Elektra probleem Yamaha MT03 660

eboo

MF'er
29 okt 2005
104
0
Castricum
Hallo, ik heb een naar probleem met mijn MT03 van 2007.
Om hem te "pimpen" heb ik mijn richtingaanwijzers eraf gehaald en gespoten. Ze toen weer gemonteerd, en nu doet mijn dashboard helemaal niets meer. Ook loopt mijn accu leeg. In 2 dagen gaat deze van vol naar 7 volt. Ik heb alles al weer eens los gemaakt en weer bevestigd, maar geen resultaat.
Heeft iemand hier op MF misschien een idee wat er aan de hand kan zijn?
Alvast bedankt voor de suggesties.
Eboo
 
Ik zou niet weten wat er verkeerd aangesloten zou kunnen zijn, elk knipperlicht heeft 1 stekkertje, dat maar op 1 manier past. En ze werken ook nog.

Na opladen staat de accu al 2 dagen op 12.58 volt. Ik heb wel al een nieuwe accu gekocht, maar durf hem er niet zo in te zetten.
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten wat er verkeerd aangesloten zou kunnen zijn, elk knipperlicht heeft 1 stekkertje, dat maar op 1 manier past. En ze werken ook nog.

Na opladen staat de accu al 2 dagen op 12.58 volt. Ik heb wel al een nieuwe accu gekocht, maar durf hem er niet zo in te zetten.
Het kan niet aan de raw aansluitingen liggen. Die zijn pas aangesloten als je contact aan staat.
wat heb je allemaal los gehad? Meet eens wat voor lekstroom je hebt vanaf de accu.
 
Alleen de knipperlichten zijn eraf geweest. Hoe meet je de lekspanning van de accu? Toen ik merkte dat mijn dashboard het niet meer deed, heb ik die er ook afgehaald en de stekkers met contactspray ingespoten. Maar dat hielp dus niet.
 
Wat heb ik gedaan vanmorgen, de lekstroom gemeten (met contact uit) en deze gaf -105 op 200m. toen 1 voor 1 de zekeringen er uitgenomen, en bij de zekering voor de kilometerteller, klok en startblokkering, viel de waarde naar 0. Ik heb toen mijn dashboard eraf gehaald en toen gaf mijn multimeter ook 0 aan.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn teller de stroomverbruiker is, en deze echt kapot is?
 
Wat heb ik gedaan vanmorgen, de lekstroom gemeten (met contact uit) en deze gaf -105 op 200m. toen 1 voor 1 de zekeringen er uitgenomen, en bij de zekering voor de kilometerteller, klok en startblokkering, viel de waarde naar 0. Ik heb toen mijn dashboard eraf gehaald en toen gaf mijn multimeter ook 0 aan.

Kan ik hieruit concluderen dat mijn teller de stroomverbruiker is, en deze echt kapot is?
Goed bezig *O*
Een stroom van 0.1A zal een 10Ah accu in 100 uur geheel leeg trekken dus dat zal zeer waarschijnlijk de oorzaak zijn. |controleer de stekkers en bedrading eerst op kortsluiting. Misschien is er een spannigsregelaartje o.i.d.in je tellerunit kapot. Dan is deze nog wel te maken.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Goed bezig *O*
Een stroom van 0.1A zal een 10Ah accu in 100 uur geheel leeg trekken dus dat zal zeer waarschijnlijk de oorzaak zijn. |controleer de stekkers en bedrading eerst op kortsluiting. Misschien is er een spannigsregelaartje o.i.d.in je tellerunit kapot. Dan is deze nog wel te maken.

Thanks, Stekker en bedrading zien er goed uit, maar hoe kom ik erachter of er een spanningsregelaartje in de unit defect is, en dan nog de vraag hoe is dit gekomen? Zat al te kijken naar een andere unit, man wat zijn die dingen duur.
 
Thanks, Stekker en bedrading zien er goed uit, maar hoe kom ik erachter of er een spanningsregelaartje in de unit defect is, en dan nog de vraag hoe is dit gekomen? Zat al te kijken naar een andere unit, man wat zijn die dingen duur.

Je kunt ze laten repareren bij Carmo. Foto opsturen is vaak al voldoende voor hun om vast te stellen of ze het kunnen repareren.
 
Thanks, Stekker en bedrading zien er goed uit, maar hoe kom ik erachter of er een spanningsregelaartje in de unit defect is, en dan nog de vraag hoe is dit gekomen? Zat al te kijken naar een andere unit, man wat zijn die dingen duur.
Iemand die wat kennis heeft van elektronica even laten kijken.
Als je even langs komt wil ik wel even voor je kijken of ik het kan herstellen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Iemand die wat kennis heeft van elektronica even laten kijken.
Als je even langs komt wil ik wel even voor je kijken of ik het kan herstellen.

Top aanbieding van je, maar volgens mij woon je zowat aan de andere kant van het land, dus even langs gaan ligt wat lastig. maar zeer zeker bedankt voor het aanbod.
 
Terug
Bovenaan Onderaan