Nokkenas ketting versprongen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmoi

MF veteraan
In memoriam
30 jan 2016
1.298
0
winsum
Om het rare geklop in mijn blok te achterhalen heb ik de motor proberen te starten zonder NAKS. Het rare geklop was inderdaad de ketting geleider en is opgelost.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat de motor niet meer start.. (eerst liep hij als een naaimachine)

Is het mogelijk dat de ketting van tijd af is en hij daarom niet meer wil starten?

Als de startmotor draait geeft de motor af en toe wel een tikje alsof hij aan wil slaan, en na een paar minuten doorstarten is de hele buurt wakker na wat flinke klappen uit de uitlaat.

De motor is een fzr 400 uit 1990

Edit: is het mogelijk om dit te controleren zonder het halve blok open te trekken?
 
Laatst bewerkt:
30 Ampére,dat lijkt haast meer op de hoofdzekering.Op mijn GPZ 1000 RX iig wel.
Maar ja,als die eruit ligt dan doet het licht het idd ook niet....
Zou dat een verklaring kunnen zijn?


Groet,Auke.
 
30 Ampére,dat lijkt haast meer op de hoofdzekering.Op mijn GPZ 1000 RX iig wel.
Maar ja,als die eruit ligt dan doet het licht het idd ook niet....
Zou dat een verklaring kunnen zijn?


Groet,Auke.


Volgens het handboek zit hier de zekering van de lampen. (orgineel 15A)

verder werkt alles behalve het licht zonder deze zekering dus dat lijkt me vrij duidelijk
 
Laatst bewerkt:
Dat zou betekenen dat iemand een 2 x zo zware zekering geplaatst heeft! :o

Dat je een paar ampère omhoog gaat bij een krap bemeten zekerzing ok, maar verdubbelen is een no go en vragen om problemen. Je hoeft niet gek op te kijken als de draadboom begint te roken en als je pech hebt fikt heel je motor af!


Wat betreft de timing herstellen, raadpleeg je handboek wat erbij komt kijken en overweeg of het verstandig is om zelf te doen.
Meestal moeten de nokkenassen eruit namelijk.
Ik vraag mij eigenlijk ook wel af wat je gedaan hebt om de defecte geleider te maken?? Daarvoor moet namelijk ook de distributie/nokkenas ketting los..
 
Dat zou betekenen dat iemand een 2 x zo zware zekering geplaatst heeft! :o

Dat je een paar ampère omhoog gaat bij een krap bemeten zekerzing ok, maar verdubbelen is een no go en vragen om problemen. Je hoeft niet gek op te kijken als de draadboom begint te roken en als je pech hebt fikt heel je motor af!


Wat betreft de timing herstellen, raadpleeg je handboek wat erbij komt kijken en overweeg of het verstandig is om zelf te doen.
Meestal moeten de nokkenassen eruit namelijk.
Ik vraag mij eigenlijk ook wel af wat je gedaan hebt om de defecte geleider te maken?? Daarvoor moet namelijk ook de distributie/nokkenas ketting los..

Wat de electriciteit betreft, moet ik de hele brommer nog eens na lopen, want er is meer wat niet helemaal lekker zit..

Wat de geleider betreft, ik heb de naks handmatig 2 of 3 tikjes uit geduwd zodat de geleider geen speling meer heeft
 
Leuk leuk leuk!!

Vliegwielbout + vliegwielspie helemaal vergruist door het vliegwiel....

Was een mooi eindje opweg met de nokkenassen en toen kwam de krukas om de hoek kijken..
 
N6loDbL.jpg


vRqHfZA.jpg


A5aUahZ.jpg


..
 
Wat regels voor "doe het zelf projecten"

Ken de grenzen van je kunnen.
Bij twijfel, NIET doen.
Lees, leer, kijk VOOR je begint.
Vraag hulp voor het te laat is.
Die "dure" vakman is een stuk goedkoper als je het niet eerst zelf verprutst.
 
Eens, Eens....

iemand een tip waar ik een 'woodruff key' oftewel, het maantje dat het vliegwiel op z'n plek houdt weg kan halen?


Edit: in nederland, ik ze alleen op ebay tegen... (japan / us)
 
Laatst bewerkt:
Motorzaak? Sloper? Of je haalt een donor motor (blok) ;) Kun je ook gelijk zien wat de timing is. Ook zal er een reden zijn dat je borging er zo uit ziet daar is een beste klap voor nodig.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan