Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

zo'n verhaal vereist wel een voor- en nafoto hè :)

Dit was voor:
M-stuur en tot zeer kort ingekorte stelen zodat de grepen niet tegen de knippers aankwamen.
full


Het reed beter, maar ik vond het toch niet zo mooi uitzien.
Dus dit is het nu (weer)
Optisch hetzelfde als wat je kende, alleen nu met originele stelen ipv imi's.
full


Dit is dan verder het totaalplaatje weer, alleen met de achterste stelen iets korter dan op de foto zodat de knippers niet buiten de uitlaten uitsteken.
full

Ik heb nòg een setje originele stelen op originele lengte liggen, dus misschien zet ik dat er wel weer eens op.
Op de foto's waren het nog lange imi's.

Dekseltje van voorste remvloeistofreservoir is inmiddels ook vervangen door een gloednieuwe originele.
En zo hobbyen we maar een beetje door. 8-)
 
Laatst bewerkt:
Het blok wel... Maar verder? Hmmmmm, niet mijn smaak. En dan ook nog noppenbanden bij een Zed?
Maar goed dat smaken enorm verschillen!
 
Ik heb een z1000st voorvork met T-stuk en kroonplaat en voorwiel met as en telleraandrijving liggen. Niet helemaal mooi maar niet kapot of krom of onbruikbaar. Kan opgehaald worden in Maastricht voor een kratje Jupiler. Foto voor de niet-kenners ..

;)


full
 
ik ben op zoek naar de "cover fork" art.nr 440331029... Dat is het zwarte kapje met de Kawasaki naam dat bij een ST onder de koplamp gemonteerd zit.
 
ik ben op zoek naar de "cover fork" art.nr 440331029... Dat is het zwarte kapje met de Kawasaki naam dat bij een ST onder de koplamp gemonteerd zit.

Ja, ik heb er een paar gevonden maar dat ga ik niet betalen voor een plastic kappie. Mag natuurlijk zeer zeker gebruikt zijn..
 
Vanavond Mad Max I op Veronica.
Een flutfilm, maar wel met een prominente rol voor de Z1000. ;)
ergens rond 22:50
 
Laatst bewerkt:
Dat wel, maar smaken verschillen gelukkig.
Mooi weer vandaag. Naar buiten met die Zeds!
:]
 
Ter herinnering. Ik ben morgen in ieder geval heel even tussen het verbouwen door kijken :]

`Op zaterdag 26 mei 2018 houdt de Kawasaki Merkclub Nederland weer zijn jaarlijkse ZED dag op het terrein bij Nol Bikker Motoren in Noordeloos van 10.00 uur tot 17.00 uur.

Kom kijken en genieten van de mooie Kawasaki klassiekers die op de Classic Plaza te bewonderen zijn.

Ook is er een grote onderdelenmarkt op het terrein georganiseerd.

Iedereen is van harte welkom in het groene hart van Nederland, het pittoreske dorpje Noordeloos.`
 
Misschien kom ik straks nog wel even aan, maar niet met de Z. Direct door van de Suzuki experience, dus op mijn SV. Prachtig weer weer.
 
Vandaag even geweest bij Nol Bikker, Kawasakidag. Volgens mij is dat gegarandeerd mooi weer want dit was precies hetzelfde weer zoals vorig jaar... en dat jaar ervoor. Zonovergoten Noorderloos dus. Iedereen zocht een plekje in de schaduw. Maar er moest toch gereden worden en er moest ook gekeken worden. Gelukkig was er koel drinken te halen en wat eten, de inwendige mens hoefde niet te klagen. Er was zat om te zien, zowel bij Nol als op het terrein. Zoals gewoonlijk stond Willem ook weer klaar met z'n kraampje en daarnaast de Kawasaki Merkclub met wat meuk. Heb daar dankbaar gebruik van gemaakt, want heb zelf ook wat meuk aangeschaft :+
Heb ook gehoord dat het Z1R treffen in Warstein niet doorgaat. Jammer...

---

Aankomst rond het middaguur. Meteen plekje veroverd bij de ingang. Fotocamera uit de tas en kiekjes machen. Für dich und für mich. 8-)
full
full
Aanwas uit meer dan alleen Nederland. Z1300 uit Frankrijk.
full
De nieuwe Z900. Gespot in het wild! Even later kwam er nog een aanzetten.
full
Niet alle motoren krijgen dezelfde aandacht. Deze staan al even buiten volgens mij...
full
Deze daarentegen wordt wel heel erg vertroeteld. Z1R, mooiste kleurenstelling.
full
Twee W's op weg naar huis of een rit. Andere uitlaten, dan klinkt het opeens een stuk rauwer.
full
Tweetakt altijd een streepje voor. Was er wel weer rap vandoor. Te verslavend om even stil te staan?
full
Dit jaar was de Z1300 club er ook even bij. Blijkbaar maandag op het MegaMotorTreffen in Vijfhuizen, maarja ik was er zondag... Dus nu niet gemist in ieder geval
full

full

full
full

Superbrute uitvoering. De Z1300 heeft al zelf 120PK. Deze?... Zou prompt verboden worden als ze in Brussel er kennis van namen O-) Niet te zien op de foto: De constructie met de riem vanaf de krukas was hetzelfde aan de andere kant!
full

Nol had z'n deurtjes ook open gezet om de showroom te bezichtigen, alsmede het museum. Altijd leuk om weer even te kijken.
full

full

full

full

Stond ook een fraai gemaakte Kreidler racertje. Tot in details afgewerkt. Tot elk imbusboutje toe netjes verfraaid. Klonk ook goed. Gaf een demonstratie waarvan eenieder kon genieten. Toeren tot 16k *O*
full
full

Jan helpt even de meuk te onderscheiden van het bruikbare :+
full

Ondertussen heeft de een het wel gehad en gaat ervandoor...
full
... Terwijl de volgende alweer binnenkomt
full

Ook aparte tweetakt crosser binnen. oude CZ of Jawa?
full
Van tweetakten niet veel divers. Allemaal 500, allemaal mooi opgebouwd. Ja, ze verschilden wel wat. Een met trommelrem, ander schijfrem... Ander jaartal...
full
Verder, ook motoren die puur gehouden zijn uit praktisch oogpunt. Zie case: kratje.
full
En andere weer met een tijdseigen kuip erop. Iemand moet het doen!
full
Kawasaki's nieuwe trots - gezien het meguro logo - kwam ook nog even voorbij. De nieuwe H2. Spoilers hadden ze vroeger nog niet. Die extra downforce heb je natuurlijk wel nodig met al dat supercharged geweld.
full

full

Verder ook nog even gekeken in de kelder. Was ook indrukwekkend. Flink aantal rijen met stellages, originele uitlaten, buddyseats...

Enfin;
Gezellige dag, flink gebabbeld, goed genoten. Volgend jaar ben ik zeker weer van de partij :] :Y

Groet!
 
Mooi verslag weer Karel. Jammer dat ik die Kreidler run niet meer heb gezien. Maar goed, je kunt niet alles hebben. Aan de rechter kant van het blok van die grijze z1300 zat trouwens iets dat niet alleen een optisch grapje was. Daar dreef een snaar een dynamo formaat VW-Passat aan. Die moest door de gadget aan de linker kant natuurlijk wijken. Alsof zo'n blok standaard nog niet breed genoeg is. Over smaak valt te twisten, maar mooi gedaan en afgewerkt was het zeker. Volgend jaar Marcel maar eens ontmoeten daar. Die verzaakt inderdaad wel erg vaak 😂
 
Kawakarel,bedankt voor de foto's en het verslag,kon er niet bij zijn maar op deze manier toch een indruk van de happening verkregen...........
 
Dank voor de reacties :Y

wanneer is het volgende treffen waar kawa's staan? kan zo snel eigenlijk alleen maar nvt in woerden bedenken, en dat is pas in september -O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan