Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Vanmorgen de Tenere achtergelaten in Rotterdam. Was zo gebeurd, effe wat papieren afgeven en zet maar ergens neer.
het weer ophalen in Nederland kost aanzienlijk meer tijd :$ lang leve de nederlandse bureaucratie :t

Er stond wel bizar veel meuk in de catalogus vond ik, van wc rol houders tot reiskruidenrekjes

een hoop van die zooi is gewoon gerelabelede shit van anderen... Het Touratech zadel voor de Tenere is gewoon van Kahedo bijvoorbeeld.
 
Beetje kort door de bocht, is gewoon een samenwerkingsverband tussen Touratech en Kahedo(ook tassen e.d.), al jaren. Heb op mijn Tenere ook diverse spulletjes van Touratech, goed spul en heb nooit problemen met die firma gehad. Wel best wel duur, dat is waar....
 
Ik heb ook wel wat spul van Touratech, maar ik vind de prijs-kwaliteitsverhouding niet goed. Je betaalt er een hoop voor, maar de pasvorm vind ik in sommige gevallen maar matig. Daarnaast vond ik de leveringsvoorwaarden maar ruk, maanden wachten op een simpel onderdeel, uiteindelijk geld maar teruggevraagd. Verzendkosten bizar hoog, en ophalen in de winkel kon een lange tijd niet, maar dat kan ook aan de Nederlandse tussenpartij gelegen hebben. Die verstandhouding was volgens mij ook niet lekker waardoor de levering aan Nederland de laatste tijd volgens mij al via Belgie liep.
 
Wie heeft er nog een oude originele luchtfilter,bedoeld
voor experiment liggen?
Zoek ook nog 2 originele kofferbeugels L&R langs uitlaat
 
Voor je het wiel opnieuw gaat uitvinden... je bent bekend met het DNA stage 3 filter?

dna_stage_2_3_air_box_cover_filter_luftfilter_deckel_yamaha_xt660z_tenere_xtz_1.jpg
 
Een echte offroader spuugt daarop he... En ook op K&N trouwens. _O- Die kiest een geolied schuimfilter.

Ook benieuwd wat je gaat fabrieken trouwens.
 
Voor je het wiel opnieuw gaat uitvinden... je bent bekend met het DNA stage 3 filter?

[afbeelding]
Tja... voor waar ie bij mij gebruikt wordt komt Dna- K&N niet in aanmerking, is goed voor als je enkel asfalt rijdt,maar niet voor stoffige zandbakken(ervaring)
Gewoon met geoliede, goed gemonteerde schuimfilter komt voor 100% geen stof doorheen.
 
Bedoeling is om rekje te maken op originele passing,
en dan schuimfilter op maat maken.


Gewoon omdat het kan Joris? Altijd leuk om te knutselen, maar ze zijn er gewoon voor de Tenere namelijk. Bij No-Toil zit de kooi ook nog eens om het filter heen, dus aan de juiste (schone) kant van het schuim.
 
Vraagje, wat voor luchtfilters gebruiken jullie?

Als ik zoek naar luchtfilters met foam kom ik op de filters van Pipercross (Ebay). Is dat een prima merk? Ik kom ze ook tegen van Touratech, weet niet wat jullie aanraden/gebruiken?
 
Gewoon omdat het kan Joris? Altijd leuk om te knutselen, maar ze zijn er gewoon voor de Tenere namelijk. Bij No-Toil zit de kooi ook nog eens om het filter heen, dus aan de juiste (schone) kant van het schuim.

Lijkt me de enige manier waarop de kooi kan / mag zitten bij de ten, gezien hij van binnen naar buiten door het filter zuigt..
 
@ Hubert: Precies! Vreemd daarom dat alle anderen de kooi aan de vuile kant hebben.

@R0dsk0ll: Ervaring met Pipercross ja, kutprodukt wat mij betreft, valt volledig uit elkaar. Op ebay vindt je ook No-toil. Heb ik er nu in en lijkt mij een stuk beter. Al was het alleen maar vanwege de plaatsing van de kooi t.o.v. het filter.
 
Helaas besloten de zwarte 2008 xt in de verkoop te doen
De tellerstand is pas de 14.000 gepasseerd.
Ik zal wat foto maken in de Dolomieten en hoop hem daarna te verkopen
Dus als er iemand op zoek is hoor ik het graag
 
@ Hubert: Precies! Vreemd daarom dat alle anderen de kooi aan de vuile kant hebben.

@R0dsk0ll: Ervaring met Pipercross ja, kutprodukt wat mij betreft, valt volledig uit elkaar. Op ebay vindt je ook No-toil. Heb ik er nu in en lijkt mij een stuk beter. Al was het alleen maar vanwege de plaatsing van de kooi t.o.v. het filter.

Zelfde ervaring met Pipercross hier. Valt bij schoonmaken helemaal uit elkaar. Dacht eerst dat het aan het schoonmaakmiddel lag, maar meerdere geprobeerd en steeds hetzelfde verhaal. Na de derde keer in elkaar plakken was ik wel klaar mee. Waardeloos ding. Ik heb er nu een van OTR.de. Prima ding en overleefd de reinigingsbeurt wel gewoon. Kooi zit wel aan de vuile kant, maar ik zie niet in waarom dat een nadeel zou moeten zijn?
 
Omdat de filterkooi het filter in zijn vorm moet houden, ongeacht de omstandigheden.Zeker met de pulsaties van een eencilinder kan je er beter een hebben die tegengesteld werkt aan de luchtstroom, dan blijft het filter altijd stijf en onbeweeglijk tegen de kooi zitten. Zeker bij zo'n uit elkaar vallend vod als een Pipercross is het helemaal niet denkbeeldig dat een stuk filter vol met vuil zo de motor in verdwijnt. IMHO...
 
Duidelijk verhaal Harry. Pipercross valt dus definitief af.
De filters op Ebay van No-Toil die ik kan vinden zijn alleen voor modellen tussen 2013 & 2016, enig idee of die gewoon passen in de '10 versie?
 
Passen gewoon hoor, vanaf 2008 tot de allerlaatste Tenere zijn allemaal hetzelfde. Let wel op dat je hem compleet met kooi bestelt, ze zijn er ook als vervangingsfilter en dat is enkel het schuimfilter zelf. Ze worden droog geleverd dus voor monteren eerst olieën met filterolie.
 
Terug
Bovenaan Onderaan