Probleempje met Honda carburateurs

BAKO

MF'er
2 mrt 2006
50
1
Nijmegen
Een klassieke fout, geen foto gemaakt voor dat ik het geheel uit elkaar haalde. Nu krijg ik de carburateurs van mn Honda CB900f niet meer in elkaar. Dat wil zeggen ik krijg als ik aan de shoke kabel trek maar de helft van de kleppen in beweging. Heeft iemand een foto van dat deel zodat ik kan zien hoe het moet worden?
 
is het een oude of is het de 'naked fireblade'?

maw , heb je een bouwjaar ?

1983 dus, deze is uit 1982 : KLIK
kijk anders zelf even op die site of er het type (carbs) tussen staan die jij hebt.

succes :)
 
Laatst bewerkt:
Uit 82, een oudje dus. Die site ken ik, ik ben er inmiddels vaste klant :) de tekening is handig maar geeft niet aan wat ik zoek namelijk alles in elkaar. Ik zal morgen een foto toevoegen hoe het er nu bij mij uit ziet. Wellicht is dan direct helder wat er fout zit.
 
Zie hier wat foto's van het probleem.de vraag is vooral, moet dat pinnetje er tussen of er boven/ er onder om alle kleppen tegelijk te laten draaien?
full
 
Laatst bewerkt:
Zie hier wat foto's van het probleem.de vraag is vooral, moet dat pinnetje er tussen of er boven/ er onder om alle kleppen tegelijk te laten draaien? [afbeelding]
Het omgevouwen eindstukje van de veer, moet vallen in de uitsparing van het heveltje, dat een klein stukje verderop zit.

Dat moet ook nog onder spanning.

Je zal die veer een slag strakker moeten draaien, en dan met beleid de boel in elkaar laten haken. Het blijft zitten dmv veerkracht.

Als ik dit zo zie, dan is het logisch dat er iig één gasklep niet mee gaat.

edit: twee kleppen, gezien de andere foto.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik ben aardig op weg, ze draaien nu allemaal tegelijk maar als ik nu aan de kabel trek gaan de kleppen niet mee. Er zit dus nog iets niet goed. Heeft iemand een goede foto/scan van het Haynes handboek (pagina 81)? Op mijn scan zie ik te weinig, maar daar zou het op uitgelegd staan met afbeeldingen.
 
En met de choke uit
full


De kleppen draaien dus niet mee als ik aan de kabel trek. Eenmaal dicht gaan ze wel weer gezamenlijk open bij de uitzetten van de choke. Dit er nog een veereinde verkeerd?
 
Laatst bewerkt:
En met de choke uit[afbeelding]

De kleppen draaien dus niet mee als ik aan de kabel trek. Eenmaal dicht gaan ze wel weer gezamenlijk open bij de uitzetten van de choke. Dit er nog een veereinde verkeerd?
Dat lijkt er wel op.

Al die veren moeten onder spanning staan.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hallo.

Dat kan, maar het is ook een kwestie van afstellen.
Ik heb laatst een beetje hetzelfde probleem gehad bij mijn 900 F en toen heb ik de bouten waar mee de carburateurs aan de verstevigingsplaten zitten een beetje los gedraaid en wat gefriemeld.

Dan liep er net wat ergens een beetje aan waardoor ze bij mij niet meer helemaal goed dicht gingen.

Groeten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan