Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Kwam vanmiddag nog een Tenere tegen op de dijkjes hier bij Assendelft/Heemskerk, een zwarte met hoog spatbord. Daar achter een XT660R. Iemand van hier?
 
Ik heb een vraagje over de knipperlichten op mijn Ténére. Mijn aftermarket knipperlichten achter zijn helaas kapot gegaan. Nu wilde ik ze gaan vervangen door orgineel lijkende knipperlichten van Vicma.

Maar ik merk dat de kabel te kort is! Ligt dit aan de knipperlichten of heeft de vorige eigenaar lopen rotzooien met de aansluitingen? Als het aan de knipperlichten zelf ligt dan stuur ik ze terug en haal ik echte yamaha knipperlichten!

3 foto's:





 
Nou, als ik dat zo zie zou ik zeggen dat de draadjes aan je knippers te kort zijn. Die stekkers liggen gewoon zoals ze horen te liggen.
Hoeveel kom je tekort? Een optie zou nog kunnen zijn om ze wat hoger te monteren, staat ook wat beter.
 
Ik kom ongeveer tot de kont van de motor en zou dan nog naar beneden moeten. Dus zelfs al zou ik de knipperlichten hoger willen monteren dan lukt dat niet. Wel een goed idee trouwens. Iemand een idee wat de normale knipperlichten van Yamaha kosten? Ik weet toevallig dat een setje led lichten van Yamaha 130 euro kost.
 
Ik kom ongeveer tot de kont van de motor en zou dan nog naar beneden moeten. Dus zelfs al zou ik de knipperlichten hoger willen monteren dan lukt dat niet. Wel een goed idee trouwens. Iemand een idee wat de normale knipperlichten van Yamaha kosten? Ik weet toevallig dat een setje led lichten van Yamaha 130 euro kost.

Ik dacht tussen de € 15,- en € 20,- per stuk.
 
Bij LED knipperlichten heb je ook een aangepast knipperrelais nodig he, of minstens een ballastweerstand. Kost niet de wereld (ebay), maar je moet er wel even aan denken. Anders gaat de zaak veel te snel knipperen.

Die knippers die je nu hebt, zijn dus gewoon niet de juiste.
 
Bedankt voor de antwoorden. Ik ga dinsdag langs de dealer en zal meteen hier op het forum vermelden wat de prijs is van de knipperlichten!
 
Het zijn universele knippers, meerdere merken gebruiken ze (bijvoorbeeld Triumph op de street triple).
Zijn ze misschien niet ook ergens anders verkrijgbaar dan bij de dealer? Kan wellicht wat €€€€ schelen.
 
De mijne staat bij zn nieuwe eigenaar weer te koop. 10000 km erbij op een rotke door iran.
 
Heerlijk weer, dus weer wat kilometers gemaakt en gelijk de nieuwe bandjes "los" gereden. Rijden heel anders dan de Scouts, deze Avon Trailriders(logisch waarschijnlijk....). Eerste indruk positief!
full
 
Nette band hoor, maar mij net iets te veel weggericht profiel. Ik hou het vooralsnog voor mijn wegwielen op de Scout, of eventueel een uitstapje naar Metzeler Karoo 3, ook fijne allrounders!
 
Als mijn scouts op zijn denk er over
Om de avon Trekrider te proberen.
Ik heb goede ervaringen met het merk Avon.
Zowel voor motor als auto.
 
Ik blijf voorlopig lekker bij de Heidenau's. Moet ook wel, er ligt net een verse set op dus ik kan nog wel even vooruit. Alleen voor IJsland komende zomer ga ik waarschijnlijk eens kijken naar de Mitas E09.
 
Hoop dat ik morgen even tijd heb om die van mij af te maken. Wordt wel tijd nu, hij heeft nog nooit zo lang in winterstalling gestaan maar ik kwam gewoon niet aan het onderhoud toe. Maar inmiddels is dat grotendeels klaar, dus deze week afmaken moet lukken.
 
Laatst bewerkt:
En ik heb mijn nieuwe No Toil-filters binnen. Dat ziet er een stuk hoopgevender uit dan die Pipercross eigenlijk. Die viel zelfs gemonteerd op de motor uit elkaar. Meteen geolied en een gemonteerd. Hopen maar dat deze wel heel blijven.

Over 2 weken even de noppenwielen eronder en dan is hij klaar voor de Warme Sjoko. ;)
 
Laatst bewerkt:
Ook ik ben bezig geweest van het weekend!
Ketting/tandwielen (16-45 van OTR), nieuwe banden (Heidenau K76), luchtfilter, olie + filter voor de winter al vervangen.

full


Van het weekend nog een extra schakelaar aangesloten om de breedstralers/verstralers los te bedienen. Vorige eigenaar had er twee breedstralers opgezet, Halogeen H3, deze hebben m'n Noorwegen reis niet overleefd en zijn nu vervangen door H3 LED's. Om de breedstralers zat een plastic beschermkapje, maar die overleefden de eerste takken al niet, nog een poging gedaan ze te repareren, maar nu verder zonder bescherming om de breedstralers. Met de halogeen lampen erin vond ik het geen toevoeging aan het zicht in het donker, maar ik werd wel veel beter gezien.

Heb een LED-bar gemonteerd, idee ontstond nadat we in het donker de tent nog moesten opzetten en dat met zaklampen en maneschijn toch niet altijd even snel ging. Het was ook gewoon leuk om eraan te knutselen.

Nu een extra schakelaar toegevoegd, zodat de LED-bar los kan van de breedstralers, zodat ik tegenliggers niet verblind. Ben er zelf vrij blij mee :)

full

full

full

full
 
Laatst bewerkt:
Rij nu iets meer dan een jaar met de XT en ben er dik tevreden mee!
Afgelopen jaar rit naar Toscane via route Napoleon erg mooi en nog een keer los naar de Alpen kon het niet laten, veel passen gereden ( col d'iseran op de foto ).

Deze zomer weer een grote route door Europa rijden :]

DSC_1043_zpsptglrzyi.jpg
 
Sprak vandaag Corné van Meel(VanMeelMotoren, Yamaha Exclusief Dealer, Made) en die wist te vertellen dat de nieuwe Tenere op basis van het conceptmodel T7(met het MT-07 2-cilinder blok) in het najaar gepresenteerd wordt(waarschijnlijk op de Eicma in Milaan). Daarnaast komt Yamaha op korte termijn met nog meer nieuwe modellen, waaronder ook een allroad op basis van het 3-cilinder blok van de MT-09. Dan zal de 2-cilinder Tenere waarschijnlijk vanaf begin 2018 leverbaar zijn. Ben benieuwd wat het uiteindelijk wordt!
 
Staar je maar niet blind op die T7 hoor, wat er uiteindelijk uit komt lijkt daar waarschijnlijk zelfs in de verte niet eens op. Super Tenere debacle ligt me nog veel te vers in het geheugen om ook maar een klein beetje enthousiast te zijn.
Ik ben niet in het minst benieuwd naar dat ding, zal het wel zien als hij er is. En dan nog: de Tenere kan nog jaren mee en is veel te leuk, dus voorlopig komt er geen andere.
 
Terug
Bovenaan Onderaan