Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Niet specifiek van het zadel, maar op deze foto kan je het wel redelijk goed zien:

Het ging mij voornamelijk om het opvullen van die zitkuil. Door die kuil zakte ik steeds een beetje onderuit waardoor ik teveel op mijn onderrug ging hangen, en dat vond ik niet prettig. Nu nergens meer last van. Ik heb hem laten opvullen met schuim wat steviger is dan het originele, want dat vond ik ook een beetje te slap.


Dus jouw zadel ziet er ongeveer zo uit? dan ga ik die hawk ook eens benaderen. Ik vind dit er goed uitzien.

Deze trouwens al bekend? Een korte test van de T7 door motorrad; testen ze hier nou een prototype of komt deze zo op de markt (denk nog steeds van niet).

 
Laatst bewerkt:
Vast al veel over geschreven, maar ik kan zo snel geen goed antwoord vinden:

Welke navigatie hebben jullie? ik zoek een navigatie voor Europa, zowel voor motor als MTB te gebruiken. Moet robuust zijn en ook zandwegen/paden/ed in binnen en buitenland herkennen.

hoor graag!!

Ik had een oude TomTom Rider, maar nu gebruik ik "Here WeGo" voor op de iPhone. Heb hem ook laatst gebruikt voor op de mountainbike, nu weet ik niet of hij de ruige paadjes op een mountainbike-parcour pakt, maar meestal staan die wel goed aangegeven met bordjes. Je kan op de app dan aangeven of je met de auto, te voet of te fiets wil gaan. Werkte goed voor mij!

Here WeGo werkt ook goed met een intercom op de motor, dan praat de app tegen je als je je telefoon niet kan zien. Heb hem op vakantie in de tanktas zitten en bij korte stukjes binnen Nederland heb ik hem in mijn motorjas zitten, dus dat vind ik wel ideaal.

Met "Offline Maps" zijn we vorig jaar naar Noorwegen geweest en alles daarmee genavigeerd. Volgens mij is die app nu helemaal veranderd, maar daar weet ik het fijne niet vanaf.

Bovenstaande geldt natuurlijk alleen als je je telefoon wil gebruiken als navigatie, Here WeGo is gratis voor de iPhone en Offline Maps ook voor Android. :)
 
Ik heb een zumo 340, maar die is te groot voor de mtb. Misschien een garmin etrex een optie voor je?

Veel hangt af van de kaarten natuurlijk

Ik heb een Etrex voor het hiken, deze zal voor de MTB ook prima zijn maar met de motor lijkt het me niet zo heel handig. Beetje te klein denk ik.
 
~testen ze hier nou een prototype of komt deze zo op de markt (denk nog steeds van niet).



In het filmpje vertellen ze een keer of 3 dat ze een proto testen.... Dit ding komt zo echt niet op de markt. De marketing afdeling draait overuren daar om iedereen gek te maken. ;)
 
Ze geven nu wel aan dat hij eind dit jaar op de Eicma gepresenteerd wordt en vanaf begin 2018 leverbaar wordt. Alle voorgaande berichten hadden het pas over 2019, dus wie weet komen ze toch een jaar eerder.
 
Spannend, ben benieuwd naar je ervaringen! Niet dat ik nog terug kan, alles is toch al betaald :+

Hoe lang ga je?
totaal 12 dagen waarvan 8 rijden. Hadden er eigenlijk 9 moeten zijn maar vaarschema van de boot is aangepast waardoor ik motor pas op vrijdag op kan balen ipv donderdag
 
en zojuist de bepakte brommert ingeleverd in de haven. Eerst naar het kantoortje met alle papieren (ingang verstopt achter een rij containers :') en daarna met de vrachtbrief naar de loods waar ik de motor achter in het verdomhoekje mocht plaatsen bij nog een aantal andere motoren. Al met al heeft het alles bij elkaar daar 15 minuten gekost ongeveer.

19656923_1937230859624158_2061972117714790795_n.jpg

(lege)tanktas niet op de foto want die zit in de zijkoffer :P

Om nog even in te haken op de discussie over zadels: Zoals op de foto te zien rij ik gewoon met het standaardzadel met een kralenmatje erop. Ik vind dat veel beter zitten dat het Kahedo zadel wat ik ook geprobeerd heb (en weer verkocht heb). Kralenmatje was 30 USD oid via beadrider.com en zorgt er niet alleen voor dat er lucht en dus ventilatie tussen het zitvlees en je zadel zit maar vanwege alle XTrillingen is het ook meteen een massagestoel ter bevordering van de bloedsomloop _O-
 
Veel plezier, geweldige reis lijkt mij.

Bedankt voor jullie input voor de navigatie. Ik concludeer dat ik niet weg kom met een fiets navigatie (staan de autowegen zeker niet op) en een motornavigatie kost .... erg veel. Maar eens even kijken wat ik doe..
 
Beste mensen, ik lees her en der wat over een xt660z van een bepaald bouwjaar die met 30000 problemen krijgt met de versnellingsbak door een fout. Welke bouwjaren/modellen hebben hier last van?
 
2009 model

Het is echter een probleem wat zich maar zeer sporadisch voordoet, volgens mij nog geen 5 bekend hier op het forum (waarvan 1 MT-03 met zelfde blok). Ik zou me er niet te druk om maken.
 
Ok, want ik heb er een uit 2009. Kan ook zijn dat deze in 2009 op kenteken is gezet en het een 2008 model is...hoe zou je dat kunnen achterhalen?

Ps gisteren weer even de motor gepakt.. wat een top motor, geweldig. Ook veel bekijks. Ik vind de motor trouwens best vlot. Wellicht hebben de uitlaat, powercomander en k&n toch effect. .
 
Gewoon even Yamaha Nederland bellen. Die vertellen je exact wanneer de motor van de band is gerold.
Zoals al gezegd niet meteen druk om maken. Het is maar een enkeling die er last van heeft op 30-40.000 km.
 
Ook dat wordt steeds lelijker en minder interessant... Eerste berichten hebben het alweer over minstens 10 cm lager dan de T7 proto, en gewicht ergens tussen 210-220 kg. Laat maar.
 
Ik zou zeggen, wacht eerst even af wat de uiteindelijke motor gaat worden. En het is natuurlijk belangrijk wat je met je motor wil gaan doen. Het lijkt mij duidelijk dat Yamaha met de XT700Z Ténéré geen hardcore offroad motor voor ogen heeft, maar een allroad adventure motor(die term gebruikte ze ook voor 660Ténéré!). Je kunt je natuurlijk afvragen wat Yamaha beoogde met de T7 als teaser, als de Ténéré uiteindelijk heel anders wordt? Misschien komen ze ook wel met een meer offroad gerichte uitvoering? We zullen het allemaal hopelijk snel zien en horen. Wat ik van mijn dealer begrijp, zal de XT700Z in het najaar gepresenteerd worden en op de Eicma in Milaan staan. En vanaf begin 2018 in de showroom.
 
Een Ténéré is natuurlijk ook een fijne toermotor, geschikt om lange afstanden te overbruggen.
Dus ja, het is en blijft een compromis.
Van mij mag ie ook wel heel wat kilo's afschudden en minder topzwaar zijn om offroad makkelijker te rijden, maar op vakantie vind ik de motor juist heel fijn zoals ie nu is (op het originele zadel na).

Ik ben ook benieuwd wat het uiteindelijk wordt, maar kopen doe ik em toch niet. :+
 
Ik geloof dat ze toch een mooi toestel gaan uitbrengen, ze zullen ook wel doorhebben dat bij Honda met de Africa twin een mooi succes is geboekt. Uiteraard moet het een motor die prijs/kwaliteit heeft en zullen er uiteindelijk mindere punten aan gaan zijn. In ieder geval ben ik toch blij dat ik de xt660 terug heb gekocht en laat de andere mensen maar de kinderziektes uit het nieuwe model ontdekken. Dan kan ik bij vervanging van de mijne een mooie nieuwe gaan halen. 😄
 
Als ik even de camouflage weg denk, zie ik gewoon een tracer. En erger nog, een ander spatbordje, handkapjes en je heb een concurrent van de Suzuki V-strom 650 staan... B|

Maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, en het model even afwachten. Er is nog hoop...
 
Ik zie toch ruim meer veerweg dan de tracer, andere geometrie, spaakwielen in wat de juiste maat lijkt, vlak zadel, ik zie voorlopig geen reden tot paniek.
 
Haha, ik zie ook geen reden tot interesse. Ben eigenlijk weer volledig afgestompt door die T7 teaser, wat ik wél een mooie basis had gevonden...
 
Hier misschien iemand die interesse heeft in een setje
Wilbers progesieve Vvork veren,alvorens ze Mplaats opgaan?
Mogen weg voor 50,-ex verzendkosten
 
Terug
Bovenaan Onderaan