Grote Yamaha XT660Z Ténéré topic Deel 11

Is er nog belangstelling voor een all-road ritje met Tenerees dit voorjaar? Bijvoorbeeld in Gelderland? Wil mijn nieuwe vering straks wel even testen en ben ook benieuwd naar de andere Tenerees.
 
Altijd leuk!

Al zit ik wel al een beetje volgepland dit voorjaar, kan altijd kijken of ik tijd heb.
Ik heb nog wel een route liggen, maar dat is dezelfde die we de vorige keren ook al gereden hebben.
 
Laatst bewerkt:
Altijd leuk!

Al zit ik wel al een beetje volgepland dit voorjaar, kan altijd kijken of ik tijd heb.
Ik heb nog wel een route liggen, maar dat is dezelfde die we de vorige keren ook al gereden hebben.
Die route heb ik een paar weken geleden nog deels gereden ligt er nog goed bij en die plas word als maar groter :P
 
Welke datum(s) heeft / hebben jullie voorkeur?

Zijn dat die all-road routes in 6 delen van Noord Drenthe naar Zuid Brabant ? Die heb ik namelijk ook.
 
Nee het is een allroadroute in de omgeving van Putten/Barneveld/Voorthuizen. Wel een leuke route hoor, alleen kan bij slecht weer wel erg modderig zijn.

Dit was in november:

full
 
Altijd leuk!

Al zit ik wel al een beetje volgepland dit voorjaar, kan altijd kijken of ik tijd heb.
Ik heb nog wel een route liggen, maar dat is dezelfde die we de vorige keren ook al gereden hebben.

heeft u deze route voor mij?
lijkt me leuk om een keer gaan rijden met mijn tenere
 
heeft u deze route voor mij?
lijkt me leuk om een keer gaan rijden met mijn tenere

Veel leuker (en verstandiger/veiliger!) om zo'n route met een stel gelijkgestemden te rijden.
En over het algemeen is het "not done" in de off- en allroadwereld om om routes te vragen. Zit doorgaans erg veel werk in om een route kloppend te maken en te controleren.
 
Ik heb een poll toegevoegd aan het eerste bericht van dit topic. Ik heb alle zondagen in april, mei en de eerste van juni als keuzemogelijkheid.

Wacht nog wel even met invullen, want op dit moment kan je slechts één mogelijkheid aangeven. Ik heb de MF-crew even gevraagd of het ook mogelijk is om meerdere antwoorden te kunnen geven, dan kunnen we kijken op welke datum de meeste mensen kunnen.
 
Aangezien ik geen reactie op mijn poll-verzoek krijg kunnen we het ook wel handmatig doen. Maak ik wel even een lijstje. Geef even aan op welke van onderstaande data je kan. Het zijn in principe allemaal zondagen, tenzij er anders bij staat.

1 april (1e paasdag)
2 april (maandag: 2e paasdag)
8 april
15 april
22 april
29 april
6 mei
10 mei (donderdag: Hemelvaartsdag)
13 mei
20 mei (1e pinksterdag)
21 mei (maandag: 2e pinksterdag)
27 mei
3 juni

Zelf zit mijn agenda al redelijk vol, maar dat gaat al snel als je veel weekenden werkt. Ik kan op de volgende dagen:

15 april, 6 mei, 10 mei, 20 mei, 21 mei.

(Als er behoefte is aan andere dagen, bv zaterdagen is dat voor mij ook best, maar de ervaring leert dat de meesten toch op zondag kunnen).
 
Laatst bewerkt:
Ik ga ook graag mee, ik heb niet bijster veel ervaring met de 'off-road' wegen, is het dan alsnog prima te doen?

Ik zit redelijk vol al in mijn agenda maar voor mij zou 27 mei perfect uitkomen.

Hoor het wel.
 
Ik ga ook graag mee, ik heb niet bijster veel ervaring met de 'off-road' wegen, is het dan alsnog prima te doen?

Maakt niet uit hoor. Het hangt een beetje van het weer af, als het veel geregend heeft kan het wel flink modderig worden, maar in het voorjaar is het meestal goed te doen.
 
Top, heb ook wel een beetje ervaring maar lang niet zoals jullie dat hebben.

Met een beetje geluk heb ik tegen die tijd mijn all-road cursus gedaan ;-)

Ik hoor wel welke datum we gaan.
 
Wil mijn achterbrug uitbouwen maar krijg de lange bout er niet uit ,de moer is er wel af
Nu zie ik tussen de brug in het frame een soort borgmoer
20i785t.jpg
 
Die moer die je bedoelt is nummer 1 op bovenstaande tekening. Die borgt niks, maar dient ervoor om de achterbrug zonder zijdelingse speling in het frame op te sluiten. Als je de moer(13) van de achterbrug-as er af hebt, moet de as (14) er gewoon uit kunnen. Geef er eens voorzichtig een tik op, met een blokje hout er tussen of met een teflon hamer.
 
Laatst bewerkt:
De moer (13) is er af ,ik kan de as (14) gewoon draaien
Maar als ik er op sla met een hamer klinkt het of het vast zit ,maar draait gewoon
Moet ik de borg moer van de zijdelinkse speling los draaien of kan die gewoon blijven zitten
 
Ik draai hem zelf nooit los, maar als hij bij jou motor misschien heel erg vast zit (wat niet hoort trouwens), zou het er misschien invloed op kunnen hebben. Lijkt me niet aangezien het gewoon een holle moer is waar die as doorheen loopt, en je die as gewoon kan draaien, maar wie weet.

Als je de achterbrug helemaal omhoog richting de uitlaat drukt, kan je met een waterpomptang net bij die moer komen. Is niet echt beschaafd gereedschap, maar een gewone steeksleutel krijg ik er in ieder geval niet op.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan