Gaten in uitlaatbochten FZR600R

El Pollo Diablo

MF veteraan
14 jul 2007
7.122
104
Drechtsteden
Heb dus het volgende, heb een FZR600R uit 95 met nu 112.000km op de teller en hij maakte de laatste tijd al wat meer herrie. Zal wel de wol in de demper zijn die aan het opraken is, dacht ik. Maar tijdens een oliewissel kwam ik er achter dat er (vooralsnog) twee gaten in m'n doorgerotte uitlaatbochten zitten.

Is zoiets nog te lassen? En als ik dan de bochten eraf wil halen, is het dan handig om de bouten waarmee de uitlaten in de cilinders gaan flink in te spuiten met WD40 of iets zodat ik de bouten niet afdraai in de cilinders? Daar ben ik namelijk best huiverig voor.
 
Het ligt aan de staat van de uitlaat. Soms valt het nog wel dicht te lassen of er een plaatje overheen vast te lassen. Als het echt rot is zal het gat alleen groter worden. Laat er even een GOEDE lasser naar kijken (Beun de haas maakt het gat waarschijnlijk alleen groter...)

Inderdaad niet onverstandig om de bouten even een paar keer goed in te spuiten in de kruipolie
 
volgens mij zit je hier toch wel lang genoeg om het besef te hebben dat het noemen van wd40 niet bevorderlijk is voor de inhoud van de reacties die je gaat krijgen... zie hier ;)

full8791722.jpg
 
Uitlaten en uitlaatbochten waar door slijtage de gaatjes in gekomen zijn, zijn lastig te lassen.

Er is dan vaak een grote plek al erg dun en kwetsbaar geworden, en op het zwakste plekje zit dan al een gaatje.

Om het moment dat je maar in buurt komt met een las-ding, smelt het omliggende materiaal voor je ogen weg.

Het zal er vanaf hangen wat de staat van het materiaal is. Misschien is het nog een beetje dicht te bakken, misschien werkt een extra plaatje (zodat je buiten de zwaktste plek wat kunt lassen).
 
volgens mij zit je hier toch wel lang genoeg om het besef te hebben dat het noemen van wd40 niet bevorderlijk is voor de inhoud van de reacties die je gaat krijgen... zie hier ;)

[afbeelding]
:^

Kruipolie werkt wat beter dan wd-40. En vooraf alvast inspuiten is een goed idee.
Er is ook kruipolie met shock-effect. Die koel sterk af, tijdens het inspuiten.
 
volgens mij zit je hier toch wel lang genoeg om het besef te hebben dat het noemen van wd40 niet bevorderlijk is voor de inhoud van de reacties die je gaat krijgen... zie hier ;)

[afbeelding]
:^ Als het niet meer lasbaar is een nieuwe rvs bochtenset erop zetten. Kost even wat, maar het geld dat je niet weggooid met afschrijving (dat heeft zo'n FZR niet meer) moet je toch ergens aan besteden ;)
 
'Pap de lasser' is ironisch bedoeld, hoop ik :)

Uitlaten en uitlaatbochten waar door slijtage de gaatjes in gekomen zijn, zijn lastig te lassen.

Er is dan vaak een grote plek al erg dun en kwetsbaar geworden, en op het zwakste plekje zit dan al een gaatje.

Om het moment dat je maar in buurt komt met een las-ding, smelt het omliggende materiaal voor je ogen weg.
Het is nu weer gasdicht, dus ironisch bedoeld, niet zo. Volgens jouw bericht hierboven was het lastig :+
Onderkuip past nog prima.
 
Terug
Bovenaan Onderaan