Haaks ventiel achterwiel afgeknapt

lennart0r

MF veteraan
11 jan 2012
4.307
1.101
Twente
Zoals de titel zegt is Vanochtend mijn metalen ventiel afgeknapt bij het oppompen en de motor (triumph 955i) heb ik met lege achterband achtergelaten bij het tankstation, mooi klote.

Het lijkt erop dat het ventiel is geïntegreerd in het wiel, ziet er naar mijn snelle inschatting niet uit alsof je hem eruit kan schroeven, maar dat weet ik niet zeker.

Is dit makkelijk te repareren? Kan ik een nieuw ventiel kopen en erin schroeven langs de kant van de weg? Of moet ik het achterwiel eruit halen en langs een motorzaak?
 
A) Doe je goed, een ventiel afbreken ;)
B) Misschien naar het bedrijf gaan die de band en ventiel geplaatst hebben? het is dus even de vraag hoe oud het geheel is en of je bon nog hebt.
C) Zoals Erwinko meld, de band moet op zijn minst van de rand gedrukt worden voordat je er aan de binnenkant bij kan. Dus wiel moet er even uit.

Als je de band ook al oud genoeg is en/of versleten kun je dit natuurlijk ook in 1 keer doen.

db
 
Zoals de titel zegt is Vanochtend mijn metalen ventiel afgeknapt bij het oppompen en de motor (triumph 955i) heb ik met lege achterband achtergelaten bij het tankstation, mooi klote.

Het lijkt erop dat het ventiel is geïntegreerd in het wiel, ziet er naar mijn snelle inschatting niet uit alsof je hem eruit kan schroeven, maar dat weet ik niet zeker.

Is dit makkelijk te repareren? Kan ik een nieuw ventiel kopen en erin schroeven langs de kant van de weg? Of moet ik het achterwiel eruit halen en langs een motorzaak?


In de ootoo naar de pomp, wiel er uit schroeven en met het wiel naar de bandenboer :Y
 
Laatst bewerkt:
En voor t idee, zo ziet het er ongeveer uit:

haaks-ventiel-alu-div-kleuren-8887_4.jpg


Dus vooraf juiste maat ventiel meebrengen, en juiste sleutel of dop voor montage.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Triumph heeft ook haakse ventielen in de "spaak". Die heeft vrijwel niemand op voorraad......

En als het wel zo'n "normaal" haaks ventiel is: hoe heb je die in hemelsnaam afgebroken gekregen? Daar moet je fors kracht voor gebruiken..... Of is alleen de borgmoer maar losgetrild in de velg?
 
Hij zit niet in de spaak, maar op de 'normale' plek in het wiel. Ik weet niet of je dat bedoelt? Het ventiel was wat verbogen op een of andere manier en het aluminium had weinig kracht nog om af te scheuren.
 
Met dank aan Goedhart ben ik weer voorzien van een werkend achterwiel. Ik had nog wel ff de pechhulp gebeld, maar er toch voor gekozen om te sleutelen bij het tankstation op 1,5 km van m'n huis. Heb zelfs nog wat kilometers kunnen maken vanavond. Iedereen bedankt voor de ondersteuning!
 
Terug
Bovenaan Onderaan