Motor start niet meer

PatrickSoler

MF veteraan
16 apr 2015
2.390
9
Leiden
Hallo allemaal,

Ik heb gister nieuwe stadslichten (led) en nieuwe dimlichten (Philips Diamond Vision H4) in mijn FZS600 gezet.
De lampen werkten goed, heb 'm alleen niet meer gestart. Vanochtend toen ik 'm wilde starten startte hij niet. Het neutraal lampje brand wel en hij maakt wel een geluid als ik op het startknopje druk. De accu is dus niet helemaal leeg. Heeft iemand hier een verklaring voor en zou aanduwen een optie zijn?

Alvast bedankt!
 
lampen aan laten staan?
aanduwen kan , accu opladen of overstarten

Nee ik ben er zeker van dat ze uitstonden, de lampen gaan namelijk automatisch uit als ik het contact uitdraai. Wel laat ik de schakelaar altijd op aan staan, maar dit moet gewoon kunnen aangezien ik er nooit problemen mee heb gehad. Heb de lampen in totaal wel een kwartier aangehad zonder de motor aan te hebben, maar dit is toch niet genoeg om de accu leeg te laten lopen? Ik heb een druppelader liggen, laadt dat genoeg?
 
Waarschijnlijk bij het uitproberen van je nieuwe lampen je accu te veel uitgeput. Kan erg snel gaan bij een kleine motoraccu. Rij je normaal wel regelmatig of was dit weer de eerste keer na lange tijd? Dan is het namelijk niet zo gek dat je accu zo leeg is.
 
Heb de lampen in totaal wel een kwartier aangehad zonder de motor aan te hebben, maar dit is toch niet genoeg om de accu leeg te laten lopen?

Jawel. Als je accu al niet meer 100% is kan dat zeker wel genoeg zijn.


Ik lees nu dat ie weer loopt nadat de druppellader erop geweest is.
Wellicht handig je accu een door te (laten) meten, weet je gelijk of ie nog goed is of aan vervanging toe is.
 
Terug
Bovenaan Onderaan