K seal ervaringen? Ik dicht graag een klein gat in me kop

Ras Bomeny

Rookie
5 okt 2015
12
0
Delft
Beste,

Tijd geleden een topic aangemaakt over een mogelijk lekke koppakking. Nu blijkt dat het inderdaad om een lekke kop gaat. Het lek is heel erg klein gezien er geen witte rook uit de uitlaat komt en het ook nergens langs drupt. De belletjes in het reservoir zijn ook heel erg klein.

Een vriend (monteur geweest) van mij adviseerde mij K Seal om hiermee mijn motor tijdelijk te genezen zodat ik kan blijven rijden en sparen om me kop te repareren. Mijn monteur ( niet prof) adviseerde mij om het niet te doen want het zou ook mogelijk ongewenste kieren dichten in me radiator.

Wat zeggen jullie? Spreek ajb uit ervaring en deel deze.

Groeten,
Bas
 
Ik ben niet bekend met K seal maar ik ga er vanuit dat t n soort van radiatorpil is, zowel vloeibaar dan wel in poedervorm.
Een lekkage op je kop(pakking) ga je hier niet mee dichten omdat die druk bij zeker ontbranding behoorlijk groter is dan de druk in je koelsysteem op bedrijfstemp. En dat middel komt niet op de plaats waar je t wil hebben daar word t nl verdrukt door de lekkage vanuit de cilinder.
En bij oudere motoren waar wel eens door bv kalkafzetting oid al vernauwingen zijn opgetreden zullen deze idd zomaar eens helemaal kunnen gaan dichtzitten met alle gevolgen van dien.
Mocht je overwegen om dit toch te proberen flush je koelsysteem dan goed zodat alle evt vuil eruit is .

Advies, koppakking vervangen.
;)
 
Ik heb deze winter bij exact dit blok de versnellingsbak vervangen.

Blok is eenvoudig om aan te werken en er zijn hele goede wphb van Rotax. Wellicht lukt dit zelfs zonder het blok uit het frame te halen.

Alle pakkingen waren ook nog leverbaar. Ik heb het besteld op de duitse ebay.

Ik zou hem zeker vervangen. In de koelvloeistofleidingen van dit exemplaar zat namelijk ook redelijk wat aanslag, en het zijn dunne slangen. Ik zou er persoonlijk niets ingooien.
 
Wij gebruiken K-seal als wegenwacht om beginnende koppakkingen en uitwendige lekkage's in het koel systeem te dichten (geen slangen) , maar alleen om naar een garage te rijden het is zeker geen definitieve reparatie.
 
Deze producten zijn bedoeld om bijvoorbeeld een kleine radiator lekkage tijdelijk op te lossen. Een lekke koelvloeistof passage in de koppakking is gewoon een lek dat op de juiste manier hersteld moet worden.
 
Laatst bewerkt:
Wat kost een koppakking van zo'n 1 pitter?
Ik zou geen risico's nemen en de koppakking vervangen.
vier tientjes. Ik snap de overweging al niet. Je weet dat hij er definitief uit gaat klappen, dat wil je toch niet ergens in the middle of nowhere?
Hoewel de reputatie van deze blokken op koppakking gebied niet heel best is.
 
Wij gebruiken K-seal als wegenwacht om beginnende koppakkingen en uitwendige lekkage's in het koel systeem te dichten (geen slangen) , maar alleen om naar een garage te rijden het is zeker geen definitieve reparatie.

Heb je ooit een slechte ervaring mee gehad? Dat de k seal dus leidingen of andere dingen heeft gedicht wat niet de bedoeling was?
 
Terug
Bovenaan Onderaan