Nokkenas ketting versprongen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijnmoi

MF veteraan
In memoriam
30 jan 2016
1.298
0
winsum
Om het rare geklop in mijn blok te achterhalen heb ik de motor proberen te starten zonder NAKS. Het rare geklop was inderdaad de ketting geleider en is opgelost.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat de motor niet meer start.. (eerst liep hij als een naaimachine)

Is het mogelijk dat de ketting van tijd af is en hij daarom niet meer wil starten?

Als de startmotor draait geeft de motor af en toe wel een tikje alsof hij aan wil slaan, en na een paar minuten doorstarten is de hele buurt wakker na wat flinke klappen uit de uitlaat.

De motor is een fzr 400 uit 1990

Edit: is het mogelijk om dit te controleren zonder het halve blok open te trekken?
 
Laatst bewerkt:
-wegbrengen dan ben ik duurder uit als de aanschafprijs, dat is niet helemaal de bedoeling..

Handboek heb ik, dus dan komt het vast helemaal goed :}

Als je een werkplaatshandboek hebt dan kun je toch gewoon de stapjes volgen in het betreffende hoofdstuk?

Uiteindelijk is het allemaal net Lego voor volwassenen. De meeste hoofdstukken beginnen met "ontkoppel de accu". Dat is, onder andere, om ervoor te zorgen dat niet iemand per ongeluk op de startknop drukt :+ .

Ik ben ook geen monteur, maar juist daarom volg ik waar ik het niet weet gewoon de stappen in het handboek...
 
Om het rare geklop in mijn blok te achterhalen heb ik de motor proberen te starten zonder NAKS. Het rare geklop was inderdaad de ketting geleider en is opgelost.

Nu loop ik tegen het volgende probleem aan dat de motor niet meer start.. (eerst liep hij als een naaimachine)

Is het mogelijk dat de ketting van tijd af is en hij daarom niet meer wil starten?

Als de startmotor draait geeft de motor af en toe wel een tikje alsof hij aan wil slaan, en na een paar minuten doorstarten is de hele buurt wakker na wat flinke klappen uit de uitlaat.

De motor is een fzr 400 uit 1990

Edit: is het mogelijk om dit te controleren zonder het halve blok open te trekken?

Ben benieuwd waar jij de tip van naks eruit halen, om een klop te lokaliseren, gelezen hebt :+
 
Niet om je de put in te praten....
Dat de NAKS van één van m'n luxewagens het vertikte dienst te doen.. kwam de olie uit de krukas keerring gezeken ,
en lagen diverse restanten van de NAKS ( en ondefineerbare brokken aluminium ) onder de klepdeksel..

Voor je verder gaat prutsen, trek je klepdeksel er eens af en laat eens zien hoe het er daar uitziet..
 
Niet om je de put in te praten....
Dat de NAKS van één van m'n luxewagens het vertikte dienst te doen.. kwam de olie uit de krukas keerring gezeken ,
en lagen diverse restanten van de NAKS ( en ondefineerbare brokken aluminium ) onder de klepdeksel..

Voor je verder gaat prutsen, trek je klepdeksel er eens af en laat eens zien hoe het er daar uitziet..


Kijk, hier kan ik wat mee! Dankjewel, ik zal dit eerdaags eens controleren
 
Tech_damagedvalves.jpg
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan