Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

E09 zijn mijn favoriete allroad banden als ik prijs in rekening breng. Ook voor hier.
 
Voor een allroadtrip in mei zat ik te denken aan de T63 van Michelin.
Maar die mitas e09 lijken bijna hetzelfde. Over de Michelins heb ik goede verhalen gehoord, maar ze zijn wel wat duurder dan de mitas.
Misschien die mitas e09 eens wat beter bekijken als ik het zo lees van jullie.
Maar waarom zouden ze in Nederland niet aan te raden zijn?
 
Laatst bewerkt:
Persoonlijke mening over de T63?
Wat een kutband is dat. Volkomen onberekenbaar en onvoorspelbaar in het offroad. De ervaringen komen waarschijnlijk vooral van asfaltrijdende mensen die voor hun eerste offroadritje deze band ooit aangeraden hebben gekregen maar nooit iets anders hebben geprobeerd. Zelf veel offroad en rallye gereden op Michelin Desert, was 1000 keer beter dan de T63 (Desert is gevaarlijk glad op asfalt trouwens), tot ik er eentje kreeg met vulcanisatiefoutjes en kennis maakte met de 'service' van Michelin. Kort gezegd: zak maar lekker in de stront... Vanaf dat moment nooit, nooit meer Michelin voor mij en moest ik op zoek naar iets anders. Kwam toen op de Metzeler Karoo uit. En dat ding beviel me voor een iets zwaardere allroad eigenlijk nog beter dan een Desert. Heerlijk te driften en veel controle, hele leuke offroadritten op allerlei ondergronden mee gereden. Ook de Pirelli MT21 rallycross beviel me best aardig (als achterband; niet als voorband. Aan de voorkant kies ik altijd een wat aggressievere nop)

Natuurlijk nog liever een echte offroadband, maar ik heb dan ook de luxe van 2 sets wielen.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ter voorbereiding op mijn IJslandtrip nu ook alvast wat ijs opgezocht :+ Allroadband was nu op sommige momenten ook wel wekom geweest _O- Tenere mocht lekker warm in de winterstalling blijven, die heeft al genoeg afgezien.

full

full
 
Laatst bewerkt:
IJs heb ik thuis ook, geen motor bij nodig.
strawberry-cheesecake-detail.png


Maar dit is tenminte een mooi uitzicht. *D
Blijf je in Frankrijk of doe je ook nog bijvoorbeeld Italië en Zwitserland aan?
 
Nee hier blijft het bij, meeste passen zijn natuurlijk afgesloten dus om via de snelweg en drukke autowegen de Alpen te doorkruisen had ik weinig zin in. Het is nu overal stervensdruk omdat het vakantietijd is, de passen die open zijn leiden naar de wintersportgebieden en daar is het gekkehuis. Zit nu in de Jura, morgen richting Vogezen en dan weer langzaam terug. Ik wilde proberen of het kan, in de winter naar de Alpen, en het kan :]
 
Ja die staat er en ze hebben me er niet afgejaagd toen ik erop ging zitten.
Hard zadel, maar wel erg gaaf dat ding. :]
 
Laatst bewerkt:
Ja die staat er en ze hebben me er niet afgejaagd toen ik erop ging zitten.
Hard zadel, maar wel erg gaaf dat ding. :]
Dit jaar helaas niet in de gelegenheid om naar Utrecht te gaan, maar de T7 had ik toch graag in het echt gezien! Hoe is de zithoogte, vergelijkbaar? :]
 
Hij stond op een plateau en je mocht er niet op, dus daar heb ik me netjes aangehouden... Foto's mislukt omdat mijn telefoon op het punt van overlijden staan. Hij ziet er wel top uit, maar duidelijk een concept. De rally-look is leuk, maar ik ben benieuwd wat er uiteindelijk van overblijft.
 
Ik ben donderdag geweest, uiteraard ook gekeken naar de T7.
Ik vind het maar een godsgruwelijk lelijk ding.
PHOTO_20170223_112144_zpsnombutzg.jpg

PHOTO_20170223_112128_zpsj9sjkkzk.jpg
 
Ik heb 'm donderdag ook mogen bekijken, het is niet mijn smaak!

Deze wel.....MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso RC :] op slag verliefd (tot ik de prijs hoorde -O- )

full
 
Ik heb 'm donderdag ook mogen bekijken, het is niet mijn smaak!

Deze wel.....MV Agusta Turismo Veloce 800 Lusso RC :] op slag verliefd (tot ik de prijs hoorde -O- )

[afbeelding]
Zonder stickers is die nog mooier. :)
Maar zoveel geld voor een 800cc, echt bizar.
De Guzzi mgx21 vind ik ook erg gaaf.
Miste bij aprilia wel de motoren, er stonden er maar 3 of zo. Was best benieuwd naar de nieuwe shiver 900. Die er dus niet stond... -O-
 
Had op de stand van MDI nog een mooie hepco&becker tanktas met Quick-lock systeem op de kop getikt.
Vandaag bij het monteren kwam ik erachter dat hij niet ging passen, in meest naar achteren positie komt het stuur er nog tegenaan. En de contactsleutel wordt onbereikbaar.
Die gaat dus weer retour MDI.

Gebruikt iemand een tanktas met een Quick-lock systeem dat wel past?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even bij Enduristan rondgekeken voor tassen, maar het model waar ik naar zocht vond ik in het echt iets te klein. Wel blij dus dat ik eerst even ben gaan kijken. Groter model schijnt in maart uit te komen, dus even afwachten nog.

Ben nog even wezen buurten bij de organisatie waarbij ik de IJsland reis geboekt heb en nog ergens wat folders over reizen naar Rusland meegenomen. Ook lang staan en zitten kletsen bij kennissen en collega's die her en der op stands stonden.

Verder even gekeken bij die show met de motoren in die bol, en de steile wand vind ik ook altijd leuk om even te kijken. Voor de rest niet heel veel spectaculairs gedaan, ik was rond 13:00 binnen en rond 18:00 had ik het wel weer gezien.
 
Heb de T7 ook gezien vandaag en als Tenere fan zie ik hier weinig perspectief in, het heeft meer van een Rally motor. Maar wie weet waar ze uiteindelijk mee komen.......en wanneer(2018?nee toch zeker!). Afwachten dus. Voorlopig(en waarschijnlijk langer) lekker doorkachelen met mijn 660 Tenere! Zag nog een mooie XChallenge BMW staan en verder ben ik nog steeds liefhebber van de Triumph Scrambler, maar ook de Yamaha SCR950 is leuk(geen offroad, maar scrambler-retro machines).
 
Heb de T7 ook gezien vandaag en als Tenere fan zie ik hier weinig perspectief in, het heeft meer van een Rally motor.

Daarom verwacht ik ook dat van die rally look uiteindelijk weinig over zal blijven. De scherpe kantjes zullen er ongetwijfeld vanaf gaan om de motor meer geschikt te maken voor dagelijks gebruik. Anders zal de afzetmarkt veel te klein worden om er een goed lopende motor van te maken denk ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb nog even bij Enduristan rondgekeken voor tassen, maar het model waar ik naar zocht vond ik in het echt iets te klein. Wel blij dus dat ik eerst even ben gaan kijken. Groter model schijnt in maart uit te komen, dus even afwachten nog.

Ben nog even wezen buurten bij de organisatie waarbij ik de IJsland reis geboekt heb en nog ergens wat folders over reizen naar Rusland meegenomen. Ook lang staan en zitten kletsen bij kennissen en collega's die her en der op stands stonden.

Verder even gekeken bij die show met de motoren in die bol, en de steile wand vind ik ook altijd leuk om even te kijken. Voor de rest niet heel veel spectaculairs gedaan, ik was rond 13:00 binnen en rond 18:00 had ik het wel weer gezien.

Met welke organisatie ga jij naar Ijsland? Ik ben nu aan het plannen om gewoon de Smyrilline ferry te nemen met nog iemand. Maar mss dat die organisatie nog andere leuke pakketten aanbied voor me
 
Terug
Bovenaan Onderaan