Kabelboom XS850

Wimvlis

MF veteraan
Donateur
28 apr 2009
6.161
2.309
Naaldwijk
Al een tijdje bezig met het elektrisch aan de gang krijgen van een XS850 uit 1980. Echter het lukt niet om eea werkend te krijgen '(

De kabelboom is zichtbaar origineel (enige wat eraan gedaan is dat een tweede claxon is afgeknipt).
Wat werkt wel:
- met een extra massadraad is de startmotor aan te sturen
- neutraalschakelaar werkt (signaallampje werkt)
- oliedrukschakelaar werkt (signaallampje werkt)
- grootlicht als deze wordt gebruikt als seinlicht (gewoon licht alleen achter)
- knippers werken niet (wel de signaleerlampjes in het dashboard :? )
- claxon reageert wel (klikt, maar geen herrie).

Zelf een nieuwe kabelboom in elkaar zetten is mij een stap te ver.... (elektra is niet echt mijn ding)

Maar wie kan mij verder helpen...
 
Stap voor stap, punt voor punt nalopen.

Zal wel combi zijn van slecht contact bij een stekker, kapot draadje en defect relais of claxon.
 
Kabelboom is er al uit geweest.

Dat is niet meer te veranderen. Wel daardoor ontdekt dat kabelboom origineel was en feitelijk niet verknipt behoudens de weggeknipte claxon.

Het wordt dus verder zoeken en streng voor streng doormeten.
 
Kabelboom is er al uit geweest.

Dat is niet meer te veranderen. Wel daardoor ontdekt dat kabelboom origineel was en feitelijk niet verknipt behoudens de weggeknipte claxon.

Het wordt dus verder zoeken en streng voor streng doormeten.
Is het niet handiger je storingen 1 voor 1 op te lossen?
 
Het probleem is dat de storingen niet consequent zijn. Want niet altijd zijn de storingen alle storingen aanwezig. Soms heb ik namelijk wel neutraal en oliedruklampje.

Ga dus gewoon stug door met doormeten en proberen te achterhalen wat er nu "dwars" ligt.
 
Het stug doorgaan met zoeken heeft geholpen. Ga nu een nieuw zekeringenkastje bestellen. Op het oog zag het er goed uit, ook bij meten niet bijzonders geconstateerd. Maar vanavond even aan gerommeld en ineens had ik werkende remlichtschakelaars en een herriemakende claxon.

Dank voor de suggesties :} . Ze hebben mij over de drempel geholpen om gewoon door te gaan *D


Nu het grootste deel van de kabelboom werkt is het zorgen dat de rest ook gaat werken (en daar heb ik vertrouwen in omdat ik al geconstateerd dat de neutraalschakelaar, het oliedruklampje en het gewone licht (achter), het startknopje en de verlichting in de tellers werkt.
Knippers en verlichting voorzijde is de volgende fase.
 
Terug
Bovenaan Onderaan