Kawasaki Z1000 (eind 70's - begin 80's) topic

Eerst maar eens proberen met een starthulp zoals Roger al schreef.
Als de startmotor dan wel draait is de accu leeg of defect.

Doet ie het met starthulp niet zal of het startrelais of de startmotor het probleem zijn.
Startrelais kan je bv met een oude schroevendraaier overbruggen om de startmotor te testen.
Succes. ......
 
ik vermoed dat het startrelais hier de schuldige is …
Een starthulp heb ik liggen. Volgens mijn laadtoestel is de batterij wel picobello. Benieuwd wie gelijk heeft.
Op afstand is dit inderdaad niet te doen.

Grtz en veel kilometers …
JL
 
Benieuwd wie gelijk heeft
Volgens mij gaat het daar niet in dit forum/topic.
Wel elkaar een beetje op weg helpen met dergelijke problemen. 't Belangrijkste is dat ie het straks weer doet toch?
We horen het wel. Succes in elk geval.
Van die van mij weet ik ook nog niet absoluut zeker of de startmotor zelf helemaal probleemvrij is.
Even aanzien.
 
Laatst bewerkt:
Dit kan haast niet waar zijn . . . .
Als ik nog niet genoeg motoren zou hebben zou ik 'm vandaag nog gaan halen, al zou ik daar waarschijnlijk nu toch al te laat voor zijn. 't Ziet er wel van een liefhebber uit met die boekjes, folder en zo erbij.
http://www.marktplaats.nl/a/motoren...a7e4aa95f615ded8c6710e&previousPage=lr&pos=13
full

edit: motor is in 1994 voor het eerst op NL kenteken gezet en is sinds 2000 van de huidige eigenaar.
Lijkt niet echt van 'Jan Handelaar die er een slaatje uit wilt slaan.'
Huidige prijs is veel te laag tenzij er iets vreemds aan is.
Dan nog is ie in onderdelen de vraagprijs al meer dan waard (maar daar is uiteraard al overheen geboden).
Serieus geïnteresseerd?
Even bellen en niet bieden. Anders is een ander je zeker voor.
 
Laatst bewerkt:
Ja, hij is weg. De advertentie, dus de motor waarschijnlijk ook...
Misschien duikt ie in het Z1 900 topic wel een keer op. *O*
 
Kawasaki’s Plans to Supercharge The Legend, Z900RS !
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ik vindt 'm er prima uitzien, hoop dat ie er in het echt ook zo zal gaan uitzien!!
Ik vrees dat het alleen bij de oude looks zal blijven en dat het verder het zo'n megamoderne, carburateurloze motor zal worden met alle elektronische 'verbeteringen' die je maar kunt bedenken. Maar dan nog is het wel mooi dat er na de concept bike die er nooit in het echt is gekomen nu een Z1 revival is getekend die het echt tot productie lijkt te (kunnen) gaan halen.
Ben benieuwd!

Kawasaki will revive the legendary Z900 moniker on an all-new retro-styled nakedbike which might even be supercharged to give it superbike levels of performance.
The firm has recently applied for a trademark on the name Z900RS, and at the same time our sources in Japan revealed that the company was looking to cash in on the recent boom in retro-inspired bikes typified by Yamaha’s "Sport Heritage" machines like the XSR900. The schedule is to have the new bike on sale in two years’ time, but the really tempting element is that it could also be supercharged as part of Kawasaki’s thrust into the realm of forced-induction.

The evidence for the new Z900RS being supercharged is circumstantial but persuasive. The name itself tells us a couple of things. First is that it’s plundering the firm’s heritage, pointing to a retro-styled model harking back to the 1970s with a four-cylinder engine as befits the history of the name. It also reveals that the bike will be in the region of 900cc.

That poses a problem, as Kawasaki doesn’t have a current 900cc engine to fit to the bike. Our insiders have, however, pointed out that the next supercharged engine – currently under development and expected to be fitted to the forthcoming Ninja R2 sports bike will be over 800cc in capacity but well below 1000cc, making it perhaps the ideal candidate for the new Z900RS."

full

bron: Real Riders: 2017 Kawasaki Z900 Revealed: More Power, Less Weight!

Iiemand nog iets leuks gedaan met zijn Z vandaag?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er weer even heerlijk van heeft genoten.

EDIT: Ik was er nog niet helemaal zeker van dat het euvel met mijn startmotor was verholpen, dus heb het even aangezien. Nu is helaas meermalen gebleken dat starten op de startmotor werkt niet.
De accu/startrelais laat 'm draaien maar te langzaam (koud), en warm draait ie vrij rond zonder de krukas mee te nemen.
Gelukkig kun je 'm aantrappen :}
Ik weet van de reacties in het Z1 topic nog/al wat ik moet controleren en doen, dus tips zijn niet nodig deze keer.
 
Laatst bewerkt:
23 juli t/m 27 juli:
Scheveningen - Barcelona

27 juli: Boot naar Ibiza
12 augustus: Boot naar Barcelona

13 augustus t/m 22 augustus:
Pyreneeen - thuis
Barcelona - Vic - Ripoll - Puigcorda - Andorra "Sant Julia de Loria" - La Farga de Moles - Ars - La Bana - Llavorsi - Sort - etc, etc,.... zigzag via de Tourmalet richting Lourdess - Clermont Ferrand - Nancy - Luxemburg - Scheveningen.

Nog de nodige pech gehad onderweg waar onder verstopt compensatiegaatje van de koppelingspomp, elektrische storing door gecorrodeerde relaispolen, afgescheurde uitlaatdemper, kapot contactslot, gesmolten bedrading.... maar ja... je kunt ook thuis blijven... :z

full

full


8-)
 
Laatst bewerkt:
Zó!! Mooie trip geweest!
En als die 'probleempjes' horen er helaas bij. Dat is de charme van met de motor op vakantie gaan en zeker met zo'n oudje. Hoe goed je 'm ook onderhoudt, deze dingen kunnen gewoon ineens opstreden, en als je dan zoveel km's maakt volgen ze elkaar in redelijk tempo op ....
Wel wat werk geweest af en toe, en een aantal van die dingen is ook niet zomaar langs de kant van de weg opgelost.
Ik zeg RESPECT!!! :}
Zoveel die met zo'n oude Z op vakantie gaan zijn er niet, al ben je de tweede al in dit topic.
Mooie foto's ook. Wat ik ook wel bijzonder vind is dat jouw motor er zelfs met bagage nog mooi 'minimalistisch' opgebouwd uitziet.
Welk blok heb je er nou eigenlijk in? Uit welke Kawa? Wel ook een 1000 cc?
 
Laatst bewerkt:
Beste mensen,

Het blijkt dat ik de afgelopen maanden in het verkeerde topic heb gepost. De "schuur-motor" die ik eventueel zou kunnen overnemen / krijgen blijkt een Kawa Z1000 A1 uit 1977. Hier dan maar verder en post hieronder de tekst uit het Z1 topic.

Groet,
Charliefox

========================================

Een dikke 4 maanden verder na deze post staat de bewuste motor nog steeds stof te happen in de schuur van mijn tante. Ze kan er nog steeds geen afstand van doen, hoewel ze wel aan mij denkt, laat ze weten. Gister even een foto geschoten van de machine. Volgens mij nog helemaal origineel, op de uitlaten na zo te zien?

P1XyRBJ.jpg
 
Zó!! Mooie trip geweest!
En als die 'probleempjes' horen er helaas bij. Dat is de charme van met de motor op vakantie gaan en zeker met zo'n oudje. Hoe goed je 'm ook onderhoudt, deze dingen kunnen gewoon ineens opstreden, en als je dan zoveel km's maakt volgen ze elkaar in redelijk tempo op ....
Wel wat werk geweest af en toe, en een aantal van die dingen is ook niet zomaar langs de kant van de weg opgelost.
Ik zeg RESPECT!!! :}
Zoveel die met zo'n oude Z op vakantie gaan zijn er niet, al ben je de tweede al in dit topic.
Mooie foto's ook. Wat ik ook wel bijzonder vind is dat jouw motor er zelfs met bagage nog mooi 'minimalistisch' opgebouwd uitziet.
Welk blok heb je er nou eigenlijk in? Uit welke Kawa? Wel ook een 1000 cc?

Lijkt me een blok van een KZ1000/1100?
 
