Honda CBR600 lekt brandstof, hulp nodig de oorzaak te vinden

Thwizzle

MF'er
26 mrt 2015
153
63
Amersfoort
Beste motorliefhebbers,

Vanmorgen rook ik benzine in de hal van het appartementen complex en het werd sterker naar mate ik bij de motorstalling kwam. Eenmaal daar zag ik een plas benzine onder mijn motor liggen.
De motor stond op het schuine standaard en druppelde wat benzine. Het ging niet hard en er zit ook nog een beetje in de tank, het zal een liter of 2 maximaal zijn geweest. Enfin, ik heb de motor op de bok gezet met een tuiltje eronder. Toen hij rechtop de bok stond stopte het lekken al. Ik heb daarna de zij-kappen verwijderd om te vinden of er iets nat was. De brandstofpomp. Die zit in een rubberen houder die weer aan het frame hangt. In dat rubber was het ook erg nat en de geur was duidelijk benzine.

Nu nog de vraag, wat is er kapot? Mijn zwager zegt dat brandstof pompjes goed gebouwd zijn en niet gauw kapot gaan of lekken. Hij stelde voor de slangetjes te vervangen aangezien die na 19 jaar toch best lichte scheurtjes kunnen hebben. Als tweede optie noemde hij dat de vlotten..? vol kunnen zitten. Als die hun brandstof niet kwijt kunnen komt het er ook op de raarste plekken uit.. Nouja, heeft iemand zoiets meegemaakt of een idee wat het zou kunnen zijn?
 
Beste motorliefhebbers,

Vanmorgen rook ik benzine in de hal van het appartementen complex en het werd sterker naar mate ik bij de motorstalling kwam. Eenmaal daar zag ik een plas benzine onder mijn motor liggen.
Ik ken de situatie niet maar is het wel verstandig (en toegestaan) om je motor daar te stallen?


Ow ja, check je benzineoliepeil alvorens je start er zou zomaar een flinke hoeveelheid benzine in kunnen zitten.
 
Laatst bewerkt:
Ik vermoed dat bovenstaande bedoelt dat je je oliepeil moet controleren of dat niet plotseling is gestegen wegens benzine in je carter.In dat geval idd niet starten.

Groet,Auke.

Ik heb de motor al wel gestart en dat ging prima. Had de kraan dicht om ervoor te zorgen dat de slangetjes en het filter geen benzine meer zouden hebben. Het lekken stopte dus vanmorgen al, nadat ik de motor rechtop zette.
 
Brandstof pompjes kunnen gaan lekken, vele geven de schuld aan de
toevoegingen aan benzine van tegenwoordig.
Daar kunnen de oudere motoren wat slechter tegen ( sommige )

Slangetjes kunnen ook gaan lekken.. Maar..
Als ie rechtop staat en niet lekt.. zo ik toch eerder de pomp verdenken..
Of een carb die overloopt ( maar geen idee of die bij jou motor erg in de buurt zit van het pompje )
Vloeistof kan vreemde trajecten afleggen
 
Brandstof pompjes kunnen gaan lekken, vele geven de schuld aan de
toevoegingen aan benzine van tegenwoordig.
Daar kunnen de oudere motoren wat slechter tegen ( sommige )

Slangetjes kunnen ook gaan lekken.. Maar..
Als ie rechtop staat en niet lekt.. zo ik toch eerder de pomp verdenken..
Of een carb die overloopt ( maar geen idee of die bij jou motor erg in de buurt zit van het pompje )
Vloeistof kan vreemde trajecten afleggen

Ja het gekke is, hij lekte vanmorgen toen hij schuin stond. Toen ik hem recht zette stopte het. Daarna weer schuin gezet en toen lekte hij niet meer. Zou het iets eenmaligs kunnen zijn?
 
Gooi de tank eens vol of blaas hem op (mond-op-tankdop) en kijk dan weer: Het kleine beetje extra druk kan de aanleiding zijn om weer te gaan lekken.

Ik heb een lekkende brandstofpomp eigenlijk nog nooit meegemaakt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan