Brunox spray van motor verwijderen

Leonie93

MF'er
5 apr 2016
34
0
Hallo allemaal,

Ik heb al even rondgezocht maar zonder resultaat.
Afgelopen december heb ik mijn eerste motor gekocht en om hem voor de winter te beschermen tegen regen/pekel etc. heb ik wat onderdelen ingespoten met brunox spray.

Maarrr.. Nu het mooie weer er bijna aan komt wil ik hem weer laten shinen, alleen kom ik er niet helemaal achter hoe ik die spray kan verwijderen (want mooi is het zeker niet).

Ik heb van meerdere mensen gelezen dat ze de spray gebruiken dus hoop dat iemand mij kan helpen! De vokgende keer zal ik beter kijken als ik wat gebruik ^^

Groetjes Leonie :)
full
 
Laatst bewerkt:
Ik weet dat je het direct na aanbrengen/gebruik nog kunt schoonmaken met aceton (van je kwast of als je gemorst hebt), maar ik denk dat het na drogen/uitharden niet meer mogelijk is.. Kan het mis hebben, maar volgens mij is dit spul wel vrij definitief :) (als in, niet even achteraf met een sopje er weer afhalen).
 
Ik heb het net met warm water een beetje week laten worden en dan lukt het me om er wat af te krabbelen al gaat het heeeeeel langzaam.
Van terpetine word het telkens iets vager, al met al heb ik al heel wat gepoetst en het gaat de goede kant op.. Al gaat het traag zit er goddank vooruitgang in!
 
Je zou dus nog eens aceton kunnen proberen op een stukje. Let wel op, volgens mij zijn aceton en rubber geen vriendjes van elkaar. Dus wellicht handig om het weg te houden bij je keerringen (voordat je van het ene probleem in het andere valt).

Aceton is het spul waarvan Brunox zelf in de handleiding zegt dat je het kunt gebruiken om de boel af te doen (als het nog niet opgedroogd is, maar misschien wordt het gewoon lastiger maar werkt het nog steeds wel).
 
Je zou dus nog eens aceton kunnen proberen op een stukje. Let wel op, volgens mij zijn aceton en rubber geen vriendjes van elkaar. Dus wellicht handig om het weg te houden bij je keerringen (voordat je van het ene probleem in het andere valt).

Aceton is het spul waarvan Brunox zelf in de handleiding zegt dat je het kunt gebruiken om de boel af te doen (als het nog niet opgedroogd is, maar misschien wordt het gewoon lastiger maar werkt het nog steeds wel).


Aan aceton zat ik toevallig nog te denken alleen ben ik bang dat aceton het chrome/ijzer beschadigd..?
 
Terug
Bovenaan Onderaan