Uitlaten Honda cb750 k4 verwijderen

Ed_cb750

Rookie
10 apr 2016
1
0
Gent
Goedemiddag!

Sinds vandaag member van dit forum, waarvoor vele dank!

Me even voorstellen: Ik ben man van 28 jaar. Vroeger tal van mini 4 takt gehad, en sinds enkele maanden in het bezit van een Honda cb 750 k4 voor restauratie.

Nu ben ik bezig de bike te demonteren, maar ik heb dus wat problemen met de uitlaat.
Ik slaagde er reeds in de 4 metalen gekartelde ringen rond de basis van de uitlaat te verwijderen, maar krijg nu de uitlaten niet over de metalen aanzetstukken aan de koppen.
Heb de looked wel al wat kunnen openen. Had gedacht dan maar met de aanzetstukken te verwijderen maar die vijzen zijn helemaal kapotgedraaid. Heb reeds de uiterst linkse deels kunnen losmaken door met een hamer op de voorbocht te slaan, met echter resulterende schade eraan.. Foto is miss diidelijker! Iemand enige tips?! Alvast hartelijk dank!!
full
 
Hallo.

Flink wat kruipolie en met een brander goed heetstoken.
Oh een een Cb 750 uit 74 is gewoon een k2.
De k4 is in europa nooit geleverd ( tenzij jij een import hebt natuurlijk )

Groeten en succes ermee.
 
Op dit plaatje zie je trouwens een flens (nr2), heb je die ook al los?
honda-cb750-four-k4-usa-muffler_bighu0105f1315_b6a6.jpg



Anders: kruipolie ertussen en nachtje laten staan, dan volgende dag warmstoken en je tikt hem er zo vanaf.
Wel easy met de kruipolie (dus geen hele sloot) anders heb je fik.

Als je geen brander hebt maar wel geduld kan je het ook doen met een verfafbrander in de hoogste stand.
 
Laatst bewerkt:
Hoi Ed.
Zo te zien zit er bij jou een 4 in 1 uitlaat onder?
Zo ja,ik had hetzelfde probleem met mijn K6.
Het moeilijke zit erin dat de buitenste bochten iets schuin naar buiten lopen waardoor ze klemmen.
Ik weet niet meer hoe ik het precies heb gedaan maar het was iets met aan de buitenste bochten trekken en wrikken terwijl je ze ook een beetje opzij trekt.
Ik heb er toentertijd ook behoorlijk mee lopen kloten maar op een gegeven moment floepten ze er zo van af.
Probeer het maar(en heb geduld) :/

Succes en groetjes van Dirk. :W
 
zitten je bochten niet onder in een losse hearder, dan die losmaken en de pijpen een voor een uit de cilinders halen, dat pijpje wat je nu los probeert te maken kan dan blijven zitten
 
zitten je bochten niet onder in een losse hearder, dan die losmaken en de pijpen een voor een uit de cilinders halen, dat pijpje wat je nu los probeert te maken kan dan blijven zitten

Dat klopt, meestal zitten die door de jaren heen knoeper vast en wil je zei eigenlijk met een slagschroevendraaier losmaken. ( verzonken kruiskop )
Die kun je nu niet gebruiken met de bochten op hun plek.

Om de losse uitlaatflenzen los te krijg wil je zoveel mogelijk dingen in je voordeel laten werken en de uitlaatbochten eraf halen is daar een van.

De uitlaatbochten kunnen er heus wel af met wat kruipolie en een aardige hoeveelheid hitte.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan