motorblok Triumph Thruxton (2012)

RB01

Rookie
9 apr 2016
1
0
Purmerend
Beste motorvrienden,

Ik was de gelukkige bezitter van een mooie Thruxton uit 2012. Vorig jaar gekocht met schade en er een unieke caferacer van aan het maken.
Daarbij hoort het zwart poedercoaten van de carterdeksels.

De case en theorie zover:
Helaas lijkt er coating aan de binnenzijde van de deksels te hebben gezeten.
Door de hitte van de olie is de poeder daar in opgelost en heeft de olieleidingen verstopt.
Vermoedelijk krukaslagers beschadigd.
Vermogen en oliedruk vielen weg.

Twee opties lijkt me:
-blok volledig uit elkaar halen en reviseren
-ander blok kopen

Vragen:
-iemand hier tips of suggesties over of ervaring mee?
-suggesties voor een 2e hands blok?
 
Allereerst, vette bike en gaaf idee!

Maar ik snap niet zo goed waarom je een nieuw blok zou kopen als je nog niet weet of je krukaslagers beschadigd zijn.

Zou je dat niet eerst uitzoeken ?, ervan uit gegaan dat je dat zelf kan omdat je zegt: blok uit elkaar halen en reviseren.
 
ben het wel eens met hierboven.
en als je een gebruikt blok koopt, weet je ook niet wat je krijgt.
bovendien zullen de thruxton efi blokken niet voor het oprapen liggen en dus ook niet goedkoop zijn.
 
Als TS schrijft dat het coaten hoort bij het Caféracer-idee dan lijkt mij dat het is laten doen.
Was er onlangs niet iemand op het forum die zijn koppelingskorf heeft laten poedercoaten? Die mag het dan wel in de gaten gaan houden.

Wat bovengaande betreft zou ik ook eerst de staat van mijn huidige blok bekijken,wie weet is de schade te overzien en kijken kost niks behalve tijd, [ervan uitgaande dat je dat zelf kunt idd]en naar een ander blok omzien kan altijd nog.

Groet,Auke.
 
Terug
Bovenaan Onderaan