Voorvork en clipons Yamaha fzr 1000

texoot

MF veteraan
23 mei 2007
4.036
852
Ik heb een voorvork van een fzr 1000 in mijn projectmotor gezet,en heb daar ook een setje originele clipons bijgekocht.De clipon bestaat uit een gefreesd alu-deel met een stalen buis.In dit alu-deel zit een M8 bout die door de kroonplaat gaat en de clipon vast zet.Er zit verder geen klemming oid.
De bout die de clipon vasthoud zit ook nog eens in rubber,dus de clipons zitten gewoon ruim om de vorkpoot.
Er zit wel een groef in de vorkpoot en er is een kamertje gefreesd in de clipon,moet hier nog iets van een ring tussen?
Als dat zo is,kun je de vork ook niet door de kroonplaat steken om de geometrie te veranderen.
Wie weet raad?
full

full
 
In de vorkpoot van mijn SP zit ook zo'n groef gefreesd, ik vermoed dat daar een soort circlip in moet om te voorkomen dat de poot door de kroonplaat zakt mocht de boel onverwacht loskomen.
Bij mij is die ring weggehaald (door de vorige eigenaar?) en bij jou zie ik hem niet op de tekening.

Wat voor diameter hebben de poten, in het verkoop topic staan nog een paar Gilles clipons voor 50mm.
 
ik denk dat je onderdelen 5 en 6 mist

Yamaha FZR1000C 1990 (L) CALIFORNIA HANDLEBAR - CABLE - buy original HANDLEBAR - CABLE spares online

ken de vork niet, maar waarschijnlijk ga je ze niet kunnen doorsteken.

Ik denk dat je gelijk hebt,het is een rubber ring,met daaronder ws een circlip.In de lijst heet ie ook 'damper'.Die heeft de verkoper niet meegestuurd en hij reageerd ook niet meer.
Ik wacht hem nog even af,mss ga ik wel op zoek naar andere clipons,dan kan ik iig de vorkpoten verstellen.

Vorkpoot is 43mm en de clipons horen bij deze vork.
 
De verkoper van de clipons laat niets meer horen,dus zelf maar wat geknutseld,ook omdat de onderdelen niet meer leverbaar zijn bij de dealer.
Van teflon een paar kraagbusjes gedraaid,één onder en één boven de clipon.Eronder een stalen lagerborgring.Alles zit lekker strak in elkaar en de clipon is spelingvrij :+
full

full
 
Terug
Bovenaan Onderaan