Bougie honda cb600f?

gracedh

Rookie
16 jan 2016
11
0
Goededag,

Hierbij wil ik jullie iets vragen. Ik sinds kort een honda cb600f uit 2000. Nu wil mijn motor niet meer starten na schoonmaken, rode knop is het niet, accu wat ik kon zien zag ik niet iets raars. Nu denk ik dat iets met bougie is, maar kan iemand mij vertellen waar deze zitten? Op mijn scooter weet ik ze zo te vinden maar op mijn motor ff niet. En ja motor en scooter 2 verschillende dingen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt. *D
 
full


Rode pijltje bij slang vd radiateur.

Door de knieën, dan zie je vanaf de zijkant, onder de tank, de bougiedoppen zitten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goededag,

Hierbij wil ik jullie iets vragen. Ik sinds kort een honda cb600f uit 2000. Nu wil mijn motor niet meer starten na schoonmaken, rode knop is het niet, accu wat ik kon zien zag ik niet iets raars. Nu denk ik dat iets met bougie is, maar kan iemand mij vertellen waar deze zitten? Op mijn scooter weet ik ze zo te vinden maar op mijn motor ff niet. En ja motor en scooter 2 verschillende dingen.

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen alvast bedankt. *D

Wat bedoel je met niet meer starten?

A> De startmotor draait niet
B> De startmotor draait wel maar de motor slaat niet aan.
 
Oke.... een leuk klusje dus 😉.... kan het misschien iets anders zijn waardoor die nu wilt starten... het maakt helemaal geen contact.
Tja, je verhaal is niet heel duidelijk/specifiek.

Oftewel: het antwoord dat je kunt krijgen is: kan van alles zijn. :)

Ik zou niet direct een bougie probleem verwachten na poetsen. Laat staan alle vier.

Begin bij het begin.

Wat doet het wel, wat doet het niet?

Zekeringen nakijken.
 
Oke het is ook niet heel duidelijk mijn verhaal sorry. Ik heb donderdag er nog mee gereden, dat zeg niks natuurlijk weet ik... ik heb gisteren handmatig mijn motor schoongemaakt met een emmer er overheen afspoelen.
Nu probeerde ik gisteren mijn motor te starten, dus aanzetten en koppeling en startknop indrukken. Maar het wil helemaal geen contact maken. Dus ik hoor geen geklik/geluid dat hij contact wilt maken. Rode knop is het niet.

Ik heb al meerdere malen aan en uit gezet, ene keer wel mijn dagteller aan en andere moment niet.
Knipperlichten 1x deed het alleen de rechterkant en even later beide kanten.

Ik hoop dat het wat duidelijker is?
 
Oke het is ook niet heel duidelijk mijn verhaal sorry. Ik heb donderdag er nog mee gereden, dat zeg niks natuurlijk weet ik... ik heb gisteren handmatig mijn motor schoongemaakt met een emmer er overheen afspoelen.
Nu probeerde ik gisteren mijn motor te starten, dus aanzetten en koppeling en startknop indrukken. Maar het wil helemaal geen contact maken. Dus ik hoor geen geklik/geluid dat hij contact wilt maken. Rode knop is het niet.

Ik heb al meerdere malen aan en uit gezet, ene keer wel mijn dagteller aan en andere moment niet.
Knipperlichten 1x deed het alleen de rechterkant en even later beide kanten.

Ik hoop dat het wat duidelijker is?
Dat lijkt op een electrische storing, waarschijnlijk door het water.
 
Oke dank jullie wel voor reacties en tips.. dan moet ik een druppellader halen.... bij deze dan ook maar gelijk even vragen welke druppellader voor een leuk prijsje?
 
Rond de 12V, liefst rond de 12,5 volt.

Verder zou ik als ik jou was ook even kijken of je de motor wel in de Neutraal hebt staan, als je de motor wilt starten terwijl deze in de 1 of 2 staat dan kan dit ook niet, tenzij je de koppeling intrekt. Ook wil de motor niet starten als hij op de zijstander staat en je hem in een versnelling hebt.

Dus; controleren of hij in de N staat.
Maar hij doet dus helemaal niets als je op de knop drukt?
 
Laatst bewerkt:
Rond de 12V, liefst rond de 12,5 volt.

Verder zou ik als ik jou was ook even kijken of je de motor wel in de Neutraal hebt staan, als je de motor wilt starten terwijl deze in de 1 of 2 staat dan kan dit ook niet, tenzij je de koppeling intrekt. Ook wil de motor niet starten als hij op de zijstander staat en je hem in een versnelling hebt.

Dus; controleren of hij in de N staat.
Maar hij doet dus helemaal niets als je op de knop drukt?
Naast de killswitch lijkt me dit de eerste vraag.
Gaan er lampjes aan en uit als je de jiffy bedient? Veranderd er iets als je start met de koppeling ingeknepen?
Ik gok dat er water in de jiffy schakelaar zit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan