Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Strakke fiets hoor!
Omgerekend 16.5 kEuro is toch ook wel een vriendenprijs. :P
Dit zijn tegenwoordig helaas best 'normale' prijzen voor een Z1 of vroege Z900, maar voor een Z1000 ????
Als deze woekerprijzen nu ook al voor een Z1000 gevraagd gaan worden is de moraal van het verhaal voor iedereen die er nu een heeft duidelijk . . . BEWAREN en zuinig op zijn!!
Beter dan je geld op de bank zetten. :Y
 
stukje duurder dan deze
maar niet bijzonderder -O- .
Die had vroeger de bijnaam 'widow maker'
Geen idee waarom :N })
Ook erg leuk inderdaad, de hele straat vol rook
 
Ik heb recentelijk een kz1000j gekocht die tijdje stil hadden gestaan. Inmiddels rijdt het gevaarte als de brandweer. Er zit alleen een in mijn ogen lelijke Marshall uitlaat onder. Ik zoek een andere uitlaat, iemand tips? Op ebay staan dure kerker uitlaten, erg mooi maar boven budget.
Ik zag dat je je Marshall te koop aanbiedt omdat je een andere op je Z1000 hebt gemonteerd.
Welke is de gelukkige geworden?
Foto :Y
 
Ik heb de Vance en Haynes uitlaat die op marktplaats stond gekocht. Ziet er een stuk beter en netter uit! Ik probeer vanavond even een foto te maken. Mocht er iemand geinteresseerd zijn in de Marshall uitlaat, met een krat bier kom je een heel eind.
 
Ik heb de Vance en Haynes uitlaat die op marktplaats stond gekocht. Ziet er een stuk beter en netter uit! Ik probeer vanavond even een foto te maken. Mocht er iemand geinteresseerd zijn in de Marshall uitlaat, met een krat bier kom je een heel eind.

Vance&Haines :} :} :} :}

Samen met Kerker de mooiste puupjes voor een "Z" :Y

Deze had ik eerst onder mijn Z900 zitten (voor de 4 in 4) :9~

NOg wel even je onderschrift aanpassen, de Z1000J staat er nog niet bij :+
full
 
Dit is hem,moet nog veel aan gebeuren! Uitlaat is me veel te laag
Hoi Barrelrider, Dat slot dat je aan de remankerstrip hebt hangen, krijg je dat (gemakkelijk) aan/door je remschijf? Of hang je het om een spaak? Met alles wat ik geprobeerd heb loop ik nogal te prutsen. Het wilt er uberhaupt niet door, door, of de spaken zitten in de weg. Ik heb draadspaakwielen, geen gietwielen, Jouw wielen zijn duidelijk anders, maar hoe maak je 'm vast?
 
een slot ter decoratie :?
Ja, daar was ik al bang voor. Bij mij past dat modelletje (Abus Granit toch?) ook niet.
Ik heb zelf nog nooit niets moois gevonden dat past.
Als iemand weet welk remschijfslot enigszins mee kan onder je buddy en ook gebruikt kan worden waarvoor het bedoeld is (waarvoor je niet een paar draadspaken hoeft door te knippen om het te kunnen aanbrengen). .
die info is welkom! :Y
 
afgelopen weekend met oa. tips/suggesties van de mannen op het Z1 topic:

- carburateurs schoongemaakt en stationair luchschroeven opnieuw afgesteld
- brandstofiltertjes in de benzineslangen gezet
- bougies schoongemaakt
- electrische verbindingen schoongemaakt en ingespoten met contactspray
- ontsteking gecontroleerd (verder niets aan hoeven doen, stond goed)
- bobines, bougiekabels en -doppen ingespoten met DampStart.
- accu ververst

en vandaag met de Z naar het werk. 8-)

Alles doet het nu zoals het hoort.
Goed starten, mooi en stabiel stationair lopen.
De choke kan er nu na een paar minuten rijden alweer vanaf, en ook is het stationair toerental nu nauwelijks nog afhankelijk van de temperatuur van de motor.
Daarnaast ook nog een veel betere gasrespons.

't Was al een genot op de Z te rijden, maar nu dus nog meer. *O*

Nu alleen nog de rempedaal onder handen nemen en een keer een mooiere tankdop scoren en dan vind ik 'm zo'n kleine 15 jaar na aankoop (eindelijk) helemaal klaar.

full
 
Laatst bewerkt:
full

Mooie Z1000,ga zo lekker door,en veel plezier ermee Roger!Echt een plaatje om te zien.... :9~ Groeten,Coert. :W
 
Laatst bewerkt:
Nog even een fototje opgezocht van hoe mijn Z er bij aankoop, bijna 15 jaar geleden bijstond.

full


Er is sinds die tijd best wel wat in ere hersteld, al zeg ik het zelf.
Sommige dingen (zoals opnieuw laten spuiten en bestickeren) vallen op afstand nog niet eens op.

Mijn onderhouds-archief leerde me dat ik er in de afgelopen 15 jaar maar 9 dkm op heb gereden.
Er is in elk geval véél meer tijd en geld gestoken in het zien te bemachtigen van (zoveel mogelijk) originele onderdelen en herstelwerkzaamheden dan in het rijden.

Maar nu is ie echt bijna klaar en mijn kinderen hebben de leeftijd dat ze achterop kunnen, dus vanaf nu gaan we vooral RIJDEND genieten van de Z.
:]
 
Laatst bewerkt:
Heeft iemand nog mooie fototjes voor het topic?
Ik kom zelf niet veel verder dan een 'nieuwe' tankdop. Leuk dat ik 'm heb, wel origineel, maar dan nog niet spannend genoeg voor een foto.

Er staat nog wel een cardan-fiets in de vorm van een Z1000 ST op Marktplaats. Iemand die een originele zoekt kan deze beter laten staan, maar verder best wel een leuke verschijning, waar ook wat slijtageonderdelen van zijn vervangen.

http://www.marktplaats.nl/a/motoren...ca7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=2
 
:?
Sorry jongens dat ik met de deur in huis val. Ik wou daarstraks ff rijden met de A1 maar de starter gaf niets. Dacht eerst dat de batterij de pijp aan Maarten had gegeven maar dat is helemaal niet het geval.
Dus lichtjes branden normaal maar van zodra ik op de startbutton duw vallen ze zo goed als weg. Wat is hier aan de hand ? Vorige week geen enkel probleem. Gewoon gereden, gestopt,gestart, gereden, gestopt, gestart en thuisgekomen …
Pinkers, lichten etc werken normaal.
Hoe kan ik dit controleren zonder de hele handel te demonteren om aan die starter te kunnen.
Suggesties welkom …

Heb natuurlijk gekickt en ben wel gaan rijden. Wat dacht je ?

Grtz
JL
 
:?
Sorry jongens dat ik met de deur in huis val. Ik wou daarstraks ff rijden met de A1 maar de starter gaf niets. Dacht eerst dat de batterij de pijp aan Maarten had gegeven maar dat is helemaal niet het geval.
Dus lichtjes branden normaal maar van zodra ik op de startbutton duw vallen ze zo goed als weg. Wat is hier aan de hand ? Vorige week geen enkel probleem. Gewoon gereden, gestopt,gestart, gereden, gestopt, gestart en thuisgekomen …
Pinkers, lichten etc werken normaal.
Hoe kan ik dit controleren zonder de hele handel te demonteren om aan die starter te kunnen.
Suggesties welkom …

Heb natuurlijk gekickt en ben wel gaan rijden. Wat dacht je ?

Grtz
JL

Hoi JL
Als het aan de startknop ligt mag je deze gratis en voor niks op komen halen heb nog 1 linker en 2 rechter stuurschakelaar sets liggen ( zonder dodemansknop ) met goede startknoppen mag je er wel 1 van hebben als ik je daar mee kan helpen , wel zelf komen halen graag. :Y :W

GREETZ
 
Sorry jongens dat ik met de deur in huis val. Ik wou daarstraks ff rijden met de A1 maar de starter gaf niets. Dacht eerst dat de batterij de pijp aan Maarten had gegeven maar dat is helemaal niet het geval.
Dus lichtjes branden normaal maar van zodra ik op de startbutton duw vallen ze zo goed als weg. Wat is hier aan de hand ? Vorige week geen enkel probleem. Gewoon gereden, gestopt,gestart, gereden, gestopt, gestart en thuisgekomen …
Pinkers, lichten etc werken normaal.
Hoe kan ik dit controleren zonder de hele handel te demonteren om aan die starter te kunnen.
Suggesties welkom …

Heb natuurlijk gekickt en ben wel gaan rijden. Wat dacht je ?

Grtz
JL
Blijft natuurlijk lastig dit op afstand te beoordelen, maar ik had vorige week zo ongeveer hetzelfde. Het lag in mijn geval aan een slechte accu. Soms draaide de startmotor niet, en soms (na bijladen of rijden) langzaam, maar te langzaam om te starten. Ook hierbij hield de accu het niet lang vol, en was vrij snel weer uitgeput.
Ik zou in eerste instantie uitsluiten dat het de accu is, scheelt je veel werk.
Wat is de klemspanning over de accu? Gewoon als de motor stilstaat?
Die hoort ruim 12.5 V te zijn, tenzij je de accu nou helemaal leeg getrokken hebt met leegstarten natuurlijk.
Als je de motor zon 3 krpm laat draaien moet de klemspanning 13.4 Volt zijn. Als de spanningen serieus lager zijn zou het wel eens aan je accu kunnen liggen.
Als je een andere accu hebt (of een auto-accu en een set startkabels) kun je kijken of het aan jouw huidige motoraccu ligt. Als het met die andere accu wel werkt weet je dat je laadsysteem (en ws. startcircuit) goed zijn en dat je op zoek moet naar een nieuwe accu.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan