MF Gooi en Vechtstreek Deel 156

Status
Niet open voor verdere reacties.
Niet :')

Zoals het nu lijkt regent het vanavond :') :')

Vrijdagavond was het perfect weer.
Maandag was het prima weer. Gisteravond was het ook droog en vanavond lijkt het te regenen, dus ik zal zo wel gebeld worden dat ie het weer doet :')


Meer koffie :/
 
Van harte Jop!Lastige dit keer.
In basis zou je vertrouwen in het kabinet moeten (kunnen) hebben.
En dus in dit geval geen referendum nodig / ja stemmen.


Voor ons is dit helemaal niet te overzien en dus moet je anderen geloven. Denk ik :?

Hmm wat je zegt over vertrouwen is misschien wel het beste argument om nee te stemmen wat ik zo tegenkom. (Als je n tweede kamer prominent belt, zal ie alles verdedigen, vooral waar je niet naar vraagt :+ en tweede, achter jou zit geen groot propaganda orgaan, je bent n trouwe burger met je eigen mening :} )

Maar het is toch raar dat er tot op de dag van het stemmen eigenlijk niet duidelijk is waar we nou voor of juist tegen stemmen? Dit riekt aan alle kanten en niet stemmen vind ik zonde van onze democratie, maar dan maar lukraak ja of nee aanvinken... :/
 
Ik ga bewust en voor het eerst in mijn leven, niet stemmen. Deze stemronde heeft ook weinig met democratie te maken vind ik, eerder met iemand die de bevolking dwingt te stemmen over iets waar de gewone burger geen zicht heeft over de reikwijdte en consequenties. |( Als dan ook nog eens blijkt dat deze persoon de achterliggende agenda "Europa kapot maken" heeft, ben ik er klaar mee. :r

Overigens heb ik sowieso mijn twijfels over referenda in het algemeen en over dit soort onderwerpen in het bijzonder!

Gelukkig leven we in een land waar je dit soort zaken gewoon op een motorforum kunt ventileren ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat het referendum ooit bedoeld is om dergelijke vraagstukken in aan te bieden.


Maar, ik ga wel stemmen, dat wel. Ik heb er ook wel over nagedacht.
 
:W
Stemmen...ik wilde blanco stemmen (leeg in de bus gooien dus), door de regen naar t stemburo gelopen...sta ik daar zonder ID |( dus maar zonder gedane zaken weer naar huis gegaan.

X, t ziet er nu mooi en droog uit buiten dus wie weet??
 
Meh, schijtweer.
Plus nog een lekkage en een dooie accu, dus laat maar mooi liggen :W

Het zal ook 's een keer meezitten :')




Goeie stempoging iig HC :+
 
Psies, tel je zegeningen. Als het mooi weer zou zijn, dan heb je er pas de pleuris in. :Y

Joppert, van harte met je verjaring. :W
 
.. Als dan ook nog eens blijkt dat deze persoon de achterliggende agenda "Europa kapot maken" heeft, ben ik er klaar mee
Idd lijkt de achtergrond niet Oekranie-nee, maar meer Brussel/EU treiteren.
Wel vreemd blijft dat het een associatie-verdrag betreft met een land waarvan nog steeds niet duidelijk is of zij of de buren de MH17 neerpiefte.
Over referenda - bij het referendum in Utrecht (2002) over de toekomst van het stationsgebied, stemde een ruime meerderheid Visie A; gemeenteraad koos toch Visie 1 (A en 1 .. ook zoiets). Oftewel, zoethoudertjes voor de plebs.
 
van harte Jop *O*

gaat lekker X :') hopelijk niet teveel schade vd lekkage? tijd voor een borrel ;) :9

wel gestemd, maar het hele gebeuren is m.i. gewoon zonde van het geld, met de uitslag gebeurt straks toch geen ene f*ck :') . Geld was beter besteed aan mensen die het echt nodig hebben, verzorgingstehuizen, ouden van dagen, etc.
 
Laatst bewerkt:
Wel.... ze moeten terug naar de tekentafel.
Op zich niet heel verkeerd denk ik. Het goede uit het verdrag komt er evengoed wel.
 
Wel.... ze moeten terug naar de tekentafel.
Op zich niet heel verkeerd denk ik. Het goede uit het verdrag komt er evengoed wel.

Op zich kan ik me er wel over opwinden dat Meneer Thierry Baudet zegt, dat dit een goed begin is van de discussie over een ander europese Unie. En dat was nu net niet de bedoeling van dit referendum... iets met een wolf in schaapskleren en oneigenlijk gebruik van het referendum. :r
 
Het ligt natuurlijk wel iets breder dan enkel de Oekraïne.
Die kunnen trouwens prima hun land gaan verbeteren, dat kan ook zonder onze centen.

Maar ok, iets breder dus.
Ongelofelijk veel mensen zijn ontevreden momenteel. Dat vooral veroorzaakt deze uitslag.
Het vertrouwen in de politiek is dramatisch laag en veel mensen hebben financiële problemen.
Een flink deel loopt achter Wilders aan. Ook een flink deel straft nu de regering af waar ze zelf drie jaar terug voor gekozen hebben.

Zoals ik gisteren al zei... dit verdrag is veel te ingewikkeld voor de gewone mens.
We lopen dus allemaal achter een persoon of groep aan. Stemmen op basis van advies.

Het verdrag zal nu iets aangepast worden lijkt me en dan wordt er met droge ogen getekend.
 
Wat Xtra zegt, het is vooral onvrede. Onvrede over het huidige functioneren van de overheid( Dat is waarom Wilders populair is, het is een symptoom van het falen van de zittende overheid en de frustratie van de burger daarover, niet meer dan dat)

In het geval van het referendum heeft de overheid gefaald in het volledig informeren van de burger over de effecten van het associatieverdrag. Meer dan 'het is goed voor ons én oekraïne' en 'goed voor 1 sterk europa' (en uiteraard 'Putin') heb ik niet gehoord vanuit de politici. Vandaar mijn nee stem. Wil je mijn stem? Dan informeer je maar je bevolking maar eens behoorlijk. En van wat ik vanmorgen lees zijn er veel stemlokalen veel korter open zijn dan verplicht was, dat medewerkers van de stemlokalen actief tegen stemmers hebben geroepen dat er JA gestemd moet worden, en nog veel meer van dit geneuzel, maakt mij een beetje misselijk.

En de laatste zin van Xtra ook... dit referendum wordt terzijde geschoven, en alsnog wordt het associatieverdrag doorgezet.
 
Er zijn betere redenen Paultje ;)

Hopelijk is hij snel terecht. Kan niet naar Syrië zijn vertrokken?
 
Ik geloof je hoor, maar vaak merkt de omgeving dat blijkbaar niet eens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan