GSX-R '89 upgrade 7/11

Klotsie

Die hard MF'er
8 mrt 2008
254
0
Etten leur
Lang, lang geleden deze streetfighter zo gekocht.


Tijdens het gebruik voor woon/werk wat kleine dingetjes aan veranderd tot dit.




Na enkele jaren veel kilometers woon/werk vond ik het tijd om de boel wat te gaan upgraden. Dit duurt alleen veel langer dan ik toen verwacht had. Hele tijden ook niets aan gedaan en tussendoor een caferacer verbouwd. GS-450 wordt café racer

Maar de laatste tijd weer actiever aan bezig en vond het dus ook tijd er toch maar eens een topic voor te openen.
 
Laatst bewerkt:
Wou er een upsd voorvork in en heb er 1 gevonden van een gsx-r 750 uit '91.
Hoefde hier niet veel voor aan te passen, dus die zat er vrij snel in.

 
Laatst bewerkt:
Het blok pakte ook wat olie en er zat een tikje in, dus het blok is er onderuit gegaan en open gemaakt. Zag er op zich allemaal niet heel slecht uit, maar kwam voor een leuke prijs een gsx-r 1100 blok uit '92 tegen. Die is dus aangeschaft en zal erin gaan komen. Heb hiervoor al een andere carterpan van een bandit zodat ik mijn uitlaat kan blijven gebruiken. Zal binnenkort wat foto's maken van de andere dingen die al gedaan zijn.
 
leuk...ik vraag me altijd af....die gsxr blokken worden al zolang zoveel verhandeld, omgebouwd, verbouwd....


wanneer raken ze nou eens op ? _O-
 
Leuk! Een 7/11 gaat als de brandweer en stuurt goed.
Alleen gaat een 1100 blok met een 750 uitlaat niet werken volgens mij, de carterpan heb je wel nodig om het 1100 blok in net 750 frame te krijgen dacht ik....
 
Leuk! Een 7/11 gaat als de brandweer en stuurt goed.
Alleen gaat een 1100 blok met een 750 uitlaat niet werken volgens mij, de carterpan heb je wel nodig om het 1100 blok in net 750 frame te krijgen dacht ik....

Het 1100 blok paste wel in het frame met de eigen carterpan, alleen zat de uitlaat die ik op de 750 gebruikte er tegen aan. De carterpan van een 1200 bandit heeft veel meer plek aan die kant en nu past mijn uitlaat daar langs. Het is geen originele uitlaat, maar een aftermarket 4-2-1 uitlaat. Hij zit nu alleen nog net tegen het laatste stukje frame aan. Zal de uitlaat dus iets aan moeten passen om het helemaal vrij te krijgen.
 
Verder zaterdag ander setje velgen gehaald. Mijne had een 4,5 achtervelg en heb nu een 5,5. Wil de kleuren wat aan gaan passen en daar past het rood niet meer bij, dus heb ik ook maar een voorvelg gekocht. Kan ik misschien het rode setje altijd nog door verkopen. Vond ze in ieder geval te goed om opnieuw te laten coaten.

Velg past er mooi in met de bijbehorende tandwieldrager en de as en opvulringen van de 4,5 velg. Ben alleen benieuwd of de reactiestang van de achterrem er langs gaat als er een band op ligt.
 
Laatst bewerkt:
Verder heb ik al een undertray gemaakt van alu met daarop de electra zoals die uiteindelijk moet komen.


Stuurpositie aangepast zodat het uitkomt met de voorvorkpoten, contactslot en de nieuwe teller.


De nieuwe switches en handvaten geplaatst met kabels door het stuur en risers.

Rem en koppelings pomp gelijk met het blok gekocht van iemand die stopte met zijn project. Hiervan nu de reservoirs wat cleaner gemonteerd.

En ook de Hel remleidingen hebben hun plekje gevonden.



Koppeling en achterrem hebben dezelfde leidingen, carbon look van Hel met naturel banjo's.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag ook spullen meegenomen voor de carburateurs. Hiervan waren 2 vacuumaansluitingen afgebroken en 1 choke plunjer ook. Bleek dat ze eigenlijk een kabelchoke aansluiting hadden, dus vermoedelijk van een 1100W afkomstig. Ga ze ombouwen naar handbediend, hoeft niet veel voor aangepast te worden.

Ben er ook achtergekomen dat de benzinekraan tegen de kop aankomt, hiervoor moet ik nog even nadenken hoe ik dit op ga lossen.
 
38'S van een W hebben een andere spacing en hebben geen slangen aan de zijkant (hebben geen power jet's)

benzine tank van een 1100 is anders dan die van een 750 (benzinekraan zit op een andere plek,langer plastik benzinekraan ding) en de kraan is ook anders (750 is platter dan die van een 1100)

Als je een tank en kraan van een 750 gebruikt dan komt de kraan net niet tegen de linker olieleiding aan (je kan ook iets van de olieleiding bocht afslijpen maar das niet de mooie manier)
 
Oke, dan zijn ze dus niet van een W, zijn sowieso 40'ers.

Ik heb bij mijn weten wel een tank en kraan van een 750, maar zit inderdaad tegen de linker olieleiding aan. Maar ook wel zoveel dat er nogal veel van de bocht af zou moeten om het vrij te krijgen. Ik zou tank en kraan van '89 hebben, is er misschien nog verschil met andere bouwjaren?
 
Terug
Bovenaan Onderaan