Digitale snelheidsmeter storing

motroman

Rookie
13 jan 2016
14
0
TILBURG
Beste bikers,

Ik heb een erg vervelend probleem. Sinds paar maanden bezit ik een Aprilia Dorsoduro 750 uit 2008.

Motor had geen mankementen alles deed het gewoon perfect. Vandaag ging ik ff paar rondjes doen maar mijn digitale snelheidsmeter deed opeens heel gek.

Hij werkte gewoon niet meer, als ik bijvoorbeeld max 60 reed, sprong hij opeens naar 244 km/u daarna weer naar 0 km/u.

Echter super raar, kortom hij werkt voor geen meter meer, hij lijkt wel dronken...

De andere opties doen het gewoon, abs lichtje etc. brandstof lichtje, brandstofverbruik, ik kan gewoon door het menu scrollen, tijd, statistieken alles doet het gewoon, toerenteller ook, behalve me snelheid meter... ik snap er geen bal van...

Ik las ergens dat je tijdens het wassen misschien een kabeltje los kan spuiten...kan dit kloppen???

Heeft iemand ook zo een probleem gehad met een Aprilia??

please let me know... dit is me eerste motor en vind het heel raar..........


dank en groet,

Motroman
 
Kabeltjes horen gewoon vast te blijven zitten als je de motor afspuit. Natuurlijk nooit te dicht met de hogedruk spuit erop maar houd iets van 40-50 cm afstand, en houd de spuit zo, zoals regen ook op je motor zou komen. Op die manier kun je de hele motor afspuiten dat moet probleemloos kunnen!

Pas op met ketting en lagers e.d. nooit met hogedruk daarop spuiten. En je radiator ook niet anders gaan de lamellen kapot.
 
Laatst bewerkt:
kabeltje kan verschoven zijn..
is het een sensor metert?
dus niet een met mechanische aandrijving?
dan kan het zijn dat je pick-up sensor verschoven is..
geen idee waar dat ding bij jouw brommer zit, maar ik had een aprilia en nadat ik een andere remschijf gemonteerd had reed ik vaak 60 op de snelweg, soms stond ik ook stil (met de wind wapperend in mijn haar..)
dan gaf de metert ook 180 aan....in de woonwijk..
 
Terug
Bovenaan Onderaan