kleppendeksel pakking vervangen, hoe?

5 apr 2016
7
0
ik heb een opel corsa en ik wil mijn kleppen deksel vervangen kan ik dit zomaar doen wat moet ik hier allemaal voor doen bijvoorbeeld moet ik de olie dana er ook uit laten en er later schonen in doen en moet ik ook anderen dingen vervangen als ik alleen de kleppendeksel wil vervangen
 
okee dan weet ik dat om de olie eruit te laten lopen draai ik gewoon de filter eraf en dan loopt het eruit nieuwe filter beetje insmeren met oude olie en er weer op draaien daarna begin ik aan die deksel eraf draaien paking er tussen uit nieuwe erin en weer vast draaien dan doe ik er weer schonen olie in er klaar
 
okee dan weet ik dat om de olie eruit te laten lopen draai ik gewoon de filter eraf en dan loopt het eruit nieuwe filter beetje insmeren met oude olie en er weer op draaien daarna begin ik aan die deksel eraf draaien paking er tussen uit nieuwe erin en weer vast draaien dan doe ik er weer schonen olie in er klaar
ja zo zou ik het doen is niet zo moeilijk daarna rijden als het niet lekt is het goed anders moet je nog een keer insmeren mag ook met nieuwe olie
 
okee dan weet ik dat om de olie eruit te laten lopen draai ik gewoon de filter eraf en dan loopt het eruit nieuwe filter beetje insmeren met oude olie en er weer op draaien daarna begin ik aan die deksel eraf draaien paking er tussen uit nieuwe erin en weer vast draaien dan doe ik er weer schonen olie in er klaar
Er zit een aftapbout in het carter.

Maar als ik het zo lees, lijkt het me niet verstandig dat je zelf dingen gaat doen, no offence :)
 
Ik heb zelf een Corsa, weliswaar een nieuwer model (XE ecotec uit 2000) maar ik ben wel bekend met dat 1.4i type blok. Ik denk dat de meeste mensen die wel eens gesleuteld hebben aan wat dan ook hem nog behoorlijk goed dicht zouden krijgen als ze de klus met hun ogen dicht moesten doen :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan