen 15 dkm heb ik niet op de Z afgelegd, dus ik moet wel weer even wennen aan het gewicht en de wijze dat te besturen. Maar prachtig, prachtig, prachtig! Wat blijft dat toch een schitterende motor en wat een heerlijk geluid en gevoel als je het gas opendraait.
Misschien vanavond of morgen nog even een klein rondje doen, en anders is ie klaar voor zondag zijn eerste 'echte' ritje van dit jaar ...
 
Laatst bewerkt:
Blijft een mooie motor :t
als er morgen meer mooie bijstaan wel de foto's tonne hè :+
Onze hoffotograaf is er niet bij deze keer, dus we zullen ons best doen met onze telefoontjes.
Als er wat ouds tussen de plastic Zeds staat dat publicatie waard is komt het door.
Ik hoop wel dat het droog blijft Bas, anders kan het lapje morgenavond weer over de Zed.
Hij ziet er mooi uit!
 
Laatst bewerkt:
T zonnetje doet z n best hier in t nu nog lommerijke Apeldoorn :t
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag geen foto's gemaakt in Apeldoorn, KawaKarel. De Zed -street was net zo lang als ie breed was deze keer. De enige twee Z's die er waren ken je zo langzamerhand wel. :)
't Was überhaupt niet zo druk als vorig jaar, en ook wat minder groots aangepakt dan vorig jaar.
Maar wel mooier weer en wat warmer dus het ritje ernaartoe en weer vandaan was wel leuker.
De Kawa van Bas met 'Te Koop' erop trok veel bekijks, maar of het tot een concrete koper gaat komen .....
Op de terugweg wel op nat wegdek terecht gekomen, dus het doekje kan er inderdaad weer even overheen. :t
 
Laatst bewerkt:
Helaas...

Waarom wil Bas van z'n Zed af, dat is toch zonde voor zo'n mooie! :? Behoefte aan een andere motor en geen ruimte?... Zoon ziet het wel zitten geloof ik, blijkende uit de foto O-)

Hebben wel geluk gehad met het weer vandaag geloof ik, reden zo'n beetje om de druppels heen.

Net voor we thuiskwamen was er een hoosbui geweest, wegdek zag donkergrijs... wij waren droog. Topdag!
 
Helaas...

Waarom wil Bas van z'n Zed af, dat is toch zonde voor zo'n mooie! :? Behoefte aan een andere motor en geen ruimte?... Zoon ziet het wel zitten geloof ik, blijkende uit de foto O-)

Hebben wel geluk gehad met het weer vandaag geloof ik, reden zo'n beetje om de druppels heen.

Net voor we thuiskwamen was er een hoosbui geweest, wegdek zag donkergrijs... wij waren droog. Topdag!
Daar heb je best een punt KawaKarel. Maar inderdaad geen ruimte voor 2 en niet de financiële middelen voor 2. Maar motorforumers krijgen korting... (zolang de andere te koop staat die ik wil)
 
Ben ook druk geweest. Rempotje nieuw kleurtje gegeven, revisieset erdoor, stalen remleidingen... zit weer snor.
Ging natuurlijk niet allemaal vanzelf... Maarja, hobby.
Morgen ontluchten en kijken of dat nog wil remmen _O-

full

full

full


Da's wel echt een goei prijs voor een goei motor Bas. Als je er maar geen spijt van krijgt :+
 
Voor de electromonteurs een vraagje:
Na een leuke rit met Roger kwamen we er achter dat de accu niet bij laad. Gelukkig heeft Roger mij een stap voor stap meetplan uitgeschreven. Elektra is niet echt mijn ding zeg maar.
Ik heb vanmorgen vroeg nog het een en ander doorgemeten.
Accu: 13,4V zonder draaiende motor (net opgeladen en een nieuwe accu)
Accu: 12,4 draaiende motor, 11,8 met verlichting aan.
Weerstand dynamo: (200 Ohm) alle fasen 1.2
Maar:
Wisselspanning multimeter op 200V: alle fasen van de dynamo ong. 40.
Volgens Roger zou deze rond de 110 moeten zitten...

Is het dan toch de dynamo???

Dynamo of spanningsregelaar zijn bijde zo rond de €100... Spaaningsregelaar kan ik zelf wel vervangen, dynamo? Geen idee...
 
Dus toch de spanningsregelaar!
Volgens Henk van Motofit, motorzaak in Veenendaal, is 40V bij stationair goed, dit kan oplopen tot 60-80V bij flink gas.
Weerstand waarden van 1.2 was ook prima. Dus net een spanningsregelaar gekocht.
 
Zie PB, 'mooi dat het de SR was. 100 Euro is aardig aan de prijs voor een SR, als id het voor een nieuwe ook weer niet heel buitensporig. 't Kan goedkoper, maar nu zal het goed zijn. SR vervangen is inderdaad veel minder werk dan de dynamo vervangen. Jammer voor het topic dat je Z-loos gaat worden, maar succes met de verkoop. Zo sportief ben ik dan ook wel weer. ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan