Onderdelen voorvork Anodiseren, werkt het?

DennyzfR6

MF veteraan
3 mei 2004
2.849
22
Puttershoek
Beste,

Ik ben op zoek naar mensen met ervaring omtrent het anodiseren van bijvoorbeeld de kroonplaat, T-Stuk onder en ook de onderzijde van de voorvork (waar de glijbussen in steken)

Het aluminium is imo vrij grof en ik vraag me af of dit nou een success zou zijn of niet?
Het gaat in deze om een Ducati Monster S4RS

Zijn er mensen die dit geprobeerd hebben en/of weten?

De poten van de voorvork zijn reeds zwart geanodiseerd.
Alvast bedankt!
 
Ik weet vanuit mn vorige werk (lieten veel alu annodiseren en soms ook een setje poten), dat je de buizen van de vork eerst het beste met de hand kunt stralen en dan pas laten annodiseren. Dan hecht het beter. Hoe het precies zit met std giet kroonplaten durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar giet aluminium weet je nooit wat de samenstelling is dus is lastig om dat te laten annodiseren. Lastig in de zin van kleurvast is mij verteld.
 
Mijn voorvork ook jaren geleden zwart laten anodiseren.Ook asopnames laten doen,is gietalu maar het gaat wel.Poosje in bak met olie laten staan dan worden ze wat mooier.Tis nogal een poreus geheel dus neemt makkelijk olie op.Als je het een beetje onderhoud met siliconespray ziet het er goed uit.
Als je de buizen laat anodiseren moet je ze niet stralen,daar worden ze niet mooier op.Anodiseer bedrijf die bereidt ze zelf wel voor.Je straalt dan eventueel mooi freeswerk verrot.
full
 
Mijn voorvork ook jaren geleden zwart laten anodiseren.Ook asopnames laten doen,is gietalu maar het gaat wel.Poosje in bak met olie laten staan dan worden ze wat mooier.Tis nogal een poreus geheel dus neemt makkelijk olie op.Als je het een beetje onderhoud met siliconespray ziet het er goed uit.
Als je de buizen laat anodiseren moet je ze niet stralen,daar worden ze niet mooier op.Anodiseer bedrijf die bereidt ze zelf wel voor.Je straalt dan eventueel mooi freeswerk verrot.[afbeelding]

Aah dankjewel! Nice ook met die pics erbij.
Vraag je nog, heb je het gietalu wel laten stralen?
Dankjewel!

Mooie remklauwen ook ;)
 
Laatst bewerkt:
@hans zx10, wij hebben toen voor iemand zn crossvork poten moeten laten annodiseren en hij had ze alleen schoon gemaakt, laten annodiseren alleen de annodiseur zelf was er niet tevreden over en heeft toen gezegt dat ie t spul maar eens moest stralen en daarna nog een x gedaan en toen was hij er zelf wel over te spreken
 
@hans zx10, wij hebben toen voor iemand zn crossvork poten moeten laten annodiseren en hij had ze alleen schoon gemaakt, laten annodiseren alleen de annodiseur zelf was er niet tevreden over en heeft toen gezegt dat ie t spul maar eens moest stralen en daarna nog een x gedaan en toen was hij er zelf wel over te spreken

Tip van flip,

Dus alles netjes demonteren, stralen en daarna pas wegbrengen om te annodiseren. Het stralen zal het oppervlak denk ik ook gladder maken. Klinkt op zich wel logisch.
 
@hans zx10, wij hebben toen voor iemand zn crossvork poten moeten laten annodiseren en hij had ze alleen schoon gemaakt, laten annodiseren alleen de annodiseur zelf was er niet tevreden over en heeft toen gezegt dat ie t spul maar eens moest stralen en daarna nog een x gedaan en toen was hij er zelf wel over te spreken

Ik heb heel wat laten anodiseren,veel spullen die bijv goud geanodiseerd waren en zwart moesten worden.Wat ik weet is dat het eerst gedeanodiseerd wordt,daarna etsen en dan inkleuren met zwart.Misschien dat een echte kenner hier meer over kan vertellen.
Heb wel eens een setje Marchesini velgen laten stralen alleen van die mooie freessporen was weinig nog te bekennen.
 
ik heb het ook bij HK laten doen, heel mooi resultaat al zeg ik het zelf


Ik zal er straks even een belletje aan wagen. Het wordt een projectje voor na het seizoen. Maar dan weet ik of ik in de tussentijd wel of niet moet gaan zoeken naar een gefreesde (en dure) kroonplaat etc, of dat het anodiseren wel een optie is.

PS, zouden de brembo monoblocks ook geanodiseerd kunnen worden denken jullie?
 
Laatst bewerkt:
Ik zal er straks even een belletje aan wagen. Het wordt een projectje voor na het seizoen. Maar dan weet ik of ik in de tussentijd wel of niet moet gaan zoeken naar een gefreesde (en dure) kroonplaat etc, of dat het anodiseren wel een optie is.

PS, zouden de brembo monoblocks ook geanodiseerd kunnen worden denken jullie?

De monoblocks zijn ook gietwerk op de echte raceklauwen na,die zijn gefreesd maar daar hangt een prijskaartje aan.Die van mij zijn ook gefreesd(zie foto boven)maar zijn geen monoblocks maar kunnen wel een andere kleur krijgen hoewel deze nu vernikkeld zijn.
 
De monoblocks zijn ook gietwerk op de echte raceklauwen na,die zijn gefreesd maar daar hangt een prijskaartje aan.Die van mij zijn ook gefreesd(zie foto boven)maar zijn geen monoblocks maar kunnen wel een andere kleur krijgen hoewel deze nu vernikkeld zijn.

Aah oké. Goede info. Dan gaan we dat op een andere manier oplossen. Heb inmiddels HK gesproken en het zou idd wel moeten lukken. Stralen maakt het mooier. Maar kunnen zij zelf niet regelen. De prijs van het anodiseren (indicatie) viel me alles mee. Wel gaven zij inderdaad aan dat de kleur doffer zou zijn en niet zo diep zwart.zoals ook te zien is bij Hans
 
Terug
Bovenaan Onderaan