Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Zit er nog verschil tussen de beide blokken dat je weet?

Dus toch een A2-motorblok.

Ja, er zijn voor jou belangrijke verschillen. De dynamo rotor bout is bij de A2 een M10 bout, bij de A1 een M8 bout, aanhaalmoment voor de M10 rotorbout is 69 - 74 Nm.
Verder zijn er kleine verschillen in de carburateurs:
A1: hoofdsproeier 107,5, A2: hoofdsproeier: 105 en andere naalden.
 
Dus toch een A2-motorblok.

Ja, er zijn voor jou belangrijke verschillen. De dynamo rotor bout is bij de A2 een M10 bout, bij de A1 een M8 bout, aanhaalmoment voor de M10 rotorbout is 69 - 74 Nm.
Verder zijn er kleine verschillen in de carburateurs:
A1: hoofdsproeier 107,5, A2: hoofdsproeier: 105 en andere naalden.

kruktap van een a2 is spie loos vandaar de dikkere bout met bijpassend aanhaal moment...
 
Shit, we hebben de MF-OMA in beeld.
Gaat niet erg best. Net als op het Z1/z900 topic ook hier komkommertijd?

Als ik nog plaats in het schuurtje zou hebben. . . . en tijd wat op te (laten) knappen
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...23389c4f92ed10afa33e3a&previousPage=lr&pos=20

Ziet er zo op de foto's best netjes uit, en als het alleen reinigen en afstellen (evt vervangen) van de carburateurs is..
ton gelopen is wel veel, dus waarschijnlijk zal het daar niet bij blijven. :N
 
Laatst bewerkt:
Topic vulling dan maar? :)
Ritje op de lekdijk gisteren:

full
 
Plaatje hoor :} .
Heb binnenkort waarschijnlijk tijd om eens aan mijn "to-do-z1000 lijstje" van dat Marcel eens heeft gepost te beginnen om erachter te komen waarom mijn motor niet meer of niet goed start op de startmotor en waarom het wat langer dan normaal duurt voor ik 'm aankrijg met de kickstarter.
 
Ik heb recentelijk een kz1000j gekocht die tijdje stil hadden gestaan. Inmiddels rijdt het gevaarte als de brandweer. Er zit alleen een in mijn ogen lelijke Marshall uitlaat onder. Ik zoek een andere uitlaat, iemand tips? Op ebay staan dure kerker uitlaten, erg mooi maar boven budget.
 
Als je voor 4-1 wil gaan is vance&hines wellicht een optie. Is over het algemeen goedkoper dan de kerker/yoshimura
Een van de andere forumleden had die op de Z900 gezet, staat wel mooi, en naar verluid klinkt het ook mooi.
Maar een Marshall uitlaat ziet er nagenoeg hetzelfde uit lijkt me?

Mocht je een blèrpijpje willen, als je ze tweedehands nog goed kan vinden: Laser uitlaat. Kwam laatst ook voorbij in het Z900 topic volgens mij.

Hier vindt u ons onderdelenoverzicht
 
Bedankt voor de tips! Het is een Marshall uitlaat die volgens mij niet voor deze motor bestemd is. Ligt erg laag op de grond. Zijn er forum leden die een leuke uitlaat over hebben voor een leuke prijs? Ik hoor het graag!
 
klopt was ik, mooi pijpje , met een erg mooi geluid,zeker niet te hard.
motor heb ik inmiddels niet meer :N
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Beste Barrelrider,

Had je gezocht advertentie ook al op MP gespot.
Heb alleen een Marshall 'over' , maar die zal niet veel hoger zitten.
Staat me bij dat ik die op weg van het aankoopadres naar huis al eens aan de grond heb gehad.
Is dit niet mooi? of vraagt de verkoper er veel te veel voor?
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...e270f44503df9f8598c624&previousPage=lr&pos=23
Verder komt er best regelmatig wat leuks voorbij op MP, zeker als je geen haast hebt.
Veel plezier met het ombouwen van een barrel naar een beauty, en rijplezier natuurlijk.
En welkom in dit topic ... :Y
 
De Z1000J heeft origineel een 4-2 systeem toch? Of vergis ik me?
Voordeel daarvan is dat het er wat minder 'leeg' uitziet aan de linker kant , en dat je gewoon bij je oliefilter kunt zonder de hele uitlaat te hoeven demonteren. -O-
 
De Z1000J heeft origineel een 4-2 systeem toch? Of vergis ik me?
Voordeel daarvan is dat het er wat minder 'leeg' uitziet aan de linker kant , en dat je gewoon bij je oliefilter kunt zonder de hele uitlaat te hoeven demonteren. -O-

Bij een beetje 4in1 systeem kan hij ook gewoon blijven zitten. ........

En 4in2 wil je niet echt mee gezien worden :N
 
Bij een beetje 4in1 systeem kan hij ook gewoon blijven zitten. ........
O handig, bij de Marschall 4-1 collector die ik nog heb liggen niet

En 4in2 wil je niet echt mee gezien worden :N
Over smaak valt niet te twisten. Ik vind zo'n 'gapend gat' aan de linker kant persoonlijk minder.
Maar gelukkig vinden we niet allemaal hetzelfde mooi.
Voor BarrelRider nu waarschijnlijk genoeg ideeën.
 
Hoi !

Wij hebben bij de aankoop van een GPZ1100B2 een orginele Yoshimura uitlaat verkregen.
Deze gaan we niet gebruiken, en is in goede wel gebruikte staat zonder roest.
Uitlaat mag je overnemen voor voor 150,- Euro's.
Indien je Interesse hebt: renebotman@hotmail.com





Ik heb recentelijk een kz1000j gekocht die tijdje stil hadden gestaan. Inmiddels rijdt het gevaarte als de brandweer. Er zit alleen een in mijn ogen lelijke Marshall uitlaat onder. Ik zoek een andere uitlaat, iemand tips? Op ebay staan dure kerker uitlaten, erg mooi maar boven budget.
 
Terug
Bovenaan Onderaan