23 juli t/m 27 juli:
Scheveningen - Barcelona

27 juli: Boot naar Ibiza
12 augustus: Boot naar Barcelona

13 augustus t/m 22 augustus:
Pyreneeen - thuis
Barcelona - Vic - Ripoll - Puigcorda - Andorra "Sant Julia de Loria" - La Farga de Moles - Ars - La Bana - Llavorsi - Sort - etc, etc,.... zigzag via de Tourmalet richting Lourdess - Clermont Ferrand - Nancy - Luxemburg - Scheveningen.

Nog de nodige pech gehad onderweg waar onder verstopt compensatiegaatje van de koppelingspomp, elektrische storing door gecorrodeerde relaispolen, afgescheurde uitlaatdemper, kapot contactslot, gesmolten bedrading.... maar ja... je kunt ook thuis blijven... :z

[afbeelding]
[afbeelding]

8-)

Prachtig!
 
Kawasaki’s Plans to Supercharge The Legend, Z900RS !
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Ik vindt 'm er prima uitzien, hoop dat ie er in het echt ook zo zal gaan uitzien!!
Ik vrees dat het alleen bij de oude looks zal blijven en dat het verder het zo'n megamoderne, carburateurloze motor zal worden met alle elektronische 'verbeteringen' die je maar kunt bedenken. Maar dan nog is het wel mooi dat er na de concept bike die er nooit in het echt is gekomen nu een Z1 revival is getekend die het echt tot productie lijkt te (kunnen) gaan halen.
Ben benieuwd!

Kawasaki will revive the legendary Z900 moniker on an all-new retro-styled nakedbike which might even be supercharged to give it superbike levels of performance.
The firm has recently applied for a trademark on the name Z900RS, and at the same time our sources in Japan revealed that the company was looking to cash in on the recent boom in retro-inspired bikes typified by Yamaha’s "Sport Heritage" machines like the XSR900. The schedule is to have the new bike on sale in two years’ time, but the really tempting element is that it could also be supercharged as part of Kawasaki’s thrust into the realm of forced-induction.

The evidence for the new Z900RS being supercharged is circumstantial but persuasive. The name itself tells us a couple of things. First is that it’s plundering the firm’s heritage, pointing to a retro-styled model harking back to the 1970s with a four-cylinder engine as befits the history of the name. It also reveals that the bike will be in the region of 900cc.

That poses a problem, as Kawasaki doesn’t have a current 900cc engine to fit to the bike. Our insiders have, however, pointed out that the next supercharged engine – currently under development and expected to be fitted to the forthcoming Ninja R2 sports bike will be over 800cc in capacity but well below 1000cc, making it perhaps the ideal candidate for the new Z900RS."

[afbeelding]
bron: Real Riders: 2017 Kawasaki Z900 Revealed: More Power, Less Weight!

Iiemand nog iets leuks gedaan met zijn Z vandaag?
Ik kan me niet voorstellen dat ik de enige ben die er weer even heerlijk van heeft genoten.

EDIT: Ik was er nog niet helemaal zeker van dat het euvel met mijn startmotor was verholpen, dus heb het even aangezien. Nu is helaas meermalen gebleken dat starten op de startmotor werkt niet.
De accu/startrelais laat 'm draaien maar te langzaam (koud), en warm draait ie vrij rond zonder de krukas mee te nemen.
Gelukkig kun je 'm aantrappen :}
Ik weet van de reacties in het Z1 topic nog/al wat ik moet controleren en doen, dus tips zijn niet nodig deze keer.


Ik heb nog 3 oude startrelais liggen, die heb ik vandaag eens nagemeten:

Nr1: zonder te schakelen: accu 12v uitgang relais 2V ....
Met schakelen: Accu 12v uitgang relais 5,3V

De volgende twee hadden zonder schakelen 0V op de uitgang van het relais staan, dus:

Nr2: met schakelen Accu 12V uitgang relais 7,8V
Nr3: met schakelen Accu 12V uitgang relais 11,8V

De laatste was perfekt maar was tevens de lelijkste. Het uiterlijk zegt dus helemaal niets. De eerste heb ik opengemaakt en was aan de binnenkant door vocht aangetast, dit was tevens de mooiste ...

Valt dus nog wat na te meten voor je..
 
Beste mensen,
Het blijkt dat ik de afgelopen maanden in het verkeerde topic heb gepost. De "schuur-motor" die ik eventueel zou kunnen overnemen / krijgen blijkt een Kawa Z1000 A1 uit 1977. Hier dan maar verder en post hieronder de tekst uit het Z1 topic.
Groet,
Charliefox
Welkom in dit oude-Z1000 verzamel-topic.

Echt 'verkeerd' staat ie trouwens niet in het Z1 topic hoor. De kern van dat topic is inderdaad de Z1/900, maar er wordt heel veel dat ervan is afgeleid (en zelfs materiaal op twee wielen dat er helemaal niets mee te maken heeft :o ) gedoogd. Het beleid voor gedoogde motoren wordt vanaf deel 8 wel wat aangescherpt (:N), maar zeker omdat de Z1000 nog zó dicht bij het origineel staat zou ik voor specifieke technische vragen dat topic niet zomaar uit mijn favorieten gooien als ik jou was.

Even een voorschot nemend op dat je de Z kunt krijgen/overnemen:
jouw Z1000 is er een uit het eerste productiejaar van de Z1000 en volgend jaar 40 jaar geleden van de productielijn gerold. In 2017 jaar viert de Z1000 dus haar 40 jarig bestaan en dit is een mooie gelegenheid voor de '40-years-Z1000-celebration' die ik in de vorm van een meeting ergens volgend jaar wil gaan organiseren.
Iedereen die het leuk vindt er (bij voorkeur met zijn/haar oude Z1000) naartoe te komen is van harte welkom. Meer info (plaats en tijd) volgt te zijner tijd in dit topic.

Charliefox, die meeting is voor jou een mooie stok achter de deur van jouw tante. Even zeggen dat je 'm volgend jaar wel in showroomstaat naar die meeting wilt rijden en dat je er voor die tijd nog heel veel aan moet doen. O-)
De tand des tijds is duidelijk zichtbaar (dus inderdaad heel veel werk als je 'm weer in concoursstaat wilt krijgen), maar wel heel mooi dat ie nog zo (bijna) origineel en compleet is. Dit autentieke heeft eigelijk ook wel wat . :]

Maar nu eerst hopen dat je 'm kunt krijgen/overnemen. Fingers crossed!
 
Laatst bewerkt:
Lijkt me een blok van een KZ1000/1100?
Ja, afbeelding Googlend zou 'm dat wel een kunnen zijn. Tikkie moderner, en staat er zeker goed in!
 
Valt dus nog wat na te meten voor je..
Ga ik zeker nog een keer doen. De startmotor gaat altijd draaien. Soms neemt ie de krukas mee, soms niet en in dat geval draait ie vrij rond. Ik heb de indruk dat ie hem vaker meepakt als de motor op de zijstandaard staat ipv opgebokt.
Zal het relais een keer doormeten en ook controleren of de SM beter werkt als ik het reais overbrug, of de SM rechtstreeks met een paar kabels (massa en +12v) op de accu aansluit.
 
Ga ik zeker nog een keer doen. De startmotor gaat altijd draaien. Soms neemt ie de krukas mee, soms niet en in dat geval draait ie vrij rond. Ik heb de indruk dat ie hem vaker meepakt als de motor op de zijstandaard staat ipv opgebokt.
Zal het relais een keer doormeten en ook controleren of de SM beter werkt als ik het reais overbrug, of de SM rechtstreeks met een paar kabels (massa en +12v) op de accu aansluit.

Dat lijkt al meer op een versleten startkoppeling ..
 
Lijkt me een blok van een KZ1000/1100?

In de States noemen ze alles eigenlijk KZ. De 650, 750, 900, 1000, 1100... Rare jongens die Romijnen Amerikanen :+
Blok is van een Z1000j.

Het was inderdaad hier en daar pure noodzaak om met één bil op het zadel te zitten om de pijn te verlichtten. Eigenlijk wat je op een racer doet als je de bocht om gaat, maar dan gewoon rechtdoor rijden. Ik zag af en toe verbaasde gezichten van mensen die mij inhaalden _O-
 
Terug
Bovenaan Onderaan