Fout code C11 Gsxr 1000 k5

Michiel_B

Die hard MF'er
27 sep 2011
970
7
Ongeveer een half jaar geleden heb ik een Gsxr 1000 k5 aangeschaft met schade en een fout melding bij volgas. De motor is inmiddels opgeknapt en vandaag ben ik gaan rijden in de dealer mode om de FI melding te achterhalen. Hij gaf de code C11 aan of ook wel de camshaft position sensor. Wat ik van het probleem merk is dat die hem bij iets meer dan 12k in de toerenbegrenzing gooit en dan er dan vaak een FI op mijn scherm te voorschijn komt. Iemand hier een idee of dat de camshaft sensor het probleem ook daadwerkelijk kan veroorzaken ? Ik lees namelijk alleen maar dat mensen met de zelfde code startproblemen hebben of andere dingen die niet herkenbaar zijn.

Verder rijd die goed en knalt lekker door, ook met FI melding.

Update: Vandaag maar eens een busje contactspray gehaald en even in laten trekken. De contactpunten zagen er van te voren al schoon en netjes uit. Daarna schoon geblazen, maar helaas kreeg ik weer dezelfde fout melding en nu kwamen er ook nog een C25 en C26 bij. Hij wilde vandaag ook niet verder dan de 11,5 k komen.

Kan dit een samenhangend probleem zijn als gevolg van een defecte cmp sensor of staat dit waarschijnlijk los van elkaar ?

Bij voorbaat dank voor de hulp.
 
Laatst bewerkt:
uit de manual : CMP sensor : When camshaft position signal has failed during running, the ECM
determines the cylinder positions as # to be the same as before occurrence of such a failure.


STARTING ABILITY “NO”
RUNNING ABILITY “YES”
-> Motorcycle can run, but once engine stops, engine can not start.

dus als jij je motor weer kan starten, is het een probleem dat maar sporadisch optreed. eens kontroleren op mogelijke draadbreuk of slecht kontakt in de stekker.
 
Ja, dat kan idd de sensor zelf zijn.

FI, niet F1


Thanx ! Ik heb het meteen even aangepast.



uit de manual : CMP sensor : When camshaft position signal has failed during running, the ECM
determines the cylinder positions as # to be the same as before occurrence of such a failure.


STARTING ABILITY “NO”
RUNNING ABILITY “YES”
-> Motorcycle can run, but once engine stops, engine can not start.

dus als jij je motor weer kan starten, is het een probleem dat maar sporadisch optreed. eens kontroleren op mogelijke draadbreuk of slecht kontakt in de stekker.

Thanx! Ik had iets soortgelijks gelezen, daarom vond ik het raar dat ik deze klachten er mee heb. Het treed namelijk niet sporadisch op maar vrijwel altijd in in het hoge toeren gebied rond de 12 k. Ik ga vandaag even kijken naar de contact punten, mocht dat niks uithalen dan bestel ik een andere sensor om te kijken of dat werkt.
 
Laatst bewerkt:
Vandaag maar eens een busje contactspray gehaald en even in laten trekken. De contactpunten zagen er van te voren al schoon en netjes uit. Daarna schoon geblazen, maar helaas kreeg ik weer dezelfde fout melding en nu kwamen er ook nog een C25 en C26 bij. Hij wilde vandaag ook niet verder dan de 11,5 k komen.

Kan dit een samenhangend probleem zijn als gevolg van een defecte cmp sensor of staat dit waarschijnlijk los van elkaar ?

Misschien handig om te weten dat er een alarm op zit, ik las net dat dit wel eens voor storingen zorgt.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de koppelingsschakelaar doorverbonden?

Zo ver ik weet niet, zonder koppeling in start die niet.

Vanmiddag heb ik het aantal V op de stekker naar de cmp sensor toe gemeten en deze gaf 7,5 V aan. Volgens mij moet die tussen de 5 en 8 V liggen ? Ook heb ik de coils omgewisseld om te kijken of daar de C25 en C26 aan lagen maar die geeft die nog steeds aan zodra ik hem in zijn toeren jaag.
Vanmiddag viel het mij ook op dat ik met de fout code in eens wel door kon trekken naar de 13,5 k.
 
Terug
Bovenaan Onderaan