aftermarket uitlaat BMW Funduro F650

Dima1

MF'er
27 mrt 2016
45
0
Vlagtwedde
Sinds eind vorig jaar ben ik in het bezit van een BMW F650 Funduro uit 1999.
Hoewel hij super rijdt en ik er dik tevreden mee ben vindt ik het geluid toch een beetje mild.
Iedereen kent het gevoel wel wanneer je onder een dikke tunnel door rijdt en de motor even laat ''brullen'' haha :] .
Hierdoor ben ik de laatste tijd een beetje aan het rondkijken voor een andere uitlaat.
Heeft iemand mogelijks tips voor mij? het gaat mij vooral erom dat hij gewoon even iets luider is dan het origineel.
Pasgeleden kwam ik op youtube iemand tegen met een zogenaamde Dominator uitlaat op zijn F650 deze klonk wel aardig op het filmpje, kent iemand dit merk?
Alle tips zijn welkom aangezien ik nog niet echt verder hiermee kom.
 
Ik zou toch erg terughoudend zijn met een uitlaat kopen zonder e-keur. Het regent echt berichten over controles en de boetes liegen er niet om.

Een E-keur heeft geen toegevoegde waarde in NL want het is geen eis bij controles. Het geluid wat er uit komt is dat wel. Mijn akra met DB-killer maakt net zoveel geluid (102db) als mijn typeplaatje en waarde op het kentekenbewijs zeggen. En dat is bij 9 van de 10 dempers met db-killer zo, ongeacht E-keur.
 
Een E-keur heeft geen toegevoegde waarde in NL want het is geen eis bij controles. Het geluid wat er uit komt is dat wel. Mijn akra met DB-killer maakt net zoveel geluid (102db) als mijn typeplaatje en waarde op het kentekenbewijs zeggen. En dat is bij 9 van de 10 dempers met db-killer zo, ongeacht E-keur.
:^

Ook aan de kant gezet door een agent (nieuwe Bos demper, met e-keur).

E-keur maakte hem niets uit - db-killer maakte hem niets uit - certificaat van uitlaat goedkeuring maakte hem niets uit. Ze halen er gewoon wat apparatuur bij om het aantal dB te meten. In mijn geval had hij de benodigde apparatuur niet bij zich. E-keur is in bijv. Duitsland een belangrijke factor, in NL niet/minder.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan