aftermarket uitlaat BMW Funduro F650

Dima1

MF'er
27 mrt 2016
45
0
Vlagtwedde
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een BMW F650 Funduro uit 1999.
Hoewel hij super rijdt en ik er dik tevreden mee ben vindt ik het geluid toch een beetje mild.
Iedereen kent het gevoel wel wanneer je onder een dikke tunnel door rijdt en de motor even laat ''brullen'' haha :] .
Hierdoor ben ik de laatste tijd een beetje aan het rondkijken voor een andere uitlaat.
Heeft iemand mogelijks tips voor mij? het gaat mij vooral erom dat hij gewoon even iets luider is dan het origineel.
Pasgeleden kwam ik op youtube iemand tegen met een zogenaamde Dominator uitlaat op zijn F650 deze klonk wel aardig op het filmpje, kent iemand dit merk?
Alle tips zijn welkom aangezien ik nog niet echt verder hiermee kom.
 
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een BMW F650 Funduro uit 1999.
Hoewel hij super rijdt en ik er dik tevreden mee ben vindt ik het geluid toch een beetje mild.
Iedereen kent het gevoel wel wanneer je onder een dikke tunnel door rijdt en de motor even laat ''brullen'' haha :] .
Hierdoor ben ik de laatste tijd een beetje aan het rondkijken voor een andere uitlaat.
Heeft iemand mogelijks tips voor mij? het gaat mij vooral erom dat hij gewoon even iets luider is dan het origineel.
Pasgeleden kwam ik op youtube iemand tegen met een zogenaamde Dominator uitlaat op zijn F650 deze klonk wel aardig op het filmpje, kent iemand dit merk?
Alle tips zijn welkom aangezien ik nog niet echt verder hiermee kom.

Heb een Dominator uitlaat gehad op mijn CBF, Goedkoop en van goede kwaliteit.
Het geluid wordt iets harder en dieper, maar niet irritant hard.

Hoop dat je hier iets aan hebt :)

Edit: ik weet niet waar je hem gaat kopen, maar via Ebay is het het goedkoopst (uit Polen)
 
Laatst bewerkt:
Dominator heeft naar mijn weten geen E-keur (was ook aan het zoeken voor mijn XF en heb het gevraagd aan een reseller).
Ik heb wel voor een paar tientjes meer een MSR gekocht, met een E-keur :)
 
Hmm ok, ik heb toevallig ook een filmpje van de MSR gevonden. klinkt ook wel goed, waar heb jij hem gekocht als ik vragen mag? en waar zit het verschil eigenlijk in met de E-keur? los van dat het mag of niet heeft het ook te maken met hoe luid deze is?
 
Vandaag toch de Dominator uitlaat besteld. Ik wou eigenlijk voor de MSR uitlaat gaan bij Maccasports maar was gedwongen hier te betalen met PayPal (geen probleem) maar dit bleek bij het afrekenen +30 euro extra te kosten enkel door PayPal... dit plus de verzendkosten vanuit Italië werd mij toch teveel. Nu maar hopen dat ze niet op mijn E-keur gaan controleren haha en een lekker sound natuurlijk!
 
Hmmm, ik had hun een mailtje gestuurd of ik ook met overschrijving mocht betalen, kostte me niets extra. Ik had in totaal net geen 200€ kwijt aan die uitlaat.
Nu, veel plezier met je Dominator uitlaat, en hopen dat je niet gepakt wordt :P
 
Vrijdag eindelijk de uitlaat binnen gekregen en vandaag gemonteerd.
De installatie was perfect behalve dat de uitlaat iets tegen het plastic zat, dit heb ik gelukkig makkelijk kunnen verhelpen.
Het geluid is echt geweldig hoewel hij wel iets aan de harde kant is (dus als ome agent langs rijdt even niet veel gas geven haha)
Ik zal hem in elk geval aanraden aan iedereen!
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Vrijdag eindelijk de uitlaat binnen gekregen en vandaag gemonteerd.
De installatie was perfect behalve dat de uitlaat iets tegen het plastic zat, dit heb ik gelukkig makkelijk kunnen verhelpen.
Het geluid is echt geweldig hoewel hij wel iets aan de harde kant is (dus als ome agent langs rijdt even niet veel gas geven haha)
Ik zal hem in elk geval aanraden aan iedereen!
[afbeelding]

Ziet er goed uit! Mijn Dominator uitlaat komt deze week binnen als het goed is, nou vroeg ik me alleen nog af of er nog iets aan de carburateur gesteld moet worden?

Of loopt hij prima zo?
 
Ik zou toch erg terughoudend zijn met een uitlaat kopen zonder e-keur. Het regent echt berichten over controles en de boetes liegen er niet om.
 
Ik zou toch erg terughoudend zijn met een uitlaat kopen zonder e-keur. Het regent echt berichten over controles en de boetes liegen er niet om.

Er is geen feitcode in de wet Mulder voor het ontbreken van een e-keurmerk op een uitlaat. In gewoon Nederlands: daar kun je dus geen bekeuring voor krijgen! (En mocht je hem wel krijgen, dan dien je een gemotiveerd beroepsschrift in. Zie kader “beroepschrift”)

http://www.uitlaten.com/home/nieuws.html (NIEUWS)
 
Er is geen feitcode in de wet Mulder voor het ontbreken van een e-keurmerk op een uitlaat. In gewoon Nederlands: daar kun je dus geen bekeuring voor krijgen! (En mocht je hem wel krijgen, dan dien je een gemotiveerd beroepsschrift in. Zie kader “beroepschrift”)

http://www.uitlaten.com/home/nieuws.html (NIEUWS)
Ik waarschuw er voor dat er volop bekeuringen worden uitgedeeld voor teveel geluid. Of het onder de Wet Mulder valt, daar gaat het niet om.
 
Ik waarschuw er voor dat er volop bekeuringen worden uitgedeeld voor teveel geluid. Of het onder de Wet Mulder valt, daar gaat het niet om.

Dit staat in de wet:
Vrij vertaald betekent dit dat hij ook moet blijven voldoen aan de geluidseisen van het goedgekeurde type, oftewel: STIL. Maar hoe stel je nu vast of een auto teveel geluid maakt? In de wet staat een nauwkeurig omschreven meetprocedure: de meting moet gebeuren met een gekalibreerde geluidsniveaumeter met voldoende ruimte om de auto op een geschikte ondergrond en met niet teveel achtergrondlawaai (zie kader Het meten van uitlaatgeluid). Bovendien moet worden gemeten met een bedrijfswarme motor en bij stilstaande auto. OP HET GEHOOR VASTSTELLEN DAT EEN AUTO TE LUID IS VOLDOET DUS NIET AAN DE MEETPROCEDURE!

En daar moeten ze aan voldoen.
Voor alle andere, bezwaar indienen.
 
Pasgeleden heb ik trouwens nog tussen politie motoren gereden zonder DB killer.
Mits je inderdaad in een grote controle rijdt verwacht ik weinig problemen hoor.
ik vindt het zelf eigenlijk ook veel veiliger sinds ik de Dominator uitlaat erop heb, vooral met woon werk verkeer wordt je nu ook werkelijk gehoord door automobilisten (ik zie vaak genoeg mensen invoegen zonder de dode hoek goed te checken) deze hebben nu wel door dat ik er rij omdat zij mij horen rijden ook al zien ze mij niet gelijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan