Enorm stotteren tijdens het rijden

ThomK

MF'er
19 jul 2015
164
11
Apeldoorn
Krijg langzamerhand een beetje een punthoofd van mijn Monster 800 IE. Paar weken geleden helemaal laten afstellen bij Biggelaar. Compleet met custom mapping op ECU. Voorzien van termi's en een open K&N filter.

Vanuit Oisterwijk dikke 100km naar huis gereden en niks aan de hand. Daarna nog paar kleine ritjes gedaan en ook niks aan de hand.

Vandaag een stuk gereden en merk dat de motor vaak in een keer inhoudt. Alsof ie geen benzine krijgt en dan een halve sec later wel. Qua toeren gebeurt het niet echt bij eenzelfde toerental. De ene keer kan ik ook rustig bij 3000 toeren in zijn 3 rijden, de andere keer houdt ie in als een dolle.

Wat kan dit zijn? Dacht eerst wellicht dat tank vacuum trok maar zag geen bubbels bij openen. Had overigens net Shell V-Power getankt maar lijkt me sterk als t dat is. Nu wel halve tank Euro98 erbij gedaan maar doet t nog steeds. Irritante is dus dat t niet constant is.

Iemand hier een idee?
 
Laatst bewerkt:
Waarom blijf je niet gewoon bij de originele ECU zonder custom mappings etc en al die mods...
Motor is toch snel zat als die origineel is ? Je roept alleen maar problemen op met het tunen.

Ik zou terug gaan naar standaard ECU en standaard papieren luchtfilter en de aanbevolen bougies.
En alleen nog maar Euro95 tanken.
 
Krijg langzamerhand een beetje een punthoofd van mijn Monster 800 IE. Paar weken geleden helemaal laten afstellen bij Biggelaar. Compleet met custom mapping op ECU. Voorzien van termi's en een open K&N filter.

Vanuit Oisterwijk dikke 100km naar huis gereden en niks aan de hand. Daarna nog paar kleine ritjes gedaan en ook niks aan de hand.

Vandaag een stuk gereden en merk dat de motor vaak in een keer inhoudt. Alsof ie geen benzine krijgt en dan een halve sec later wel. Qua toeren gebeurt het niet echt bij eenzelfde toerental. De ene keer kan ik ook rustig bij 3000 toeren in zijn 3 rijden, de andere keer houdt ie in als een dolle.

Wat kan dit zijn? Dacht eerst wellicht dat tank vacuum trok maar zag geen bubbels bij openen. Had overigens net Shell V-Power getankt maar lijkt me sterk als t dat is. Nu wel halve tank Euro98 erbij gedaan maar doet t nog steeds. Irritante is dus dat t niet constant is.

Iemand hier een idee?

I.d.d. contact opnemen met Biggelaar, onlangs iets soortgelijks meegemaakt na het afstellen van een Monster S4R.

Overigens is het vacuüm trekken van de tank doorgaans niet iets dat je kunt zien.
 
Waarom blijf je niet gewoon bij de originele ECU zonder custom mappings etc en al die mods...
Motor is toch snel zat als die origineel is ? Je roept alleen maar problemen op met het tunen.

omdat het kan ?

Mijn cbr1100XX is wellicht ook snel zat, maar als ik de kans krijg bouw ik er ook nog een turbo bij op.

Wat rij jij eigenlijk voor motor ?
 
omdat het kan ?

Mijn cbr1100XX is wellicht ook snel zat, maar als ik de kans krijg bouw ik er ook nog een turbo bij op.

Wat rij jij eigenlijk voor motor ?
Oh, ik dacht dat jij wel plezier in motorrijden had, nu blijk je zo'n toercaravan te hebben. Je bent nu zeker ook vrienden met onze bandenboer?
Zo jammer, ik moet nu echt een paar punten aftrek toedienen -O-

:+
 
Waarom blijf je niet gewoon bij de originele ECU zonder custom mappings etc en al die mods...
Motor is toch snel zat als die origineel is ? Je roept alleen maar problemen op met het tunen.

Ik zou terug gaan naar standaard ECU en standaard papieren luchtfilter en de aanbevolen bougies.
En alleen nog maar Euro95 tanken.

Omdat ie zonder custom ecu en originele uitlaten een stuk minder lekker rijdt. Onderin toeren niet fijn te rijden. Heeft niks met snelheid te maken maar met rijdbaarheid
 
Vandaag een stuk gereden en merk dat de motor vaak in een keer inhoudt. Alsof ie geen benzine krijgt en dan een halve sec later wel. Qua toeren gebeurt het niet echt bij eenzelfde toerental. De ene keer kan ik ook rustig bij 3000 toeren in zijn 3 rijden, de andere keer houdt ie in als een dolle.

Een jaar geleden had m'n motor vrijwel dezelfde symptomen. Na wat zoekwerk bleken de accu en spanningsregelaar hun beste tijd wel gehad te hebben. Beide onderdelen vervangen en het probleem was weg. 'T is de moeite waard om te controleren, kost als het goed is niet zo heel veel moeite.
 
Aarrgh ik word gek

- accukabels en massakabel gekeken of ze goed vastzaten
- relais langs accu doorgemeten
- accuspanning gemeten bij 3000 toeren om te kijken of spanningsregelaar niet teveel volt geeft.

Allemaal goed dus daar kan t niet aan gelegen hebben.

En tot overmaat van ramo doet mijn display verlichting t niet meer. Schermpjes werken nog wel maar de verlichting dus niet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan